مدیر برند کیست؟ راهنمای جدید

مدیر برند

هر کسب و کاری یک برند است یا حداقل این پتانسیل را دارد که با راهنمایی صحیح یک مدیر برند به یک برند تبدیل شود.

کار در سمت مدیر برند به معنای توسعه استراتژی است که یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند و یک رابطه طولانی مدت با مشتریان ایجاد می کند.

مدیر برند بودن به معنای ایفای نقش گسترده ای است که اغلب مستلزم آشنایی با بسیاری از جنبه های بازاریابی از جمله تحقیقات بازار، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی شبکه های اجتماعی و طراحی استراتژی است. لزوما از مدیران برند انتظار نمی رود که این مسئولیت ها را انجام دهند، اما دانش آنها به هدایت هر تیم مربوطه برای توسعه پیام ها و دارایی هایی که با یک برند همسو می شوند و موقعیت آن را در بازار تقویت می کند، کمک می کند.

در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که مسئولیت های یک مدیر برند شامل چه چیزهایی می شود، ابزارهایی که ممکن است در این نقش استفاده شود و آنچه برای تبدیل شدن به آن نیاز است را بررسی خواهیم کرد.

وظایف و مسئولیت های مدیر برند

ساختن استراتژی برند به معنای ساختن یک داستان و تجربه منحصر به فرد برای مشتریان است. چیزی که آنها را با یک شرکت و محصولاتش مرتبط و در طول زمان وفاداری مشتری را تقویت می کند.

مدیر برند مسئول نظارت بر هر جنبه ای از بازاریابی است که به برند یک شرکت مربوط می شود و باید مطمئن شود که تمام تصمیمات برندینگ یا برندسازی در نهایت منجر به فروش قوی تر می شود. برای دستیابی به این همسویی، مدیران برند تمایل دارند با حوزه های مختلف بازاریابی مانند تحقیق، محتوا، سوشال مدیا و طراحی سایت کار کنند.

به عنوان یک مدیر برند شما ممکن است مسئول موارد زیر باشید:

  • انجام تحقیقات بازار
  • تجزیه و تحلیل داده ها برای روندها، بینش ها و اطلاعات
  • مشاوره به تیم ها در مورد استراتژی برندسازی
  • برقراری ارتباط با تیم های بازاریابی برای اطمینان از همسویی برند
  • مدیریت پروژه ها در مراحل مختلف توسعه
  • مدیریت بودجه برای حمایت از تلاش‌های برندسازی
  • حفظ روابط با ذینفعان شرکت

مدیر برند به چه ابزارهایی نیاز دارد؟

ابزارهایی که به‌عنوان مدیر برند استفاده می‌کنید بسته به مسئولیت‌هایی که شرکت از شما انتظار دارد انجام دهید متفاوت است. اما برخی از ابزارهای رایج برای مدیریت برند عبارتند از:

  • ابزار نظارت و گوش دادن به شبکه های اجتماعی
  • مدیریت ارتباط رسانه ای و گوش دادن
  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
  • ابزارهای تحلیل و تجزیه داده ها

برای تبدیل شدن به یک مدیر برند چه چیزی لازم است؟

تبدیل شدن به یک مدیر برند مستلزم ترکیبی از تحصیلات عالی و تجربه است. این اغلب موقعیتی است که بازاریابان پس از کار در نوع دیگری از نقش های مدیریتی، مانند مدیریت شبکه های اجتماعی یا مدیریت محتوا، به دست می آورند. اگر می خواهید شغلی را به عنوان مدیر برند داشته باشید، باید چند مرحله زیر را در نظر بگیرید:

مدرک تحصیلی و گذراندن دوره

مدرک تحصیلی برای مدیریت برند بر حسب نیازها متفاوت است. به طور معمول، شرکت‌ها از مدیران برند انتظار دارند که مدرک لیسانس داشته باشند. علاوه بر این، برخی از مدیران برند، مدرک MBA خود را با تمرکز در بازاریابی کسب می کنند تا تخصص خود را تقویت و دانش پیشرفته را به نقش خود بیاورند.

توسعه تجربه مرتبط با برندینگ

شرکت های کوچکتر ممکن است بین یک تا سه سال سابقه بخواهند، اما شرکت های بزرگتر ممکن است سابقه بیشتری از شما بخواهند. کار به عنوان یک تحلیلگر تحقیقات بازار، مدیر شبکه های اجتماعی، مدیر بازاریابی محتوا یا مدیر دیجیتال مارکتینگ می تواند پایه و اساس مورد نیاز برای حرکت به سمت مدیریت برند را در اختیار شما قرار دهد. از طریق این نقش‌ها، می‌توانید درک خود را از مصرف‌کنندگان و پیام‌رسانی موفقی که برای دستیابی به آن‌ها لازم است را تقویت کنید.


مطالب مرتبط: برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟


مهارت های برندینگ و بازاریابی خود را توسعه دهید.

یک مدیر برند معمولاً باید مهارت های پیشرفته ای در زمینه های زیر داشته باشد:

نوشتن و کپی رایتینگ: پیام‌رسانی در قلب استراتژی برند وجود دارد، بنابراین داشتن مهارت‌های نوشتاری قوی به شما کمک می‌کند تا پیام‌رسانی مؤثری را توسعه دهید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که کپی‌رایترها روی آن کار می‌کنند.

ارتباطات برند: فراتر از ارسال پیام از طرف برند، باید بتوانید با تیم بازاریابی شرکت و سهامداران در مورد توصیه های استراتژیک خود ارتباط برقرار کنید.

استراتژی برند: توسعه یا بهبود استراتژی برندسازی به معنای درک بازار، نحوه قرار گرفتن شرکت در آن و نحوه دستیابی به مشتریان است.

مدیریت پروژه: توانایی شما برای مدیریت چندین پروژه به طور همزمان به شما کمک می کند تا بر کمپین های جدید نظارت داشته باشید و به تیم ها کمک کنید تا همه چیز را از همپوشانی های مسئولیت‌ها گرفته تا متن ایمیل را مدیریت کنند.

مدیریت پرسنل: چه شما گزارش‌های مستقیم تیم برندینگ خود را مدیریت کنید یا بر تعدادی از تیم‌هایی که برای راهنمایی برندینگ به شما گزارش می‌دهند نظارت کنید، داشتن تجربه‌ای در مدیریت دیگران به شما کمک خواهد کرد.

سازگاری برند: بازارها دائماً تغییر می کنند تا نیازهای مصرف کنندگان را منعکس کنند، و اگر بتوانید سازگار باشید، به شما کمک می کند. فراتر از آن، کنجکاو ماندن در مورد ترندها و نوآوری می تواند به شما کمک کند تا استراتژی برند پاسخگوتری ایجاد کنید.


خدمات برندینگ

خدمات برندینگ یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.

حقوق و چشم انداز شغلی مدیر برند

متوسط حقوق یک مدیر برند در ایالات متحده سالانه 104443 دلار است. در ایران هم این سمت سالانه 150 تا 200 میلیون درآمد می‌تواند داشته باشد. اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) پیش‌بینی کرده که نقش‌های مدیریتی در تبلیغات، تبلیغات و بازاریابی در دهه آینده 10 درصد رشد خواهد کرد.

پیشرفت شغلی مدیر برند

هنگامی که مدیر برند شدید، نقش‌های دیگری را برای کشف در ادامه رشد شغلی خود خواهید یافت. برخی از مدیران برند به سمت مدیران ارشد سازمان می رسند. مهارت های ارتباطی و استراتژیک پیشرفته ای که به عنوان بخشی از زمان خود به عنوان یک مدیر برند تقویت می کنید ممکن است به شما کمک کند تا به سمت نقش های سطح بالاتری بروید که بر برنامه بازاریابی شرکت نظارت بیشتری دارند.

تفاوت بین مدیر برند و مدیر بازاریابی چیست؟

یک مدیر برند بر روی استراتژی برند کار می کند – یا داستانی که یک شرکت در مورد خود برای مشتریان تعریف می کند – در حالی که یک مدیر بازاریابی بر تکنیک های تبلیغ شرکت و پیشنهادات آن به مشتریان نظارت می کند.

نکته پایانی برای مدیر برند

با گواهینامه حرفه ای در بازاریابی شبکه های اجتماعی یا تجزیه و تحلیل بازاریابی، مهارت های حرفه ای در بازاریابی ایجاد کنید. در حین کسب اعتبار برای رزومه خود، موضوعات کلیدی را بیاموزید که یک مدیر برند حتماً باید بداند.

5/5 - (29 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟