نقش روابط عمومی خوب این است که یک برند را به اخبار متصل کند. به همین دلیل است که واحد روابط عمومی یکی از کارکردهای مورد نیاز در سازمان است که باید در آن پیموده شده ، یک موقعیت رهبری را کسب کرده و بیشترین تأثیر را در شهرت شرکت در این دوره دارد.
رسانه های اکتسابی ، به طور خاص ، در حال حاضر قابل اعتماد ترین شکل بازاریابی است. از نظر پارادوکسیک ، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. در طی یک بحران گسترده ، ابزار ارتباطی بهتر از ارتباطات وجود ندارد.
ما این را در دورههای عدم قطعیت اقتصادی بسیار دیده ایم که مشاغل و مصرف کنندگان واکنش های تندی نشان می دهند و این واکنش ها اثرات چشمگیری دارند. استراتژی های بازاریابی تغییر می یابد و بودجه تبلیغات کاهش می یابد. در حالی که می توان ادعا کرد که این یک استراتژی کوتاه بینانه در هنگام رکود اقتصادی است.
مصرف کنندگان با جابجایی تمرکز خود به سمت اطلاعات بیشتر از تجارت گرایی واکنش نشان داده اند. آنها در جدیدترین اخبار و به روزرسانی ها حک شده اند ، که ممکن است بر رفاه آنها تأثیر بگذارد. حجم مطالب خبری منتشر شده و همچنین میزان مصرف رسانه های خبری افزایش یافته است. اینجاست که چشمهای چشم وجود دارد – اینجاست که توجه به آن توجه می کند.
در حال حاضر مردم به چیز بیشتری احتیاج دارند. آنها نیاز به آموزش ، سرگرمی و روشنگری دارند. مردم به داستانهای عالی احتیاج دارند. ما در دنیای اقتصاد روایی فعالیت می کنیم و این در قلب کارکرد ارتباطات است: شناسایی ایده قانع کننده ، ساختن روایت و پیدا کردن شریک مناسب برای گفتن داستان.
اما دنیای رسانه در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. مدیریت شهرت شرکت شما از طریق یک بحران جهانی متفاوت و سخت تر از آن است که در زمان بحران مالی سال 2008 انجام شده است. نویسندگان ، وبلاگ نویسان و تأثیر گذاران بیشتری به طور قابل توجهی بیشتر از رسانه های دیگر وجود دارند.
نظارت بر رسانه ها برای موضوعات گرایش ، اصطلاحات و موضوعات به همان اندازه یک تمرین بازاریابی به عنوان یک تمرین بازاریابی تبدیل شده است. جابجایی های ظریف در بازارهای مالی ، سیستم مراقبت های بهداشتی و صنایع انرژی و نظارتی می تواند تأثیر چشمگیری در چرخه های خبری داشته باشد. ما می بینیم که اصطلاحات خاصی وارد رسانه ها شده و به سرعت بر مکالمه مسلط می شوند. سپس آنها به همان صورت ناگهان محو می شوند ، و فقط باید توسط صدای نیش و خورده جایگزین شوند.
انتظار می رود تیم ارتباطات امروز نه تنها این تغییرات را پیگیری کند ، بلکه آنها را به صورت پویا سنتز و متناسب سازی کند تا شرکت آنها بتواند اقدامات مناسب را انجام دهد. ارتباط دهنده مدرن فقط یک داستان نویس عالی نیست. آنها باید داده ها را درک کنند: چگونه آن را سازماندهی کنند ، چگونه آن را بخوانند ، چگونه آن را تفسیر کنند. و از آنجا که اوضاع روز به روز ، ساعت به ساعت ، دقیقه به دقیقه در حال تغییر است ، اطلاعات باید سریع و به طور مداوم در دسترس باشد.
با چشم انداز مناسب و امکان تنظیم استراتژی ارتباطات خود بر اساس این روندهای واقعی ، می توانید هر دو از مارک خود در لحظه های مهم محافظت کنید و راه هایی برای اطمینان بخشیدن به عناصر خود از ارزش های اصلی شرکت خود پیدا کنید. دانستن خبر اولین قدم برای شکل دادن به آن است.
در اینجا دو مثال عملی از استفاده از داده های زمان واقعی برای واکنش و محور روند رسانه ها وجود دارد.
مثال اول شبیه به نحوه نظارت بر معامله گران سهام در اوراق بهادار در زمان واقعی در تلاش است تا کوچکترین تغییر باد را تشخیص دهد و با توجه به اینکه برخی از نمادهای تیکت در حال افزایش (یا افتادن) با سرعتی بیشتر از گروه خود هستند ، دوباره تعادل خود را نشان می دهند. سرمایه گذاری برای استفاده از این تغییرات. به طور خاص ، اگر آنها شاهد یک سهام خاص در حال تسریع هستند ، ممکن است سعی کنند وزن خود را در آن سهام به اندازه کافی زودتر افزایش دهند تا از صعود بزرگ پیش بروند و برخی از دستاوردها را به دست آورند.
قیاس با ارتباطات به گونه ای است که مضامین ، داستان ها و نیش های خاصی در محبوبیت رسانه ها بالا می رود و سقوط می کند. با ردیابی تعداد ذکرهایی که هر روز از نیش صدا در رسانه ها پخش می شود ، آن روند را نظارت کنید. چند کلمه کلیدی خاص در چند مقاله ظاهر می شوند و آیا حجم آن دسته از کلمات کلیدی ذکر شده به طور چشمگیری افزایش می یابد؟ پیش بینی آینده دشوار است ، اما اگر این روند را با گذشت زمان ترسیم کنید ، ممکن است بتوانید با هجوم نشریات و روزنامه نگاری که تازه شروع به کار کرده اند ، از منحنی جلو بروید و مالکیت اولیه یک ایده اصلی را در اخبار برقرار کنید. موضوع را بپوشانید اگر می توانید نام تجاری خود را به اندازه کافی زود وارد آن مکالمات کنید ، می توانید با افزایش حجم این داستانها ، میزان مواجهه باورنکردنی رسانه ای را ایجاد کنید.
دومین نمونه استفاده از بینش های رسانه ای در زمان واقعی برای سازگاری ، نظارت دقیق از نحوه ذکر رقابت شما در اخبار و بهینه سازی استراتژی ارتباطی خود است. به عنوان مثال ، اگر یک سیگنال اولیه وجود داشته باشد که یک رقیب در حین مکالمه خاص در اخبار ، حول محور گفتگو باشد و مارک شما چیزی به همان اندازه یا قانع کننده تر برای اضافه کردن آن مکالمه داشته باشد ، می توانید سریع عمل کنید تا داستان خود را در رسانه وارد کنید که مهم ترین است ، بنابراین داستان را ربوده و رقابت را غرق می کند. در مقابل ، اگر به سرعت تشخیص دهید که یک تاکتیک رقابتی براساس احساسات منفی بازپس می گیرد ، می توانید با جلوگیری از یک تاکتیک مشابه ، این یادگیری را در تلاش های خود بگنجانید.
در این وضعیت فعلی عدم قطعیت ناشی از بحران ، احتمالاً اگر فقط به دنبال آنها بگردیم ، فرصتهای زیادی خواهیم دید. به همین دلیل هم اکنون این اطلاعات بسیار مهم هستند. و گرچه انتظار می رود بازگرداندن بیشتر در هزینه های بازاریابی عمومی و تبلیغات ، در شرایط بحرانی بسیار اندک باشد که ارتباط کمتری بهتر باشد. تقریباً همیشه اینگونه است که ارتباطات بیشتر و ارتباطات آگاهانه تر بهترین استراتژی است.
مدیر روابط عمومی خوب باید در طیف وسیعی از وظایف راحت باشد
چشم انداز روابط عمومی و ارتباطات مدرن به سمت نقش های چند ماهه تر حرکت می کند. در گذشته، کارکردها بسیار تقسیم بندی شده بودند و تیم هایی متشکل از مدیران حساب، متخصصان روابط رسانه ای، اعضای تیم روابط عمومی و کارشناسان ارتباطات شرکتی بودند. اکنون، بسیاری از مدیران استخدام از مدیران ارتباطات انتظار دارند که درک گسترده ای از همه این زمینه ها داشته باشند، به طوری که داوطلبان به طور طبیعی با پیشرفت در حرفه خود، تجربیات خود را در روابط عمومی، روابط رسانه ای و ارتباطات داخلی کسب می کنند. تفکر سیلو چیزی از گذشته برای صنعت است، با کاهش مرز بین روابط عمومی، ارتباطات، رسانههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، زیرا تیمها بین رشتهایتر میشوند. اگر حرفه ای ها بتوانند اصول اولیه را از مشاغل سئو و کپی رایتینگ بیاموزند، حتی بهتر است.
مکس فورسایت، مشاور ارتباطات در EMR و عضو اصلی تیمهای روابط سرمایهگذار و ارتباطات ما، تجربه و دانش زیادی در بخش ارتباطات و روابط عمومی دارد. او میگوید که انتظار داشتن یک مجموعه مهارت کامل در ارتباطات داخلی و خارجی مشهود است و آن دسته از داوطلبانی که میتوانند در کارکردهای مختلف تجربه نشان دهند، مورد تقاضای کارفرمایان هستند.
علاوه بر مدیریت کانال و اینترانت، کمپینهای ایمیل و رسانههای محیطی، سازمانها به دنبال متخصصان comms هستند که بتوانند ارتباطات داخلی را با اهداف و استراتژیهای کسبوکار همسو کنند. دانستن نحوه تقسیمبندی و ایجاد استراتژیها و تقویمهای ارتباطی که با استراتژی بلندمدت کسبوکار همخوانی دارند، مجموعه مهارتهایی است که بهطور باورنکردنی توسط مشتریان ارزش دارد. مدیران ارتباطات داخلی باید بتوانند بینش و نظرات خود را به ذینفعان بسیار ارشد ارائه دهند و در برنامه ریزی و توسعه استراتژی کسب و کار مشارکت داشته باشند و مشاوره ارتباطات سیال بیشتری ارائه دهند.
تکنولوژی مدرن روش ارتباط ما را تغییر داده است
متخصصان ارتباطات و روابط عمومی با دانش فنی از مزیت طبیعی در عصر دیجیتال برخوردارند. بسیاری از مشتریان به دنبال افرادی با مهارت های رسانه های اجتماعی هستند، زیرا بودجه ها منقبض می شوند و مشاغل به دنبال انجام کارهای بیشتر با کمتر هستند. افرادی که می توانند در لینکدین، فیس بوک و سایر پلتفرم ها خلاق باشند، اکنون با متخصصان با تجربه تری که بومی دیجیتال نیستند، رقابت می کنند.
اینترانت ها و شبکه های اجتماعی به نقش چندکاره ای که بسیاری از متخصصان روابط عمومی و ارتباطات در حال حاضر ایفا می کنند، کمک می کنند، به ویژه هنگامی که صحبت از ارتباطات بحران به میان می آید. ماهیت فراگیر اینترنت به این معنی است که پیامها به سرعت فوقالعاده منتشر میشوند و متخصصان ارتباطات باید برای کنترل پیام به صورت روان و سریع کار کنند. اکنون عموم مردم میتوانند با کلیک یک دکمه محتوای مربوط به برندها و سازمانها را به اشتراک بگذارند، اما به نوبه خود، ارتباطات مدرن مانند نظارت بر رسانه و هوش مصنوعی میتواند برای کسانی که در این صنعت هستند بسیار مفید باشد. این تأثیر «کمک و ممانعت» در گزارش ارتباطات جهانی 2019 منتشر شده توسط مرکز روابط عمومی USC منعکس شده است، که پیشبینی میکند که فناوری به مردم کمک میکند تا بیشتر درگیر شوند، اما اطلاعات نادرست و قطبیتر هم پیدا کنند.
اخبار جعلی نحوه درک مردم از برندها را تهدید می کند
اطلاعات نادرست روند جدیدی نیست، اما به ویژه در سال 2019 در رسانه ها رایج است. اخبار جعلی در چند سال اخیر یک کلمه رایج بوده است و 25.5 درصد از سازمان های اروپایی می گویند که در سال 2017/2018 تحت تأثیر اخبار جعلی قرار گرفته اند. نظرسنجی مانیتور ارتباطات اروپا 2019. این یک چالش و فرصت برای ارتباطات و روابط عمومی است: حرفه ای ها باید در برخورد با اخبار جعلی، محافظت از اعتبار یک برند و بازیابی اعتماد مهارت داشته باشند، چیزی که به عنوان یکی از چالش های کلیدی برای بخش ارتباطات در سال 2019 در نظر گرفته می شود. سازمانها برنامهها و بررسیهایی برای شناسایی اخبار جعلی ندارند، و این موضوع را به فرصتی عالی برای نامزدها تبدیل میکند.
متخصصان روابط عمومی و ارتباطات باید از این فرصت ها استفاده کنند
تیم های ارتباطی بخشی جدایی ناپذیر از سازمان ها در هر اندازه و دامنه هستند، با توانایی شکل دادن به نحوه درک برندها توسط افراد در داخل و خارج. در حالی که چالشهایی پیش روی صنعت وجود دارد، میتوان آنها را بهعنوان فرصتهایی برای نشان دادن مهارتهای چند بعدی و ایمن کردن نقشهای جدید در نظر گرفت. همانطور که جامعه تغییر می کند و نقش رسانه ها تکامل می یابد، نقش متخصصان ارتباطات نیز تغییر خواهد کرد.
در EMR، ما وسعت ارتباطات داخلی و خارجی و تجربه روابط عمومی را در تیم اختصاصی متخصصان استخدام خود داریم. ما دوست داریم به شما کمک کنیم تا شغل ارتباطی بعدی خود را ایمن کنید، چه در سطح ابتدایی باشد چه به عنوان کارگردان، یا کاندیدای مناسب را پیدا کنید. با ما تماس بگیرید تا ببینید چگونه می توانیم کمک کنیم.