لازلو باک، مدیر وقت عملیات انسانی گوگل در گفتگو با نیویورک تایمز میگوید: بعد از اجرای این پروژه (کشف ویژگیهای مهم مدیران برتر)، بدترین مدیران ما از لحاظ کیفیت بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کردند.
شش ویژگی که گوگل اعتقاد دارد مدیران برتر را خواهد ساخت به شرح زیر است:
?مربی خوبی باشید.
شما یا به کارمندانتان اهمیت میدهید یا نمیدهید؛ حد متوسطی وجود ندارد. اگر اهمیت میدهید، پس زمان و انرژی صرف کنید تا به کارمندانتان کمک کنید نسخه بهتری از خودشان شوند. این اولین پنجاهدرصد از یک مربی خوببودن است. پنجاه درصد دیگر این است که بدانید شما یک تسهیلکننده هستید نه یک حلکننده مساله. سوالات مناسب بپرسید، فقط پاسخ ندهید.
?گروه را تقویت کنید و مدیریت ذرهبینی نداشته باشید.
قطعا هیچکس دوست ندارد بهصورت ذرهبینی مدیریت شود. تحقیقی که توسط گرچن اسپرایتزر متخصص توانمندسازی انجام شد نشان میدهد کارمندانی که توانمند شدهاند رضایت شغلی و تعهد سازمانی بالاتری دارند که در نتیجه خروج نیرو کاهش مییابد و باعث افزایش عملکرد و انگیزه میشود.
?یک محیط جامع ایجاد کنید و نشان دهید به موفقیت و کار خوب اهمیت میدهید.
کامیابی فردی معمولا نتیجه یک تلاش جمعی است. افراد از اینکه عضوی از یک گروه برنده باشند لذت میبرند. کارمندان نسبت به مدیرانی که به موفقیت آنها اهمیت میدهند واکنشهای مثبت نشان میدهند.
?سازنده و نتیجهگرا باشید.
بازدهی کارمندان را بسیار جدی بگیرید و ابزار مناسب برای بازدهی کارآمد آنها را در اختیارشان قرار دهید.
?ارتباطدهنده خوبی باشید؛ گوش کنید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید.
بزرگترین مشکل در ارتباطات این است که بهراحتی شکل نمیگیرد، زیرا تلاشی از سوی گیرنده و فرستنده وجود ندارد. در ارتباطات بین کارمندان سرمایهگذاری کنید و برای گوشدادن وقت بگذارید.
?استراتژی مشخصی برای گروه داشته باشید.
اگر ستاره شمالی نباشد، کارمندان کشتی را به صخره خواهند کوبید. کارمندان را مجاب به ساخت چشمانداز و استراتژی کنید، نه اینکه آن را به خوردشان دهید؛ اولی تعهد ایجاد میکند و دومی تبعیت.