POS مخفف Point of Sale Marketing همان بازاریابی نقطه فروش و نوعی کمپین بازاریابی درون فروشگاهی است که می تواند در فروش و افزایش هزینه به ازای هر بازدید در یک محیط خرده فروشی استفاده شود.
هنگامی که یک کمپین بازاریابی نقطه فروش به درستی اجرا شود، میتوان برای ایجاد تجربیات مشتری معنادار، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش به طور طبیعی و بدون هر روش تهاجمی استفاده کرد.
چرا از بازاریابی نقطه فروش برای بازاریابی تبلیغاتی و کمپین های درون فروشگاهی استفاده می شود؟
ایجاد یک جایگاه فروش که با مشتریان شما صحبت کند، یک استراتژی مهم در بازاریابی هر کسب و کاری است. اگرچه راه حل های نقطه فروش بیشتر در خرده فروشی دیده می شوند، اما صنایع دیگری هم مانند بازار خودرو، بازار باغبانی، صنعت مسافرت هستند که POS را در استراتژی های بازاریابی خود پیاده می کنند.
ایجاد یک استراتژی موفق POS بستگی به زمان بندی خوب، طراحی مناسب و مهمتر از همه پیام های مورد استفاده در طراحی با سایر تاکتیک های بازاریابی آنها دارد.
چگونه می توان بازاریابی نقطه فروش را موثر کرد؟
نوع پیامهایی را که میخواهید برای مشتریان خود تبلیغ کنید، طبقه بندی کنید، پیامهای رایجتر پیشنهادهای تخفیف، تبلیغات محصولات جدید و رقابتها هستند. ترکیب اینها با استراتژی بازاریابی آنلاین شما از جمله تخفیف ها و تبلیغات می تواند وقتی مشتریان خود را به داخل فروشگاه هدایت می کنید، برای برند شما مفید باشد.
اگر میخواهید مشتری شما به مشتری بلندمدت تبدیل شود، داشتن پیامی مختصر در طول سفر مشتری ضروری است.
تفاوت بین نقطه خرید (POP) و نقطه فروش (POS) چیست؟
نقطه خرید
نقطه خرید منطقه ای است که به طور استراتژیک برای محصول انتخاب شده است. یک گذر از مشتری است، به این معنی که مشتریان در طول چرخه خرید خود از این نقطه عبور می کنند. نمایشگرهای کالا در اینجا قابل مشاهده تر هستند، بنابراین قرار دادن تبلیغات محصول جدید در اینجا برای افزایش فروش عالی است. یک مثال عالی از نمایشگر POP یک FSDU است که اقلام تبلیغاتی را خارج از خانه طبیعی خود در قفسه نمایش می دهد. هدف یک واحد نمایش POP جلب تاکید و جلب توجه مشتری به محصول است.
نقطه فروش
در اصل، هر دوی آنها محصولات را به یک شکل به مشتری ارائه می دهند. با این حال، همیشه کمی تفاوت دارند. نقطه فروش منطقه ای در فروشگاه است که مشتری آخرین مرحله خرید را در آنجا تکمیل می کند. منطقه پرداخت مکانی کلیدی است که معمولاً نمایشگرهای POS را در آن پیدا می کنید. این مرحله نهایی سفر خرید مشتری است و آخرین نقطه ای است که می توانید یک تبلیغ/محصول جدید را برای امتحان کردن مشتری ارائه دهید. استفاده از نمایشگرهای POS Counter Top می تواند مشتریان را متقاعد کند که پول خود را به محصول دیگری ندهند.
چگونه نمایشگرهای POS کالای شما را تبلیغ میکنند؟
در دنیای خردهفروشی، فضای قفسهها از قیمت بالایی برخوردار است. غرفههای محل فروش مانند واحدهای نمایشی ایستاده (FSDU) و ظرفهای پادری برای به حداکثر رساندن پتانسیل تجاری فروشگاه ایدهآل هستند. پایههای نمایش POS که بهخوبی در انتهای راهروها، در گوشهها و اطراف سیستمهای صف قرار میگیرند، برای به حداکثر رساندن استفاده از فضای موجود در طبقه فروشگاه ایدهآل هستند – و محصولات بیشتر به معنای درآمد بیشتر است، زیرا خرید عمده و خرید فوری به هر محصول اضافه میشود.
سبد
علاوه بر معرفی فضای قفسه، نمایشگرهای POS و POP می توانند برای جلب توجه به پیشنهاد شما برای معرفی مرچندایزینگ بصری در ترکیب استفاده شوند. تابلوهای آویزان، مکعب های نمایش، پوسترها و برچسب های پنجره همگی می توانند برای جلب توجه رهگذران و برجسته کردن تبلیغات و محصولات کلیدی مورد استفاده قرار گیرند. چه در حال معرفی غرفههای نمایشگر خردهفروشی در ترکیب باشید و چه بخواهید آنچه را که قبلاً به دست آوردهاید برجسته کنید. انعطافپذیری مواد نمایشی نقطهی فروش به این معنی است که میتوانید کالای خود را سفارشی کنید و با انتخاب کالای مناسب در فروشگاه، حداکثر تأثیر را تضمین کنید.
راه های بازاریابی نقطه فروش برای فروشگاه ها
فرقی ندارد چه یک کسب و کار خرده فروشی باشید، یا یک نمایندگی خودرو یا یک مرکز گل، باید واحد مناسبی برای نمایش محصولات و تبلیغ خدمات انتخاب کنید. طیف گسترده ای از نمایشگرهای POP یا نقطه فروش وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. هر گزینه هم دارای مجموعه ای از مزایای منحصر به فرد خود است. چه بخواهید فضای موجود در طبقه فروش خود را افزایش دهید یا مشتریانی را با تابلوهای جذاب تان جذب کنید، انتخاب غرفه های نمایشی خرده فروشی در دسترس، علاوه بر گزینه های سفارشی سازی زیاد، به این معنی است که راه حل مناسبی برای فروشگاه خود پیدا خواهید کرد.
این واحدهای قفسه بندی شدهی همه کاره به شما این امکان را می دهند که چشم مشتری را به خود جلب کنید و فضای قفسه خود را زیاد نشان دهید. برای نقاط مهم خرده فروشی یا سیستم های صف و قرار دادن مقادیر زیادی از سهم خط دید مشتری ایده آل هستند.
دامپبین
مانند FSDU ها، ظرف های جلوی درب از تبلیغات و مرچندایزینگ شما در یک حرکت مراقبت می کنند. از مجلات گرفته تا شیرینی، در تمام اشکال مختلف موجود هستند و برای افزایش خریدهای فوری و عمده در محل فروش و اطراف آن مناسب هستند.
تابلوهای آویزان
از فضاهای خرده فروشی بزرگ گرفته تا قفسه بندی های بلند، برخی از عوامل می توانند فضای موجود شما را شکل دهند. تابلوهای آویزان بهترین راه برای به حداکثر رساندن تأثیر تجارت بصری شما هستند. از کمک به حرکت مشتریان گرفته تا برجسته کردن پیشنهادات کلیدی، تابلوهای آویزان راه حلی مقرون به صرفه و همه کاره برای جلب توجه هستند.
مکعب های نمایش
این نمایشگرهای منحصربهفرد وقتی روی هم قرار میگیرند، از همه زوایا قابل مشاهده هستند، باعث جلب توجه مشتریان میشوند. آنها می توانند علاوه بر جذابیت به تلاش های تجاری فعلی شما، برای برجسته کردن کالاهای فصلی و پیشنهادات ویژه عالی باشند. توتمها و بولاردها معمولاً در فصل فروش دیده میشوند، از توتمها و بولاردها میتوان برای جذب مشتریان از خارج استفاده کرد. هم تزئینی و هم چشم نواز، افزودنی جذاب برای جلوی فروشگاه شما هستند – به جذب مشتریان به مغازه شما کمک می کنند.
واحدهای کانتر بالا
هم واحدهای کاربردی و چشم نواز، پیشخوان ها، قسمتهای بازاریابی نقطه فروش را مرتب نگه میدارند. این واحدها به شما این امکان را میدهند که مطالب چاپی مانند بروشورها و کاتالوگ را مرتب و در دسترس قرار دهید. آنها برای رویدادها عالی هستند و کاری می کنند که شرکت کنندگان دست خالی به خانه نروند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی نقطه فروش، سایر اطلاعات با ما تماس بگیرید.