تکنیک سئو : ترافیک ارگانیک را به سایت خود هدایت میکنید اما تبدیل کافی ترافیک به مشتری را ندارید؟
ممکن است محتوای شما پاسخگوی نیازهای کاربران نباشد.
برای هدایت مخاطبان و تبدیل کاربران سایت به مشتری، باید بدانید که مشتریان شما چه چیزی را جستجو میکنند و محتوای جذابی که آنها را علاقهمند میکند را ایجاد کنید.
3 تکنیک سئو برای افزایش کیفیت لیدها و مخاطبان
محتوای موثر و جذاب هدف جستجوگرها برای نمایش در نتایج جستجو قرار میگیرند؛ اما برخی از مشاغل و کسب و کارها در این زمینه درست فعالیت نمیکنند.
قصد کاربر هنگام تایپ کردن یک سوال یا کلمه در موتور جستجو همان هدف اصلی یک کاربر است.
به عنوان مثال، کولر گازی شما در اواسط تابستان قطع می شود، شما قاعدتاًیک تعمیرکار 24 ساعته کولر گازی را جستجو میکنید در حالی که فرد دیگری تعمیرکار کولر گازی در نزدیکی من را جستجو میکند.
کلمات کلیدی مورد استفاده در بالا برای سوالات متفاوت هستند، اما قصد یا هدف نهایی همه آنها تعمیر کولر گازی است.
قصد کاربر در جستجو چهار نوع متداول دارد:
- اطلاعاتی
- تجاری
- راهنمایی
- معاملاتی
اما چرا فهمیدن قصد کاربر در سئو مهم است؟
به بیان ساده تر: دستیابی به قصد و هدف کاربر یا مشتری از جستجو ، هدف شماره 1 Google است.
نتایجی که Google برای یک جستجوی خاص ارائه میکند ، آینه هدف آن کلمه کلیدی داده شده است.
نیازهای کاربر هدف اصلی از یک استراتژی موفقیت آمیز سئو و تولید محتوا است.
حال ما اینجا روش هایی را ذکر میکنیم که کسب و کارها می توانند از قصد کاربر در بازاریابی خود استفاده کنند.
1- بهبود تجربه مشتری
درجه بندی برای سوال بسیار عالی است ، اما اگر کاربران در بین نتایج جستجو بر روی محتوای شما کلیک کنند و نتوانند بلافاصله پاسخ سوالات خود را پیدا کنند ، احتمال بازگشت به صفحه اصلی گوگل بسیار زیاد است.
این به معنای یک فرصت از دست رفته برای تبدیل آن بازدید کننده به مشتری یا خریدار است.
اگر Google ببیند که کاربران بیشتری نسبت به ماندن ، مطالعه و تعامل با محتوای شما ، صفحه را ترک می کنند ، ممکن است شاهد پایین آمدن رتبه های سایت خود باشید.
برای حل این مشکل باید محتوای وب سایت خود را زیاد کرده و به مهمترین سوالات پاسخ دهید.
پیام و محتوای شما برای پاسخگویی به سوالات و ارائه مراحل بعدی برای کاربران مختلف و افرادی که نیاز به خدمات فوری دارند ، باید تنظیم گردد.
این تغییرات منجر به رتبه بندی عالی ، از جمله موقعیت شماره 1 در جستجوی گوگل خواهد شد.
درخصوص تولید محتوای اختصاصی بیشتر بدانیم
-
به روزرسانی محتوای سایت
در میان تکنیک های سئو ، تولید محتوای جدید تنها راه پاسخگویی به نیازهای کاربران نیست.
اگر محتوای زیادی در وب سایت دارید که از قبل مورد توجه قرار گرفته و توسط موتورهای جستجو در رتبه 30 تا 50 محتوای برتر رتبه بندی شده ، بهتر است محتوای خود را گسترش دهید و آنها را بهبود دهید.
منابع مختلف دادهای وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات مربوط به قصد کاربر را کشف کرده و در مورد محتوای خود آگاهانه تصمیم بگیرید – کنسول جستجوی Google (GSC) یکی از آنهاست.
استفاده از GSC روشی عالی است برای اینکه:
بدانید که سایت شما (یا یک صفحه خاص که می خواهید رتبه بگیرد) برای چه نمایشگرهایی نمایش داده شده و کلیک می شود.
بدانید که آیا صفحه شما واقعاً در پاسخگویی به نیازهای کاربر خوب کار میکند.
تقسیم بندی داده های کنسول جستجوی Google شما به منظور محوریت سوال به شما کمک می کند ببینید که کاربران شما چه س سوالاتی را جستجو می کنند که ممکن است مرتبط با صنعت شما باشد.
اگر می خواهید در آینده رتبه بهتری کسب کنید ، باید هدف تان ارائه یک پاسخ روشن و مختصر به سوالات باشد.
نگاهی به Google Analytics هم می تواند چیزهای زیادی در مورد اینکه آیا صفحه شما با اهداف افراد مطابقت دارد ، به شما بگوید.
آیا کاربران صفحه شما زمان کمتری در صفحه باقی مانده و نرخ پرش بالا دارد؟
این منطقه دیگری است که باید بررسی کنید.
شما ممکن است رتبه کسب کنید اما وقتی کاربران به صفحه شما می رسند بلافاصله آنجا را ترک می کنند زیرا آنچه را که فکر می کردند محتوای شما به آنها نمیدهد.
این یک شاخص بزرگ است که شما برای به روزرسانی مطالب خود نیاز دارید.
-
افزایش زمان حضور در سایت و نرخ تبدیل
در به کار گیری تکنیک سئو باید بدانید که کاربران سایت چاق کننده هستند و آنها برای دریافت پاسخ یا نیاز خود به سایت شما میآیند.
ضروری است که از نحوه مشاهده ، تعامل و رفتار کاربران هنگام حضور در وب سایت شما آگاه باشید.
به همین دلیل شما باید صفحات وب خود را بهینه کنید تا بهترین تجربیات را برای کاربران واقعی و نه فقط موتورهای جستجو ارائه دهید.
با ردیابی معیارهای Core Web Vital می توانید عملکرد وب خود را بسنجید.
روش دیگر برای جلب توجه کاربران و افزایش احتمال تبدیل ، استفاده از ساختار مناسب صفحه و چیدمان آن است.
با قرار دادن صفحه خود به صورت سازمان یافته و موجز ، نه تنها درک آن برای کاربران بلکه ربات هایی که سایت شما را خزنده می کنند آسان می شود.
استفاده صحیح از زیرعنوان ها و ایجاد گردش خوب اطلاعات در نهایت به رتبه بندی و عملکرد قویتر صفحه کمک می کند.
2 دیدگاه دربارهٔ «3 تکنیک سئو برای افزایش کیفیت مخاطبان و لیدها»
مطالبتون برای من تازه کار خیلی مفید بود چون علاقه دارم سئو رو یاد بگیرم.
ممنون