7 ویژگی منحصر به فرد و متمایز برندهای موفق جهان

ویژگی برندهای موفق جهان
ویژگی برندهای موفق جهان

برندهای بزرگ و معروف دنیای کسب و کار و تجارت جهانی همواره با استفاده و تقویت ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز برند توانسته‌اند از رقبا فاصله بگیرند.

شناخت مخاطب برند:

برندهای موفق جهان درک کاملی از مخاطبان خود دارند. همین درک نیز به آن‌ها کمک می‌کند که بازار هدف خود و ویژگی‌های مخاطبان خود را شناسایی کنند.بنابراین می‌توان گفت که درک و شناخت بازار و مخاطبان هدف یکی از مهمترین نکاتی است که برندها به آن توجه کنند.زیرا داشتن اطلاعات کافی در مورد مخاطبان و شناخت بازار هدف، پل ارتباطی بین یک برند و مخاطبان آن است.

نکته‌ی مهمی که برندهای موفق جهان را از سایر برندها متمایز می‌کند شناخت صحیح مخاطبان هدف است. زیرا ورود به بازارهای مختلف برندها را از اهداف خود دور می‌کند.

یکتایی و منحصر به فرد بودن:

توانایی ایجاد یک هویت منحصر به فرد و یکتا یکی از وجوه تمایز برندهای موفق جهان است. به عنوان مثال برند اپل یکی از برندهای معروف جهان در ارائه محصولات نوآورانه و منحصر به فرد است.

اما به یاد داشته باشید که ایجاد یک هویت منحصر به فرد نیازمند ارائه ایده‌های انقلابی و خاص نیست.

بلکه توانایی ارائه یک ویژگی یا ترفند منحصر به فرد است که سبب یکتایی و تمایز یک برند از سایر برندها می‌شود.

بنابراین هر برندی برای تبدیل شدن به یکی از برندهای موفق جهان باید این نکته را مد نظر قرار دهد که آیا می‌تواند ارائه یک ویژگی منحصر به فرد را در استراتژی برندینگ خود قرار دهد یا خیر.

ایجاد شور و اشتیاق:

ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان یکی از رموز برندسازی موفق در طولانی مدت است.

اگر برندهای موفق جهان مورد بررسی قرار گیرند، بدون شک متوجه می‌شوید که صاحبان این برندها با تلاشی مداوم و شبانه‌روزی و تحمل سختی‌های بسیار، موفق به ایجاد یک برند قوی شده‌اند.

از سوی دیگر نیز توانایی ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از مهمترین گام‌ها برای پیشبرد استراتژی تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان است.

اشتیاق مخاطبان یک برند تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی آن‌ها دارد.

 ثبات:

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز برند های موفق جهان ثبات است.

ثبات کیفیت محصولات یکی از مهمترین موضوع‌هایی است که باید برندها به آن توجه کنند. زیرا زمانی که مشتری تصمیم می‌گیرد برای بار دوم محصولات یک برند خاص را تهیه کند انتظار دارد، کیفیت این محصولات به خوبی قبل باشد.

همین موضوع باعث می‌شود که برندهای موفق جهان استراتژی‌های محکمی برای بهبود کیفیت محصولات خود داشته باشند.

زیرا بهبود و ثبات کیفیت محصولات یکی از مزیت‌های رقابتی است که بیشتر برندها با آن مواجه هستند.

این موضوع در صنایع غذایی و رستوران‌های زنجیره‌ای اهمیت بیشتری می‌یابد.

از این رو ثبات کیفیت محصولات یکی از عوامل موفقیت برند مک دونالد است. زیرا محصولات آن در سراسر جهان با کیفیت و طعم یکسانی ارائه می‌شوند.


این مقاله راهم بخوانید: نقاط تماس برند


رقابت‌پذیری:

رقابت‌پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برندهای موفق جهان است. زیرا یک برندینگ موفق زمانی تحقق می‌یابد که برندها در فضایی رقابتی قرار گیرند.

در غیر این صورت تلاش برای بهبود کیفیت و ارائه محصولات با کیفیت رنگ می‌بازد.

بنابراین زمینه فعالیت و الگوریتم‌های آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند رقابت‌پذیری قابل قبولی را در فضای رقابتی موجود داشته باشد.

امکان مواجهه با برند:

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد و متمایز برند های موفق جهان امکان ارتباط و مواجهه با این برندها از طریق کانال‌های مختلف است.

بدیهی است که شرکت‌ها و برندهای بزرگ جهان به دلیل داشتن بودجه‌ی بازاریابی بالا در کانال‌های مختلفی حضور دارند.

اما رشد اینترنت و افزایش حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی کانال‌های ارتباطی بیشتری را در اختیار کسب وکارهای کوچک قرار داده است.

بنابراین لازم است برندها بر روی انتخاب مناسب‌ترین استراتژی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنند تا بیشترین نتیجه را بگیرند.

رهبری:

هر برند، شرکت و یا تیمی برای موفقیت نیاز به رهبری دارد تا با بررسی موقعیت‌های مختلف بهترین استراتژی ممکن را در اختیار اعضای تیم خود قرار دهد.

از سوی دیگر از آنجایی رهبر از نقاط ضعف و قوت مجموعه خود آگاه است، می‌تواند با تقویت نقاط ضعف و تمرکز بر نقاط قوت برندینگ قوی‌تری را شکل دهد.

تماس با ما
امتیاز شما post

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟