عناصر زیادی برای اینکه یک سایت فروشگاهی مرتبط و رقابتی باقی بماند، وجود دارد. اما ما 21 ویژگی ضروری سایت فروشگاهی را برای شما بازگو خواهیم کرد.
آیا در حال طراحی یک سایت فروشگاهی جدید برای کسب و کار خود هستید یا به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد سایت فروشگاهی فعلی خود هستید؟
ایجاد یک تجربه خرید مطلوب که مشتریان شما را خوشحال کند، می تواند به سادگی با الهام گرفتن از سایت برندهای برتر فروشگاهی بدست بیاید.
- ناوبری (نویگیشن) کاربر پسند
- جستجو در سایت
- پیمایش فوتر
- فیلم های محصول
- بررسی محصول
- سیاست بازگشت
- سوالات متداول برای محصولات
- سوالات متداول برای فروشگاه
- پیگیری سفارش
- انتخاب ایمیل
- Push Notifications
- چت بات ها
- کوپنهای تخفیف
- فیلترهای در دسترس بودن محصول
- اپلیکیشن موبایل
- دفاتر هدایا
- پشتیبانی چند زبانه
- برنامه وفاداری
- چرخ شانس
- اطلاعات فروشگاه محلی
- سیاست داده های شخصی
- شروع به ایجاد تجربه های خرید فوق العاده کنید
ویژگی های ضروری یک سایت فروشگاهی
ناوبری (نویگیشن) کاربر پسند
کلید کمک به مشتریان برای یافتن سریع محصولات مورد نیازشان، ارائه یک سیستم ناوبری کاربرپسند است.
محصولات باید به طور منطقی دسته بندی شوند و در ابتدا محبوب ترین دسته بندی ها ذکر شوند.
Sephora می داند که مشتریان چگونه خرید می کنند.
برخی افراد به طور خاص محصولات را بر اساس برند جستجو می کنند، در حالی که برخی دیگر بر اساس دسته بندی خرید می کنند. نوار ناوبری باید به همراه لینکهای سریع به محصولات ارزان قیمت و فروش اشاره کند.
جستجو در سایت
علاوه بر ناوبری کاربر پسند، جستجو در سایت یکی از ویژگیهایی است که در اکثر سایتهای برتر فروشگاهی یافت میشود.
این ویژگی به مشتریان این امکان را می دهد که مسیریابی را دور بزنند و دقیقاً آنچه را که می خواهند جستجو کنند.
Nordstrom یک جستجوی سایت با پیشنهادهایی برای برندها و محصولات محبوب ارائه می دهد که با آنچه وارد می کنید مطابقت دارند.
اکثر جستجوهای سایت را می توان با استفاده از Google Analytics ردیابی کرد.
پیمایش فوتر
آیا راه استفاده از فوتر وب سایت برای کمک به مشتریان در یافتن محصولات برتر را میدانید؟
فهرستی از لینک به محصولات، خدمات و اطلاعات برتری که مشتریان می خواهند پیدا کنند، را قرار دهید.
T-Mobile از فوتر خود برای هدایت مشتریان به پروفایل شبکه های اجتماعی، تلفن ها و طرح ها، پشتیبانی و اطلاعات شرکت استفاده می کند.
فوتر باید به طور موثر شامل لینکهایی به همه چیزهایی باشد که می خواهند هم مشتریان و هم خزنده های جستجوگر در وب سایت کشف کنند.
فیلم های محصول
افزودن ویدیو به صفحات محصول شما می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل شود.
طبق بررسی Think With Google بیش از 50٪ از خریداران گفتند که ویدیوی آنلاین به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که کدام برند یا محصول را خریداری کنند.
اکثر پلتفرمهای فروشگاهی به خردهفروشان اجازه میدهند تا ویدئوها و تصاویر را به صفحات محصول خود اضافه کنند.
اپل از ویدئو برای برجسته کردن ویژگی های جدیدترین آیفون خود در صفحه فروش خود استفاده می کند. استفاده آنها از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت محصول به فروش محصولات خود به صورت آنلاین و در فروشگاه کمک می کند.
خدمات طراحی سایت
سرویس طراحی سایت یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی تنها چند مورد از خدمات طراحی سایت ebgroup است که با وردپرس یا اختصاصی؛ سایت طراحی میشود.
بررسی محصول
محبوب ترین شکل محتوای تولید شده توسط کاربر که در سایت های فروشگاهی یافت می شود، بررسی و رتبه بندی محصول است.
این بخش از صفحه محصول فروشگاهی برای ارائه نظرات اجتماعی به خریداران مبنی بر اینکه یک محصول با نیازهای آنها مطابقت دارد، بسیار مهم است.
eBay به مشتریان اجازه می دهد تا محصولات را رتبه بندی و بررسی کنند و نظرات را در زیر توضیحات محصول و موارد حمایت شده نمایش دهند.
سایر کاربران eBay نیز این گزینه را دارند که نظرات را مفید یا غیر مفید ارزیابی کنند و بهترین نظرات را به بالای لیست در صفحه محصول منتقل کنند.
سیاست بازگشت
آیا می خواهید اعتماد مصرف کننده را به محصولاتی که می فروشید افزایش دهید؟ یک سیاست بازگشت ارائه دهید و آن را در صفحه محصول خود قرار دهید.
آن را در نزدیکی دکمه افزودن به سبد خرید خود قرار دهید تا احتمال تأثیر مثبت آن بر تعداد خرید افزایش یابد.
سوالات متداول برای محصولات
راه دیگر برای گنجاندن محتوای تولید شده توسط کاربر در سایت فروشگاهی شما، افزودن بخشی از سوالات متداول مشتریان است.
این بخش می تواند از جهات مختلف به فروشگاه شما کمک کند.
با پاسخ دادن به سوالات برتر پیش از فروش مشتری در مورد محصولات خود، تعداد فروش را افزایش دهید.
مدت زمانی را که خدمات مشتری برای پاسخ دادن به سؤالات مربوط به محصولات صرف می کند، قبل و بعد از خرید کاهش دهید.
بخش پرسش و پاسخ آمازون در صفحات محصول به مشتریان این امکان را می دهد که سؤال بپرسند، به سؤالات پاسخ دهند و به بهترین سؤالات رأی دهند تا اطمینان حاصل شود که پرتکرارترین سؤالات در بالای صفحه ظاهر می شوند.
سوالات متداول برای فروشگاه
علاوه بر سؤالات متداول برای صفحات محصول خود، یک صفحه سؤالات متداول برای فروشگاه اصلی خود اضافه کنید.
این باید هر یک از سؤالات عمومی را که مردم ممکن است در مورد حریم خصوصی آنلاین، امنیت، پرداخت ها، حمل و نقل، بازگشت و سایر نگرانی های خرید بپرسند، پوشش دهد.
Etsy در مرکز راهنمایی خود به متداول ترین سؤالات به خوبی پاسخ می دهد.
این امر تیم پشتیبانی مشتری آنها را از پاسخ دادن به سؤالات عمومی نجات می دهد و به آنها زمان بیشتری برای حل مسائل پیچیده می دهد.
پیگیری سفارش
هنگامی که مشتری شما سفارشی می دهد، مهمترین سوالی که در ذهن آنها وجود دارد این است که سفارش من چه زمانی می رسد.
بررسی وضعیت سفارش فعلی مشتریان در وب سایت خود را برای مشتریان ساده کنید.
AutoZone یک صفحه پیگیری سفارش دارد که نیازی به ورود مشتریان ندارد.
آنها فقط به آدرس ایمیل و شماره سفارشی که در ایمیل تأیید سفارش خود دریافت کرده اند نیاز دارند.
انتخاب ایمیل
بر اساس معیارهای Mailchimp، ایمیل های ارسال شده توسط مشاغل فروشگاهی دارای میانگین نرخ باز شدن 15.68٪ و نرخ کلیک 2.01٪ هستند.
این با توجه به نرخ درآمدزایی بالقوه ایمیل های فروشگاهی مهم است.
اگر نمی توانید بازدیدکنندگان را وادار به خرید در وب سایت خود کنید، یکی از بهترین تبدیل های بعدی برای فروشگاه شما این است که بازدیدکننده را به عنوان مشترک در لیست ایمیل خود به دست آورید.
این کار به شما این امکان را میدهد تا با فروشهای آتی و تبلیغات ایمیلی به آنها دسترسی پیدا کنید.
سامسونگ از بازدیدکنندگان میخواهد که در فهرست ایمیل خود مشترک شوند تا آخرین پیشنهادات را دریافت کنند.
راه دیگری که خردهفروشان فروشگاهی میتوانند آدرسهای ایمیل را بگیرند، اضافه کردن یک فرم انتخاب در سرصفحه و پاورقی وبسایتشان است.
Push Notifications
اگر میخواهید فیلترهای هرزنامه و الگوریتمهای شبکههای اجتماعی را دور بزنید، بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی به عنوان مشترک، از طریق اعلانهای فشاری یا پوش نوتیفیکیشن است.
سرویسهای پوش نوتیفیکیشن به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد تا از آخرین آپدیتهای شما در مرورگر خود مشترک شوند.
وقتی تبلیغی دارید که میخواهید به مشترکین اطلاع دهید، میتوانید پیامی ارسال کنید که از طریق مرورگر آنها به مرکز اعلان آنها تحویل داده میشود.
Shein یکی از برندهای فروشگاهیی است که به بازدیدکنندگان اجازه میدهد در پوش نوتیفیکیشن مشترک شوند.
پس از مشترک شدن، بازدیدکنندگان آخرین پیامهای Shein را در اعلانهای دسکتاپ خود مشاهده خواهند کرد.
چت بات ها
یکی از مزایای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی، توانایی آن در کسب درآمد، 24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته، در طول سال است. این به معنای پشتیبانی از مشتریان در آن ساعات نیز است.
بر اساس نظرسنجی LivePerson از 5000 مصرفکننده، احساسات مثبت در مورد استفاده از چتباتها بین سالهای 2020 تا 2021 تقریباً دو برابر شده و از 31 درصد به 61 درصد رسیده است.
بسیاری از سایتهای فروشگاهی از رباتهای گفتگو برای کمک به خریداران آنلاین با سؤالات اساسی استفاده میکنند و آنها را به یک محصول یا صفحه پشتیبانی خاص هدایت میکنند.
لووز از یک متخصص همیشه آنلاین استفاده می کند، که یک دستیار خودکار است که هنگام جستجوی یک پاسخ خاص، یافتن یک محصول خاص، یا حل یک پرسش اولیه در مورد خدمات مشتری، از بازدیدکنندگان درخواست می کند تا انتخاب کنند.
کوپنهای تخفیف
ما می دانیم که مصرف کنندگان اغلب در صورت ارائه یک کوپن تخفیف در صفحه پرداخت، کوپن تخفیف را در Google جستجو می کنند.تخفیفان، groupon.com و retailmenot.com استفاده می کنند.
اگر میخواهید مشتریان را در طول فرآیند پرداخت در وبسایت خود نگه دارید، از طریق کوپنهای تخفیف خود به آنها پیشنهادات عالی بدهید.
ویکتوریا سیکرت از یک نوار در بالای وب سایت خود برای برجسته کردن آخرین پیشنهاد استفاده می کند.
هنگامی که بازدیدکنندگان روی مشاهده پیشنهادات کلیک می کنند، پیشنهادات و کوپنهای تخفیف اضافی را دریافت می کنند تا در هنگام تسویه حساب اعمال شوند.
فیلترهای در دسترس بودن محصول
آیا در مورد روش های تحویل، گزینه برای مشتریان دارید؟
به مشتریان این امکان را بدهید که به سرعت محصولاتی را که با گزینه تحویل یا تحویل دلخواه در دسترس هستند، پیدا کنند.
Walgreens به مشتریان یک فیلتر کالا ارائه می دهد که محصولات را بر اساس زمان تحویل، تحویل در همان روز، حمل و نقل یا موجودی موجود در انبار مرتب می کند. این بهترین شانس را برای تبدیل مشتریان بر اساس دسترسی سریع به شما می دهد.
اپلیکیشن موبایل
علاوه بر داشتن یک فروشگاه مناسب موبایل، یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه خود نیز در نظر بگیرید.
برنامههای تلفن همراه به شما این امکان را میدهند که برند خود را در ذهن مشتری خود نگه دارید، نماد برنامه/لوگوی برند خود را روی دستگاههای هوشمندی که مشتریان بیشتر استفاده میکنند، قرار دهید.
لازم نیست منتظر بمانید تا مشتریان مرورگر یا برنامه دیگری را برای شبکه های اجتماعی یا ایمیل باز کنند تا آخرین پیام های فروش شما را دریافت کنند.
میتوانید این بهروزرسانیهای تبلیغاتی را از طریق اپلیکیشنتان به مشتریانی که اعلانها را روشن کردهاند ارسال کنید.
Home Depot اپلیکیشنی را ارائه می دهد که به مشتریان امکان می دهد محصولات را به صورت آنلاین خرید کنند و آنها را به خانه خود ارسال کنند یا برای تحویل در فروشگاه رزرو کنند.
دفاتر هدایا
اگر در گوگل رجیستری هدیه را جستجو کنید، ده ها فروشنده برند معروف را پیدا خواهید کرد.
Target، Amazon، Walmart، Crate & Barrel، و Bed، Bath و Beyond تنها تعدادی هستند که در صفحه اول SERP ها ظاهر می شوند.
چرا ثبت هدیه برای افزایش فروش مهم است؟ بیایید یک لحظه به دفاتر عروسی نگاه کنیم.
بر اساس مطالعه ثبت نام عروسی The Knot 2020، 80٪ از پاسخ دهندگان یک دفتر ثبت عروسی راه اندازی می کنند.
سیانبیسی یافتههای نظرسنجی بیرد در سال 2022 را گزارش داد که آمازون به عنوان برترین ارائهدهنده ثبت عروسی با 45 درصد نفوذ فهرست پیشرو است.
Target ثبت هدیه هایی برای نوزادان، عروسی ها و خیریه ها ارائه می دهد. همچنین می توانید یک رجیستری سفارشی برای جشن گرفتن هر مناسبتی که انتخاب می کنید ایجاد کنید.
پشتیبانی چند زبانه
اگر سایت فروشگاهی شما به مشتریانی در یک منطقه خاص پاسخ می دهد، دو گزینه برای پشتیبانی از زبان های برتر در منطقه آنها دارید:
برای کمک به مشتریان در ترجمه وب سایت شما به زبان خود، به Google Translate وصل باشید.
چندین نسخه از وب سایت خود را برای زبان های خاص ایجاد کنید.
Xfinity از انگلیسی در زیر دامنه www و اسپانیایی در زیر دامنه es خود استفاده می کند.
با استفاده از پیوندهای En و Es در نوار پیمایش اصلی می توان محتوا را از انگلیسی به اسپانیایی تغییر داد.
برنامه وفاداری
آیا می خواهید پلن حفظ مشتری را افزایش دهید؟ یکی از راههای تشویق مردم به خرید مجدد از سایت فروشگاهی شما، ارائه یک برنامه وفاداری است.
معمولاً برنامه ها رایگان یا پولی هستند که در آن مشتریان به بهترین معاملات دسترسی اختصاصی یا اولیه دارند.
بسیاری از آنها به مشتریان این امکان را می دهند که به ازای هر خرید امتیاز جمع کنند که منجر به پاداش های مختلف می شود.
Ulta یکی از برندهایی است که یک برنامه پاداش رایگان برای مشتریان وفادار خود ارائه می دهد.
مشتریان می توانند به صورت رایگان عضو شوند و امتیازات قابل بازخرید برای محصولات و خدمات را به صورت آنلاین و درون فروشگاهی کسب کنند.
چرخ شانس
بازاریابان ممکن است در مورد ارزش چرخ شانس های تصویری و ویدیویی در صفحه اصلی توافق نداشته باشند، اما بسیاری از برندهای فروشگاهی از آنها استفاده می کنند.
خرده فروشان بزرگی مانند Walmart، eBay، Home Depot، Samsung، Wayfair، Lowes، Costco، Sam’s Club، و Kohls دارای چرخ شانس هایی با آخرین تبلیغات و فروش های خود هستند.
Chewy یکی دیگر از برندهای فروشگاهی است که دارای یک چرخ شانس در صفحه اصلی است. آنها تخفیف هایی را برای سفارش های ارسال خودکار، غذای سالم حیوانات خانگی، داروهای کک و کنه، بستر حیوانات خانگی و غیره تبلیغ می کنند.
اطلاعات فروشگاه محلی
اگر سایت برند فروشگاهی شما مکانهای فروشگاه فیزیکی نیز دارد، میتوانید با افزودن جزئیات مربوط به نزدیکترین فروشگاه به سربرگ وبسایت، فروش آفلاین را افزایش دهید.
این کار به مشتریان این امکان را می دهد که قبل از خرید در فروشگاه، خرید آنلاین، رزرو برای تحویل در فروشگاه، یا فهرست موجودی فروشگاه محلی خود را قبل از خرید در فروشگاه انجام دهند.
Costco بر اساس کد پستی شما لینکی به نزدیکترین فروشگاه ارائه می دهد. آنها همچنین ساعات فعلی فروشگاه را نمایش می دهند.
سیاست داده های شخصی
بسته به محل استقرار سایت فروشگاهی شما و مشتریانی که به آنها خدمات میدهد، سایت شما ممکن است به خطمشی نیاز داشته باشد که بازدیدکنندگان را از دادههایی که در مورد آنها در وبسایت شما با استفاده از کوکیهای وبسایت و سایر ابزارهای تحلیلی جمعآوری میشود مطلع کند.
سایت فروشگاهی مایکل یک پنجره بازشو نمایش می دهد که به بازدیدکنندگان در مورد استفاده از کوکی برای بهبود تجربه کاربر و تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت توصیه می کند.
سپس بازدیدکنندگان این گزینه را دارند که این خط مشی را بپذیرند یا تنظیمات برگزیده کوکی خود را تنظیم کنند.
شروع به ایجاد تجربه های خرید فوق العاده کنید
مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید تا یک تجربه خرید فوق العاده برای کاربران خود فراهم کنید.
این موضوع صرفاً گوش دادن به بازخورد مشتری و نظارت بر رقبای خود است تا ببینید آیا ترندهای جدیدی در فروشگاهی ایجاد می شود یا خیر.
درسته نیازی نیست هر ویژگی جدیدی را که پلتفرم فروشگاهی شما ارائه می دهد امتحان کنید، اما باید ویژگی ضروری سایت فروشگاهی را که مشتریان شما از خرده فروشان برتر در عمودی شما انتظار دارند، بررسی کنید.
بازخورد مشتری خود را با تست A/B ترکیب کنید تا ببینید چه طرحهایی باعث فروش بیشتر و رضایت مشتری بیشتر می شود.