امروزه بیش از ۵۷.۷ درصد از صاحبان مشاغل کوچک و متوسط روی طراحی یک وب سایت جدید یا بهبود وب سایت قدیمی تمرکز کرده اند. این خبر بسیار خوبی برای طراحان سایت و کارشناسان UX و UI است زیرا همیشه کار کردن روی طراحی سایت مبلمان و دکوراسیون جالب است.
هرچه مشخصات وب سایت محدودتر باشد، طراحی آن پیچیدهتر میشود. به عنوان مثال، طراحی یک وب سایت مبلمان به شدت با طراحی داخلی یا معماری و حس مرتبط با محصول همپوشانی دارد. در این پست وبلاگی، بهترین شکل طراحی وب سایت مبلمان را بررسی کرده و عواملی را که آنها را خاص میکند را به شما معرفی میکنیم.
چه ویژگیهایی در طراحی وب سایت مبلمان اهمیت دارد؟
قبل از شروع به دیدن خلاقانهترین وب سایتهای مبلمان، بیایید ببینیم هنگام کار بر روی چنین طراحی سایت فروشگاهی یا تجارت الکترونیک چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید. در اینجا عواملی هست که وب سایت شما را متمایز میکند:
رنگهایی که مخاطب هدف را جذب میکند
همانطور که قبلا ذکر کردیم، مردم تمایل دارند وب سایت شما را با محصول شرکت شما مرتبط کنند، پس چرا این تاثیر را تقویت نکنید و اعتباری به تصویر کسب و کار خود اضافه نکنید؟ پالت رنگی وب سایت مبلمان با مثلاً طراحی وب سایتپزشکی که سفید و آبی است متفاوت است. اگر مبلمان چوبی میفروشید، از رنگهای قهوهای و بافتهای چوبی و برای اقلام فلزی، پالت رنگی سفید و نقرهای و برخی عناصر براق استفاده کنید.
هنگامی که یک وب سایت مبلمان طراحی میکنید، مطمئن شوید که پالت رنگ و هویت آن در سراسر وب سایت ثابت است – این نشان میدهد که شما دقیق و قابل اعتماد هستید.
چیدمان ساده
چیدمان وب سایت فروشگاهی مبلمان باید بهتر از هر وب سایت خرید آنلاین باشد و ساختار زیر را داشته باشد:
- هدر با برگههایی که مهمترین بخشهای وب سایت شما را نشان میدهد. محصولات، مجموعهای از آنها، «درباره ما» و «تماس با ما».
- محتوایی که در بنرهایی با پیشنهادات ویژه، محصولات و توصیفات مشتری بیان شده است.
- پاورقی با محتوایی که بازدیدکنندگان شما را حفظ میکند.
رسانهها (فیلم و عکس)
به یاد داشته باشید که محتوای رسانهای معنادار برای خرید آنلاین ضروری است زیرا وب سایت را جذابتر و شخصیتر میکند. عکسهای مبلمان باید با کیفیت بالا و از زوایای مختلف با امکان زوم گرفته شده باشد. هر یک از عکسها باید شامل نام فایل مناسب و توضیحات متن جایگزین باشد که به کیفیت سئو هم میافزاید. همچنین میتوانید از نماهای سه بعدی اتاق، با عناصر قابل کلیک که به صفحه محصول منتهی میشوند، استفاده کنید. این به مشتریان شما حس حضور در آنجا را میدهد.
ناوبری آسان
گردش در وب سایت بدون ناوبری بصری بیمعنی است. طراحی وب سایت فروشگاه مبلمان مانند هر وب سایت فروشگاهی دیگر دارای مسیریابی است:
- طبقهبندی کالاها در سربرگ یا نوار کناری
- کاتالوگ با موارد فیلتر شده و پارامترهای محبوب – به عنوان مثال، مبلمان تجاری در برابر مبلمان مسکونی، مبلمان خانگی در مقابل مبلمان خیابانی، چوب در مقابل شیشه.
- فرم تماس قابل مشاهده
- پرداخت با یک کلیک
برای روانتر کردن جریان کاربران، با کمک محصولات توصیهشده یا اطلاعات تکمیلی در صفحه محصول، آنها را از طریق وبسایت خود هدایت کنید، به عنوان مثال، مبلمانی که میتوان آنها را در یک فضای داخلی ترکیب کرد.
وبلاگ حرفهای
محتوا یک پادشاه در بازاریابی است و یک وبلاگ منحصر به فرد به اعتبار سازمان میافزاید. یک صفحه جداگانه با مقالات ایجاد کنید، جایی که طراحان داخلی در مورد نحوه استفاده از وسایل شما در زندگی واقعی مشاوره میدهند.
فراخوان به اقدام (CTA)
CTAها در خرید آنلاین ضروری هستند. یعنی چند دکمه که درخواست اشتراک در خبرنامه یا پیشنهادات ویژه شما را میدهد ضروری هستند. گزینه دیگر این است که از خریداران بخواهید کالای مورد علاقه خود را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند، این امر بر تصمیمات خرید تأثیر میگذارد و آگاهی از برند را در سراسر شبکههای آنها افزایش میدهد.
پشتیبانی مشتری و سوالات متداول
مهم نیست طراحی تجربه کاربری (UX) وب سایت شما چقدر خوب است، هنوز افرادی هستند که نمیدانند چگونه اقلام شما را سفارش دهند یا میخواهند در مورد کالاها یا خدمات خاصی مشورت کنند. اگر همیشه آماده باشید از طریق چت یا حداقل از طریق ایمیل به آنها کمک کنید، مردم از آن استقبال بیشتری میکنند. راه دیگر برای ارائه پشتیبانی به مشتریان خود ایجاد یک بخش پرسش و پاسخ است که در آن نحوه استفاده از وب سایت خود، نحوه خرید و نحوه سفارش یا بازگرداندن کالاهای خود را توضیح میدهید.
۱۰ بهترین نمونه از طراحی سایت مبلمان و دکوراسیون داخلی
وقت آن است که از نمونههای طراحی وب سایت مبلمان زیر الهام بگیرید! ما نمونههای جالبی را انتخاب کردیم (لبته از دیدگاه کارشناسی خودمان) که به شما ایدههایی در مورد نحوه طراحی وبسایت یا بهبود طراحی سایت قبلیتان را میدهد.
1. رنگهای تند
این یک نمونه عالی از وب سایت اجاره مبلمان است. کالاها با توجه به اتاقهایی که باید مبله کنید به دستههای واضح تقسیم میشوند. بنر با فضای داخلی شیک و رنگهای تند خود جذابیت وب سایت را افزایش میدهد.
2. الیت و پر رمز و راز
شعار شرکت میگوید: «مقصد زیباترین فضاهای داخلی جهان». در واقع، طراحی وب سایت فروشگاهی آنها رمز و راز و سلیقه پیچیدهای را به همراه دارد. بنرهای بزرگ با فونتهای مینیمالیستی یک تصویر الیت ایجاد میکنند.
3. کارت
صفحه اصلی با کارتهایی شروع میشود که دارای پیشنهادات با قیمت و عکس است. در پسزمینه سفید، کاربران میتوانند حرکت کنند، سپس از آنها خواسته میشود با کلیک کردن، زاویه کالا را تغییر دهند.
4. تمرکز مختصر
هرمان میلر بیشتر به خاطر صندلیهایش معروف است، بنابراین تمرکز روی آنهاست. کارتها با سایر موارد دارای طرح رنگ پیوسته هستند.
5. جزئیات
متن طولانی خسته کننده به نظر میرسد، بنابراین در این مثال، متن آن را تکه تکه میکند تا داستان صندلی را بیان کند. قیمت بزرگ، پررنگ، محدوده رنگ و دکمه «افزودن به سبد خرید» توجه کاربران شما را حفظ میکند.
6. مینیمالیسم
تقارن کامل، پسزمینه سفید و آیکونهای بصری شناور – دستوری برای طراحی وبسایت ایدهآل برای فروشگاه مبلمان است.
7. رنگهای ارگانیک
روند طبیعت هرگز از مد نمیافتد. همه میخواهند تناسب اندام داشته باشند، غذای سالم بخورند و مبلمان ساخته شده از مواد زیست محیطی بخرند. رنگهای سبز و قهوهای ترکیبی عالی برای شرکتی است که خود را دوستدار محیط زیست میداند. یک راه حل جالب یک دکمه «play» در مرکز یک بنر است که پخش بنر را متوقف میکند.
8. چوب
این دقیقاً همان چیزی است که قبلاً در مورد آن صحبت میکردیم. چاپ چوب برای مبلمان چوبی؛ یک لوگوی مینیمالیستی و سه زبانه به اضافه سه نماد به جای هدر حجیم اضافه کنید و سبک جدیدی دریافت کنید.
9. بافتها
بیایید با بافتها ادامه دهیم: پلاستیک، شیشه و فولاد – همه مواد به درستی در وبسایت اعمال میشوند تا مردم محصولات را سفارش دهند.
10. اسکاندیناویایی
طراحی و دکوراسیون داخلی اسکاندیناویایی محبوبیت زیادی پیدا کرده زیرا با نور و خلوص همراه است. طرحهای روشن روی پسزمینه سفید با سایههای خاکستری، کل وبسایت را شیک نشان میدهد.
اشتباهاتی در طراحی سایت مبلمان که مانع از فروش خوب میشود
محتوای بدون ساختار
اگر کمد، میز، تختخواب و کاناپههای را یکجا جمع کنید، هرگز مشتری مورد نظر خود را پیدا نخواهید کرد. مردم به محض اینکه آشفتگی ببینند سایت را ترک خواهند کرد. سلسله مراتب داشته باشید و مطمئن شوید که هیچ موردی از یک دسته در دسته دیگری وجود ندارد. توضیحات محصول باید با فیلترهایی که کاربران هنگام جستجو اعمال میکنند مطابقت داشته باشد.
اطلاعات و فیلم و عکس زیاد
عکسهای بزرگ و دقیق، متن واضح و مختصر، پیشنهادات سودآور – برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید مبلمان شما کافی است. تعداد زیاد ویدیو یا پنجرههای بازشو ممکن است حواس کاربران شما را از چیزی که برای آن آمدهاند منحرف کند.
خدمات طراحی سایت
سرویس طراحی سایت یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی میشود.
نیاز به ثبت نام برای خرید کالا
پس از اینکه کاربر همه چیز را در سبد خرید خود قرار داد، انتظار دارد در اسرع وقت آن را بررسی کرده و موارد را سفارش دهد. یک فرآیند ثبت نام پیچیده در این مرحله میتواند باعث شود کاربر از وب سایت شما خارج شود. فرآیند خرید را ساده کنید و مشتریان وفادار خود را بدست آورید.
نتیجه گیری
در این مقاله به طراحی وب سایت یک دسته خاص یعنی فروشگاههای مبلمان و وب سایتهای اجاره مبلمان اشاره شد. مانند هر شرکت کوچک و متوسط دیگری، شرکتهای مبلمان باید به نحوه ارتباط وبسایتشان با فعالیتها و تصویر کلی کسبوکارشان اهمیت دهند و سعی کنند تعامل با کاربر را تسهیل کنند. امیدواریم الهام درستی برای کمک به ایجاد تغییرات در سایت به دست آورده باشید.
با ما تماس بگیرید و ما شما را در روند جذاب بهتر کردن طراحی وبسایت راهنمایی خواهیم کرد!
1 دیدگاه دربارهٔ «طراحی سایت مبلمان و دکوراسیون»
به نظر من باید این فروشندهها و تولید کننده های مبلمان حتما طراحی سایت داشته باشند هم مدل و اطلاعات مبل ها رو در اختیار مشتری ها بگذارند تا در خرید بهتر تصمیم بگیرند.