در این مطلب میخواهیم 4 روش اثبات شده از بهترین روشهای ایجاد و بهبود استراتژی روابط عمومی دیجیتال را برای شما بازگو کنیم:
از ارتباط با متخصصان صنعت گرفته تا برگزاری رویدادهای تبلیغاتی ، بهترین استراتژیهای روابط عمومی طی سالهای متمادی تدوین شده است.
با این حال ، اکنون که میزان فزایندهی از ارتباطات روابط عمومی در اینترنت مستقر است ، روشهای مختلفی از روابط عمومی دیجیتال وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردارند.
میخواهیم 4 روش اثبات شده از بهترین روشهای ایجاد و بهبود استراتژی روابط عمومی دیجیتال را برای شما بازگو کنیم:
1. ایجاد یک وب سایت جذاب
در استراتژی روابط عمومی دیجیتال اصلیترین رابطه شما با مردم ، وب سایت شماست زیرا این امر به شما امکان میدهد پیام برند خود را تبلیغ کرده و مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کنید.
نه تنها این ، بلکه هر بک لینک که در مطبوعات قرار میدهید به وب سایت شما باز خواهد گشت ، و میتوانید به جای اینکه به ایجاد ارتباط با رسانههای مطبوعاتی سنتی اعتماد کنید ، از آن برای تولید محتوای خود نیز استفاده کنید.
برای برقراری ارتباط خوب با مشتریان در وب سایت خود ، باید از داشتن بخش نظرات و فرمهای تماس درست اطمینان حاصل کنید تا بتوانید بازخورد دریافت کرده و پاسخگو باشید.
برای ایجاد یک وب سایت که بتواند مشتری را به سمت برند شما سوق دهد و آنچه را برای شما در نظر دارد ترویج کند ، باید یک آژانس بازاریابی دیجیتال قوی را به کار بگیرید تا بتواند بر توسعه تصویر برند شما و ایجاد یک وب سایت که در جهت منافع مشتریان ، تمرکز کند.
2. تأثیرگذار باشید و با رسانه ها ارتباط برقرار کنید
اگرچه ممکن است قبلاً با مطبوعات و روزنامه نگاران سنتی رابطه برقرار کرده باشید ، اما باید با مجله ها و وبلاگ های آنلاین نیز ارتباط برقرار کنید.
این می تواند به ارتقاء برند شما نزد مخاطبان صرفاً دیجیتال کمک کند. علاوه بر این ، بخش عمده تبلیغ برند اکنون توسط تأثیرگذارانی انجام میشود ، که میتوانند به شما کمک کنند تا مطبوعات شما را در وبلاگ خود پخش کنند.
شما باید سعی کنید با اینفلوئنسرهایی که پیام مشابهی با شرکت شما دارند ، ارتباط برقرار کنید.
این کار با برند شما در ارتباط است و میتواند به ارتقاء خدمات شما به مخاطبان هدفمند افرادی که احتمالاً به آنچه شرکت شما ارائه میدهد ، کمک کند.
3. محتوای خود را آماده و بهینه کنید
در استراتژی روابط عمومی دیجیتال تهیه محتوای دیجیتال با نوشتن نسخهای که برای مطبوعات سنتی ارسال میشود باید متفاوت باشد.
به عنوان مثال ، بسیاری از این محتواها مطابق با یک تقویم محتوای روابط عمومی خواهند بود که میتواند به شما کمک کند از وقایع یا علاقههای فعلی سود کسب کنید.
به جای اینکه فقط از زاویه ای بنویسید که برای روزنامه ها مطلوب و جالب باشد ، شما باید با استفاده از کلمات کلیدی و عباراتی صحیح که میتواند به انتشار آنلاین شما کمک کند ، متن منتشر کنید.
بنابراین سئوی محتوا و متن خود را تقویت کنید. همچنین محتوای مطبوعاتی شما باید بک لینک مناسب به وب سایت شما باشد.
4. با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید
انجام یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال فرصتی عالی برای ارتباط آنلاین با مشتریان است و شما میتوانید این کار را با حفظ حضور پرقدرت در رسانه های اجتماعی انجام دهید.
جایی که میتوانید به مطالب روز رسانی شدهی منظم ارسال کنید و به هرگونه اظهار نظر و مشاجره درباره مشتری خود پاسخ دهید.
همچنین میتوانید با پرسیدن بازخورد در مورد برند خود ، به صورت آنلاین با مشتریان در ارتباط باشید.
به عنوان مثال ، انجام نظرسنجی به شما اطمینان میدهد که آیا مشتریان شما معتقدند چشم انداز شما ارزش دارد یا خیر؟ این دانش به در درک فعلی شما از برندتان کمک میکند.