کلید موفقیت تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) یا همان تبلیغات پولی داشتن یک برنامه نظارت جامع است. پس باید با استفاده از گزارش های خودکار، داشبوردهای سفارشی و هشدارهای عملکرد پیش بروید.
همه می دانیم تبلیغات دیجیتال بسیار پویا است. ما را ملزم می کند که حساب کاربری را در زمان مناسب به بهترین نحو تنظیم کنیم. همچنین برای تصمیم گیری آگاهانه، باید روندهای خرد و کلان را کاملاً درک کنیم.
این دادهها، تحلیلها و بینشهای صحیح تمام تلاش های بهینهسازی را هدایت میکنند که بر عملکرد PPC تأثیر مثبت میگذارند.
به همین دلیل است که ایجاد یک برنامه نظارتی جامع که تمام نقاط داده مرتبط را در نظر می گیرد، کلید ردیابی معیارها و نتایج PPC است.
این مقاله راههایی برای نظارت جامع بر عملکرد تبلیغات کلیکی شما با تنظیم گزارشهای خودکار، داشبوردهای سفارشی و هشدارهای عملکرد به اشتراک میگذارد.
1- گزارشات خودکار تبلیغات کلیکی
گزارشهای خودکار بهروزرسانیهای منظمی را در مورد عملکرد کمپین ارائه میکنند و تصویر واضحی از آنچه که کار میکند و آن چیزی که کار نمیکند به شما ارائه میدهد.
اگر تازه برنامه گزارش دهی خود را شروع می کنید یا دوباره بازسازی می کنید، می توانید گزارش خودکار را در Google Ads و Microsoft Advertising یا ابزارهای تبلیغات پولی ایرانی تنظیم کنید.
برای تنظیم یک گزارش خودکار در Google Ads:
گزارش خود را در برگه گزارش ها بسازید و سفارشی کنید.
روی “زمان بندی” در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
انتخاب کنید چه کسی باید گزارش را دریافت کند. (می توانید کاربران را در حساب Google Ads خود انتخاب کنید.)
فرکانس گزارش مورد نظر خود را تعیین کنید (به عنوان مثال، یک بار، روزانه، هفتگی، ماهانه).
فرمت سند دلخواه خود را انتخاب کنید (CSV، Excel، XML).
میتوانید فرآیند مشابهی را در Microsoft Advertising دنبال کنید تا یک گزارش خودکار برای تیم خود ایجاد کنید.
در Microsoft Ads، بخش به «گزارشها» بروید.
یک گزارش جدید و سفارشی بسازید.
در بالا سمت چپ، «زمانبندی فرکانس» را انتخاب کنید.
در صفحه نمایش، می توانید فرکانس (به عنوان مثال، روزانه، هفتگی، ماهانه) را انتخاب کنید.
و شما می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی باید گزارش را دریافت کند (کاربران داخل حساب شما).
برای استفاده حداکثری از گزارش گیری خودکار، این نکات را دنبال کنید.
اهداف روشن تعیین کنید
قبل از خودکارسازی گزارش های خود، باید اهداف روشنی را برای کمپین های خود تعیین کنید.
این به شما کمک می کند تعیین کنید که کدام معیارها برای ردیابی مهم هستند و اطمینان حاصل کنید که روی مناطق مناسب تمرکز می کنید.
ابزار مناسب را انتخاب کنید
ابزارهای زیادی در دسترس هستند، بنابراین انتخاب مناسب آنها ضروری است. هنگام انتخاب عواملی مانند سهولت استفاده، ادغام با ابزارهای دیگر و هزینه را در نظر بگیرید.
سریع اقدام کنید
یکی از مزایای کلیدی استفاده از گزارش های خودکار این است که می توانید مناطقی را که عملکرد ضعیفی دارند به سرعت شناسایی کنید.
وقتی مشکلی را تشخیص دادید، در اسرع وقت اقدام کنید تا تأثیر آن بر کمپین های خود را به حداقل برسانید.
این ممکن است به معنای تنظیم هدفگیری، تغییر پیامرسانی یا بهکارگیری یک رویکرد جدید باشد.
خدمات دیجیتال مارکتینگ
2- داشبوردهای سفارشی تبلیغات کلیکی
داشبوردها نگاه دقیق تری به معیارهای فردی و نحوه روند آنها در طول زمان ارائه می دهند.
در نتیجه، می توانید به سرعت هر ناحیه ای را که عملکرد ضعیفی دارند شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی انجام دهید.
در اینجا مزایای بیشتر استفاده از داشبورد PPC را با هم بررسی می کنیم.
تجزیه و تحلیل کارآمد داده ها
داشبوردها یک مکان متمرکز برای مشاهده دادههای کمپین جستجوی پولی شما فراهم میکنند.
آنها به شما کمک می کنند تا به سرعت روندها و الگوهای موجود در داده های خود را شناسایی کنید و در زمان و منابع در مقایسه با بررسی دستی گزارش های فردی صرفه جویی کنید.
نظارت در زمان واقعی
داشبوردها میتوانند دادهها را در لحظه نمایش دهند، بنابراین میتوانید کمپینهای خود را در حین اجرا زیر نظر داشته باشید.
شما می توانید به محض بروز مشکلات عملکرد را شناسایی کنید تا بتوانید بلافاصله اقدام اصلاحی انجام دهید.
بهبود تصمیم گیری
با داشتن یک نمای کلی واضح و مختصر از کمپین های جستجوی پولی خود، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ کنید که ROI شما را افزایش می دهد.
داشبوردها میتوانند نمای سطح بالایی از معیارهای کمپین شما ارائه دهند و تشخیص مناطق بهبود یافته را آسانتر کنند.
سفارشی سازی
داشبوردها را می توان برای نشان دادن معیارهایی که بیشترین اهمیت را برای اهداف تجاری شما دارند، سفارشی کرد.
داشبوردهای سفارشیسازی شده میتوانند به شما کمک کنند مرتبطترین دادهها را برای کمپینهای خود مشاهده کرده و روی KPIهایی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز کنید.
ارتباط و همکاری
داشبوردها را می توان با سایر اعضای تیم، مانند مدیران یا سهامداران، به اشتراک گذاشت تا همه را از عملکرد کمپین آگاه کند.
ارتباط و همکاری با تیم خود را تسهیل کنید و همسویی اهداف و استراتژی ها را آسان تر کنید.
شروع کار با داشبورد
ساخت داشبوردهای سفارشی برای تبلیغات کلیکی می تواند سریع و آسان باشد. شما ابزارهای مختلفی برای شروع یا کمک به اصلاح رویکرد داشبورد خود دارید.
تبلیغات گوگل
می توانید داشبوردهای سفارشی شده را مستقیماً در رابط کاربری Google Ads بسازید.
در بخش «گزارشدهی»، میتوانید به «داشبوردها» بروید. سپس، می توانید ماژول های سفارشی را به داشبورد خود اضافه کنید.
تبلیغات مایکروسافت
رابط هیچ بخش جداگانه ای برای داشبوردهای سفارشی ندارد. با این حال، می توانید برگه پروفایل حساب خود را سفارشی کنید.
شما می توانید مجموعه ای از ماژول ها را انتخاب کنید که برای نیازهای شما بهترین کار را دارند.
3- هشدارهای خودکار تبلیغات کلیکی
یکی دیگر از اجزای حیاتی یک برنامه نظارت جامع، تنظیم هشدارهای عملکرد است.
این هشدارها می توانند زمانی که معیارهای خاصی خارج از محدوده قابل قبولی قرار می گیرند، به شما اطلاع می دهند و به شما این امکان را می دهند که قبل از هر گونه تأثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد تبلیغاتی خود اقدام کنید.
هشدارهای خودکار برای مدیریت تبلیغات کلیکی بسیار مهم هستند. در اینجا چند مزیت ایجاد هشدار برای حساب شما آورده شده است.
نظارت در لحظه
هشدارهای خودکار میتوانند فوراً به شما اطلاع دهند که معیارهای خاصی به زیر یا از حد معینی فراتر میروند و نظارت بر زمان کمپینهای شما را فراهم میکنند.
می توانید برای بهینه سازی کمپین های خود و جلوگیری از آسیب بیشتر اقدام اصلاحی سریع انجام دهید.
صرفه جویی در زمان
نظارت دستی معیارها می تواند یک کار وقت گیر و خسته کننده باشد.
هشدارهای خودکار با تماشای معیارها برای شما و ارسال اعلانها فقط در صورت لزوم در زمان صرفهجویی میکنند و به شما امکان میدهند روی کارهای ضروری دیگر تمرکز کنید.
تصمیمات مبتنی بر داده
هشدارهای خودکار به شما کمک میکند از عملکرد کمپینهای خود مطلع باشید و به شما امکان میدهد بر اساس بینشهای ارائه شده، تصمیمهای مبتنی بر دادهها بگیرید.
با به روز ماندن در عملکرد کمپین خود، می توانید روندها و الگوهای موجود در داده های خود را شناسایی کرده و تصمیمات آگاهانه ای در مورد بهینه سازی کمپین های خود بگیرید.
انعطاف پذیری
هشدارهای خودکار را می توان برای ردیابی معیارهایی که بیشترین اهمیت را برای اهداف کسب و کار شما دارند، سفارشی کرد و به شما امکان می دهد روی مرتبط ترین KPI برای کمپین های خود تمرکز کنید.
تنظیم هشدارهای خودکار
تنظیم هشدارهای خودکار در کمپینهای Google Ads و Microsoft Ads آسان است.
تبلیغات گوگل
در هر صفحه ای از حساب Google Ads خود، می توانید یک قانون خودکار ایجاد کنید که به عنوان یک هشدار خودکار عمل می کند.
قانون خودکار
میتوانید قوانین خودکاری برای انجام اقدامات خاصی در حساب خود ایجاد کنید و قوانینی را برای راهاندازی اعلانهای ایمیلی در صورت رعایت معیارهای خاص ایجاد کنید.
در مثال زیر، این کمپین برای من ایمیل میفرستد اگر تعداد تبدیلها در هر روز کمتر از یک باشد.
نمونه هشدار حساب
میتوانید هشداری مانند این تنظیم کنید تا هر ساعت که خواستید اجرا شود. به یاد داشته باشید که هشدارهای مربوط به حجم و عملکرد حساب خود را ایجاد کنید.
نکات پایانی
کمپین های تبلیغات کلیکی PPC خود را برای بهینه سازی مناسب زیر نظر داشته باشید.
انجام تنظیمات حساب کاربری مناسب در زمان مناسب برای حفظ و بهبود عملکرد تبلیغات شما بسیار مهم است.
هنگام مدیریت کمپین های PPC، باید یک برنامه نظارتی جامع با در نظر گرفتن تمام نقاط داده مرتبط ایجاد کنید.
ایجاد داشبورد، تنظیم هشدارهای عملکرد و اجرای گزارشدهی خودکار به شما کمک میکند تا تصمیمگیری آگاهانه داشته باشید و در چشمانداز تبلیغات کلیکی در حال تکامل همیشه جلوتر از منحنی باشید.