کار آفرین موفق

کارآفرینی (Entrepreneurship) به فرآیند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود.

کار آفرینان چه ویژگی هایی دارند؟!

هیچ تعریف کاملی تاکنون ارائه نشده است که به شما بگوید باید چگونه باشید تا کارآفرین شوید، اما یک سری ویژگی های شخصیتی خاصی وجود دارند که معمولا در افرادی که دست به کسب و کارهای جدید می زنند دیده می شود.

برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

1- خطرپذیری: خطرپذیری به این معناست که شانس خود را امتحان کنید و دست به کاری بزنید که احتمال شکست در آن وجود دارد.

از نظر برخی از افراد چنین کاری احمقانه است، اما کارآفرینان هیجان ریسک کردن را دوست دارند، چرا که به توانایی ها و امکان موفقیت خود ایمان دارند.

2- علاقمندی به یادگیری: یادگیری یعنی کسب مهارت از طریق تجربه.

یادگیری با خطر پذیری رابطه نزدیکی دارد،چرا که یادگیری نیز مستلزم اشتباه کردن است، کارآفرینان یادگیری را برای پیشرفت ضروری می دانند.

3- استقلال طلبی: استقلال یعنی آزادی عمل.

کارآفرینان دوست دارند در مورد نحوه اداره کسب و کار، خودشان تصمیم گیری کنند.

4- مسئولیت پذیری: مسئولیت پذیری به معنای پاسخگو بودن در مورد اقدامات و الزامات است.

کارآفرینان خود را مسئول کارها و تصمیمات خود می دانند.

5- بی صبری: بی صبری بدین معناست که فرد در صورت تأخیر کارها آرامش خود را از دست بدهد.

کارآفرینان به دلیل انرژی بالایی که دارند، اقدامات سریع را ترجیح می دهند و دوست دارند که زود به نتیجه برسند.

6- کارآمد بودن: کارآمد بودن یعنی توانایی بهره برداری بدون اتلاف منابع.

از آنجا که اداره یک کسب و کار نیاز به منابع گوناگونی دارد، کارآفرینان سعی می کنند از کمترین منابع و زمان، در کارآفرینی خود حداکثر استفاده را ببرند.

7- چاره جویی: چاره جویی یعنی حل اتفاقات غیرمنتظره.

کارآفرینان در چنین شرایطی می توانند راه حل های مبتکرانه ارائه دهند.

8- مصمم بودن: مصمم بودن یعنی ادامه دادن تا موفقیت، کارآفرینان در مواجهه با مشکلات تسلیم نمی شوند و به دنبال راهی می گردند که بر آنها غلبه کنند.

9- هدفمندی: هدفمند بودن یعنی اینکه تمامی تلاشهای فرد به سوی یک هدف غایی جهت گیری داشته باشد.

کارآفرینان ابتدا تصمیم می گیرند که چه می خواهند،سپس برای رسیدن به آن
برنامه ریزی می کنند و در نهایت برنامه را اجرا می کنند تا به آن هدف دست پیدا کنند.

10- اعتماد به نفس داشتن: داشتن اعتماد به نفس یعنی اینکه فرد توانایی ها و استعدادهای خود را قبول داشته باشد.

کارآفرینان خود را باور دارند و می دانند که می توانند موفق شوند.

11- رهبری: رهبری یعنی جهت دادن به فعالیت ها و مدیریت بر آنها.

کارآفرینان حس رهبری بالایی دارند و می توانند با قدرت در مورد مسائل گوناگون تصمیم گیری کنند.

12- خلاقیت: خلاقیت یعنی طراحی و ساخت چیزهای نو.

کارآفرینان همواره به دنبال راه های بهتر و جدیدتر برای ساختن چیزها هستند.

نتیجه گیری راهبردی

کارآفرینان با این خصوصیات متولد نشده اند، بلکه این ویژگی ها را از طریق تجربه کسب کرده اند.

بنابراین شما نیز می توانید با استفاده از تجربیاتی که در طول زندگی کسب می کنید، چنین خصوصیاتی را در خود ایجاد نمایید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟