دادههای بدست آمده در سال گذشته افزایش ۴۸ درصدی دانلود اپلیکیشنهای تجارت الکترونیک جهانی را به دلیل همهگیری کرونا نشان میدهد. نه تنها این موضوع، بلکه فروش آنلاین در جهان 11 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. علاوه بر این، بیش از 100 میلیارد ساعت خرید آنلاین در سراسر جهان ثبت شده است. اینها همه در بوجود آورد فرصت نوظهور تجارت الکترونیک دخیل شدهاند.
این ارقام بسیار شگفت انگیز هستند. با چنین درصد زیادی از مصرف کنندگان که ترجیح می دهند خرید آنلاین داشته باشند، زمان خوبی برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار الکترونیک و فروشگاه آنلاین است.
استفاده از جایگاه های تجارت الکترونیک بیش از حد اشباع شده مانند صنعت مد دشوار است. اما ایده بهتر آن است که به دنبال یک جایگاه نوظهور باشید که سودآور باشد.
بنابراین فرقی نمیکند قصد راه اندازی یک کسب و کار الکترونیکی B2C را داشته باشید یا B2B، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در زیر، ما فهرستی از 10 کسب و کار و فرصت نوظهور تجارت الکترونیک را که برای راه اندازی در نظر بگیرید، گردآوری و معرفی کرده ایم.
چگونه یک پلتفرم برای فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک خود انتخاب کنیم؟
همانطور که گفتیم، رقابت در پلتفرم های بیش از حد اشباع شده تجارت الکترونیک می تواند سخت باشد. حتی، شناسایی اینکه از کدام نیشها (بازار کوچک) استفاده کنید نیز می تواند دشوار باشد. بنابراین، قبل از اینکه به ایدههای برتر تجارت الکترونیک برای سال 2022 نگاه کنیم، در اینجا پنج مرحله ای که میتوانید برای محدود کردن جایگاه تجارت الکترونیک خود بردارید را باهم بررسی میکنیم:
تقاضا برای محصول خود را ارزیابی کنید
شما می توانید این کار را با تعریف یک مشکل رایج که بسیاری از مصرف کنندگان در حال حاضر دارند انجام دهید و راه حل مشکل مذکور باشید – در جایی که تقاضا وجود دارد، فرصت کسب درآمد نیز وجود دارد.
در مورد رقابت خود تحقیق کنید
راه دیگر برای تعیین تقاضا و اطمینان از اینکه رقابت خیلی سخت نیست این است که تحقیقات خود را انجام دهید. می توانید یک جستجوی آنلاین انجام دهید و حضور آنها در شبکه های اجتماعی را بررسی کنید. اگر رقابت زیادی وجود دارد، بهتر است مورد دیگری را انتخاب کنید.
مطمئن شوید که به مانعی برخورد نمی کنید
باید تشخیص دهید که آیا محدودیت یا مقرراتی در مورد کالاها یا خدمات شما وجود دارد یا خیر.
به تدارکات نگاه کنید
اگر برای راه اندازی کسب و کار خود به تدارکات و پشتیبانی نیاز دارید، در مورد هزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی ایده بگیرید. برخی از بخش های تجارت الکترونیک ممکن است گران تر باشند یا به گزینه های حمل و نقل و ذخیره سازی خاصی نیاز داشته باشند.
پتانسیل سود را تأیید کنید
به کالا یا خدمات خود نگاهی بیندازید تا حاشیه سود را برای جایگاه های مختلف تعیین کنید. این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام یک سودمندتر و سودآورتر است.
با دنبال کردن این مراحل، میتوانید مشخص کنید که کدام بازارهای کوچک بیشترین تقاضا را با کمترین رقابت و البته بیشترین حاشیه سود خواهند داشت. با در نظر گرفتن همه اینها، می توانید لیست ایده ها و فرصت نوظهور تجارت الکترونیک خود را محدود کنید. این به شما کمک می کند چیزی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و می خواهید بازاریابی و فروش کنید.
10 کسب و کار نوظهور تجارت الکترونیک
حالا برسیم به ایدهها؛ در اینجا 10 کسب و کار نوظهور تجارت الکترونیک وجود دارد که باید امسال در نظر بگیرید:
محصولات سازگار با محیط زیست
همانطور که در مورد تأثیر مخربی که انسان بر روی کره زمین می گذارد بیشتر می آموزیم، افراد بیشتری برای کاهش میزان زباله تولید شده و همچنین ردپای کربن خود در زندگی تغییرات کوچکی انجام می دهند.
این باعث می شود محصولات سازگار با محیط زیست در حال حاضر بازاری بسیار سودآور و هوشمندانه باشند. به عنوان مثال، برخی از محبوبترین و شناختهشدهترین اقلام سازگار با محیط زیست، نیهای فلزی، محصولات زنانه قابل استفاده مجدد، مسواکهای بامبو و کیسههای قابل استفاده مجدد هستند.
با این حال، محصولات بسیار بیشتری وجود دارند که می توانند به نسخه های سازگار با محیط زیست ارتقا یابند. مصرف کنندگان همیشه به دنبال راه های جدیدی برای پایدار و هوشمند بودن هستند.
اشتراک ماهانه یا هفتگی
از آرایش و تمرین های مجازی گرفته تا کتاب و آشپزی خانگی، اشتراک های ماهانه (یا حتی هفتگی) بسیار زیادی وجود دارد تا مشتریان را به طور منظم خوشحال کند. ارزش بازار اشتراک تجارت الکترونیک در سال 2022، حدود 275 میلیارد دلار در سطح جهانی پیش بینی شده است!
البته، باید کمی فکر کنید که پیشنهاد شما چه خواهد بود. مثلاً غذا و تحویل غذا و همچنین محصولات مراقبت از پوست بسیار پر رقابت هستند.
ورود به برخی از این صنایع دشوارتر است. به عنوان مثال، در حال حاضر خدمات اشتراک مواد غذایی زیادی وجود دارد. بنابراین، ممکن است بهتر باشد چیزهای خاص تری را انتخاب کنید، مانند چای، قهوه، گیاهان یا کتاب.
تجهیزات اداری و لوازم جانبی خانگی
با افزایش تعداد افرادی که بیش از هر زمان دیگری دورکارند و از خانه کار می کنند، صنعت تجهیزات اداری خانگی و فناوری در حال رونق است! به خصوص بسیاری از متخصصان برای راه اندازی یک دفتر کار خانگی یا فضای کاری بصورت اختصاصی انتخاب می کنند.
و خبر خوب این است که شما مجبور نیستید چیزهای اساسی مانند میز، صندلی، لپتاپ، تلفن و غیره را ارائه دهید. لوازم جانبی زیادی وجود دارد که میتوانید ارائه کنید. از لوازم التحریر گرفته تا آثار هنری شخصی، گیاهان داخلی، یا بشقابهای میز.
بنابراین، اگر استعداد هنری دارید، چرا کسانی را که از خانه کار می کنند هدف قرار ندهید و این را به لیست فرصت نوظهور تجارت الکترونیک اضافه نکنید. یا اگر به دنبال اقلام رقم بالاتر هستید، میتوانید دستگاههای فناوری یا اینترنت اشیا (IoT) مانند لپتاپ و بلندگوهای هوشمند را بفروشید.
نوشیدنی
آیا خودتان نوشیدنی درست می کنید؟ یا شاید به خوردن انواع نوشیدنیها علاقهمند هستید و میخواهید استعداد خود را به اشتراک بگذارید؟
نوشیدنی ها همیشه مورد پسند مصرف کنندگان قرار می گیرد، به خصوص زمانی که چیزی کمی متفاوت یا خانگی ارائه می دهید. نوشیدنی به راحتی تبدیل میشود و می توانید یک نوشیدنی با کیفیت بالا در خانه داشته باشید.
فقط به یاد داشته باشید که اگرچه این ممکن است یکی از بازارهای نوظهور تجارت الکترونیک باشد، ولی باید مطمئن شوید که تمام مجوزهای مربوطه را برای تجارت نوشیدنی از طریق اینترنت دریافت کرده اید.
محصولات تغذیه و سلامتی
آب، میوهها و سبزیجاتی که باید به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید.
یکی از تأثیرات همه گیری کرونا این است که بسیاری از مردم شروع به فکر کردن بیشتر در مورد سلامت و رفاه خود کرده اند. یکی دیگر از بازارهای پرسود، بازار جهانی سلامتی است که تخمین زده می شود در سال 2022 بیش از 1.5 تریلیون دلار باشد و بعنوان فرصت نوظهور تجارت الکترونیک شناخته میشود.
این تا حد زیادی به دلیل رونق در فروش تجارت الکترونیک محصولات تغذیه و سلامتی است. اینها شامل خدمات مکمل های شخصی، ویتامین های تحویل درب منزل، پودرهای پروتئین و جایگزینی وعده های غذایی سالم و متعادل است.
همچنین یک فرصت بزرگ برای فروش نه تنها به مصرف کنندگان فردی (B2C) بلکه به مشاغل (B2B) نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال، فروش به باشگاههای ورزشی، سالنهای بدنسازی، یا خانههای سلامت.
سالن بدنسازی و تجهیزات بدنسازی خانگی
در ادامه آخرین نکته، با توجه به نگرانی مردم در مورد سلامتی خود و همچنین نگرانی در مورد استفاده از فضاهای مشترک مانند سالن های ورزشی، نیاز واقعی به سالن های ورزشی خانگی و تجهیزات بدنسازی وجود دارد.
و دوباره، شما می توانید با این پلتفرم خلاق باشید. اما فقط نباید در مورد فروش تردمیل های سنتی باشد. دستگاههایی مانند Peleton که دستگاههای ورزشی ثابت متصل به اینترنت هستند، چهره تمرینات در خانه را تغییر دادهاند.
تجهیزات صرفه جویی در فضا نیز بسیار محبوب هستند و افراد زیادی سعی می کنند فضاهای کوچکتر خود را به حداکثر برسانند. آنها مطمئناً نمیخواهند که وسایل ورزشگاه به صورت روزانه سر راهشان قرار گیرد.
سپس اشتراک برای کلاس های تمرین مجازی یا آموزش های تمرینی وجود دارد. البته، این ممکن است نیاز داشته باشد که محتوا را خودتان بسازید و میتواند چالش بزرگتری باشد. اما اگر خودتان به تناسب اندام علاقه دارید، بازار تناسب اندام در خانه می تواند برای استارتاپ شما در سال جاری عالی باشد.
محصولات حیوانات خانگی
با توجه به اینکه حدود نیمی از مردم حداقل یک حیوان خانگی دارند، بازار فروش محصولات حیوان خانگی بسیار بزرگ است. امروزه، حیوانات خانگی ما بیشتر از هر زمان دیگری داخل خانواده هستند، حتی برخی از آنها به جای بچه دار شدن، حیوانات خانگی را ترجیح می دهند!
بنابراین، با سرمایهگذاری بیشتر مردم در رفاه حیوانات خانگی، فروش همه چیز از محصولات اولیه حیوانات خانگی گرفته تا لباسها، اسباببازیها و لوازم جانبی میتواند پول زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. و میدانید که تقاضا وجود خواهد داشت.
و البته، اگر بتوانید کاری کمی متفاوت با محصولات حیوان خانگی خود انجام دهید، تجارت الکترونیک خود را حتی بیشتر مطلوب خواهید کرد. نمونه ای از این مدل فروشگاه آنلاین می تواند محصولات سازگار با محیط زیست مانند کیسه های یکبار مصرف، اسباب بازی های ساخته شده از مواد بازیافتی، یا محصولات نظافتی که با مواد گیاهی ساخته شده اند، باشد.
محصولات و لوازم جانبی خانه هوشمند
اما افراد زیادی به دلایل مختلف از طیف وسیعی از محصولات خانه هوشمند در خانه خود استفاده می کنند. وسایل گرمایشی تا بلندگوهای هوشمند و زنگهای ویدیویی را از راه دور کنترل کنید.
از آنجایی که این تجهیزات در حال ظهور هستند و بسیاری از مصرف کنندگان تازه شروع به سرگرم شدن با دستگاه های هوشمند مختلف شده اند، اکنون زمان عالی برای درگیر شدن در این صنعت است. در واقع، تخمین زده میشود که ارزش بازار محصولات هوشمند خانگی در سال جاری به ۱۲۶۱۱۱ میلیون دلار برسد.
حمل و نقل برقی
انگیزه کاهش ردپای کربن باعث شده است که بسیاری از مردم برای جابجایی به وسایل نقلیه الکتریکی روی آورند و روشهای دیگر حمل و نقل به جز خودرو را انتخاب کنند. نتیجه این رونق عظیم در فروش اقلامی مانند اسکوتر برقی، اسکیت برد و هاوربرد است.
این فرصت می تواند یک پلتفرم بسیار سودآور باشد زیرا این موارد شانس بالایی دارند و می توانید قیمت بالاتری را برای آنها در نظر بگیرید. تنها مشکل ممکن است تدارکات و پشتیبانی ارائه محصولات از تولید کنندگان به مشتریان شما باشد. در این مورد، dropshipping ممکن است پاسخ سادهتری نسبت به انبار مقادیر زیادی وسایل الکتریکی بزرگ باشد.
پورتال های آموزش آنلاین
در نهایت آخرین مورد از لیست فرصت نوظهور تجارت الکترونیک، خدمات یا پلتفرم های یادگیری آنلاین را داریم. اگرچه، تا کنون، ما عمدتاً به بخشهای تجارت الکترونیکی نگاه کردهایم که به محصولاتی به شکلی یا دیگری نیاز دارند، از خدمات به عنوان راهی برای کسب درآمد آنلاین غافل نشویم.
تقاضا برای پورتال های آموزش آنلاین در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. به ویژه از زمانی که همهگیری باعث شد مدارس، دانشگاهها و مشاغل ماهها درهای خود را ببندند.
و این پلتفرم ها به تکامل خود ادامه می دهند و تقاضا برای این ابزارها فقط در حال افزایش است. به هر حال، تحصیل از راه دور، صرف نظر از اینکه دانشجو هستید، حرفه ای یا فقط به دنبال یک سرگرمی هستید، می تواند بسیار مفید باشد.
این باعث میشود که در حال حاضر آموزش آنلاین یکی از بهترین بخشهای تجارت الکترونیک برای سرمایهگذاری باشد. بعلاوه، اگر بتوانید راه های غیر متعارف تری برای کمک به افراد در یادگیری یا شاید یافتن راه حلی برای یک مشکل رایج با مطالعه آنلاین پیدا کنید، می توانید سود زیادی به دست آورید.
اقتباس شده از: ied