استفاده از گوگل آنالیتیکس برای یافتن محتوای یونیکورن

محتوای یونیکورن

همه چیز در بازاریابی محتوایی این است : محتوا یا محتوای یونیکورن (اسب تک شاخ) است یا یک خر.

“تنها 10٪ محتواهای شما نتایج بالایی دارند، در حالی که 90٪ رتبه پایینی از گوگل می گیرند. ما باید آن محتواهای یونیکورن تک شاخ را پیدا کنیم و سپس برویم تا محتواهای بهتر بسازیم”. چطور؟

در جستجوی محتوای یونیکورن یا تک شاخ، مسیرهایی را پیدا خواهید کرد که محتوای شما را به نتایج بهتر می رساند یعنی بازدید بیشتر، افزایش تعامل، تبدیل بهتر  و از تمام تبدیل به محتوای الاغ جلوگیری می کند.

محتوای یونیکورن و امیدوار کننده به چهار دسته تقسیم می شود:

  1. محتوای قهرمانان
  2. محتوای قهرمانان بالقوه
  3. محتوای ستاره های در حال سقوط
  4. محتوای تله موش

حالا شما را از طریق بررسی این دسته ها راهنمایی می کنیم و براساس آنچه پیدا کردید باید بدانید چه کاری انجام دهید.

1- محتوای قهرمانان

صفحات قهرمان شما ترافیک ارگانیک خارق العاده ای را جذب می کند.

برای یافتن این با ارزش ترین صفحات باید فراتر از گزارش ساده بازدید Google Analytics All Pages باشید.

درعوض ، توصیه می شود از Acquisitions> Search Console> Landing Pages استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تاریخ دوره ای را که می خواهید کاوش کنید تعیین کنید.

این گزارش URL هایی را به شما نشان می دهد که بیشترین بازدید ارگانیک را در مدت زمانی که مشخص کرده اید به خود جلب کرده است.

گزارش url در گوگل آنالیتیکس

در مرحله بعد ، به دنبال راه هایی برای راهنمایی بازدیدکنندگان از این صفحات در سایت خود باشید یا آنها را بیشتر مشغول کنید. اندی این پیشنهادات را ارائه می دهد:

  • تماس را به اقدام اضافه کنید.
  • پیوندهایی به صفحات محصول یا خدمات وارد کنید.
  • مقالات مرتبط را که از قبل دارای نرخ کلیک بالا یا نرخ تبدیل بالا هستند ، ذکر و پیوند دهید.

شما نباید اضافه کردن محتوای جدید مانند فیلم به صفحه یا ایجاد یک مقاله مرتبط را از یاد ببرید.

خدمات تولید محتوا

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خدمات تولید محتوا مراجعه نمائید.

2- محتوای قهرمانان بالقوه

صفحات بالقوه قهرمانان دارای ترافیک جستجوی کم اما دارای رتبه بندی خوب هستند ، به این معنی که آنها دارای پتانسیل بالاتری برای رتبه بندی هستند. برای پیدا کردن این صفحات کمی کار بیشتر لازم دارید.

به قسمت Acquisition> Search Console> Landing Pages بروید. برای موقعیت متوسط بیشتر از 10 فیلتر کنید ، سپس بر اساس ترتیب صعودی مرتب کنید.

قسمت Landing Pages در گوگل آنالیتیکس

به شما پیشنهاد می کنیم برای تأیید دامنه رتبه محتوا ، یکی از عبارات جذاب را انتخاب کرده و در نوار جستجوی گوگل قرار دهید.

اکنون شما رتبه URL  سایت خود را برای کلمه کلیدی می دانید.

برخی از نرم افزارهای جستجوگرها می توانند این کار را با سرعت بیشتری انجام دهند و همزمان کلمات کلیدی و URL صفحه را برای سایت شما و رقبا بکشند.

اکنون، به صفحه بروید و کلمه کلیدی را با Control-F جستجو کنید. این چک ساده به شما اطلاع می دهد که این عبارت در کجا ظاهر می شود.

درج آن در عناوین، عنوان ها و متن اصلی معمولاً بیشترین اهمیت را دارد. ممکن است کلمه کلیدی یا عبارت حتی در متن صفحه نشان داده نشود.

خدمات سئو

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خدمات سئو مراجعه نمائید.

کلمه کلیدی مورد استفاده در پیوند درون متنی مورد توجه گوگل برای صفحه اصلی نیست زیرا مرجع لینک به محتوای صفحه یا سایت دیگری است.

حالا چی؟ برای بهبود رتبه بندی محتوا (مقاله)، چه کنیم؟

اگر کلمه کلیدی یا عبارت موجود نیست، اضافه کنید.

بخشی را به موضوع کلمه کلیدی اختصاص دهید.

عناوین و کلمات کلیدی مرتبط با معنای واقعی را جستجو کنید (از ویژگی عبارات مرتبط با جستجوی Google استفاده کنید یا به سوالات عمومی پاسخ دهید ) و محتوای برخی از این یافته ها را در صفحه قرار دهید.

تمام این تکنیک ها نشانگر ارتباط زمانی هستند که گوگل سایت شما را برای رتبه بندی جستجو می کند.


هزینه بازاریابی محتوا


3- محتوای ستاره های در حال سقوط

همانطور که از نامش پیداست ، ستاره های در حال سقوط شما قطعاتی از مطالب هستند که زمانی بازدید زیادی از جستجوگر را به خود جلب می کردند اما اکنون در حال افول هستند.

منتظر نمانید تا میزان بازدید صفحه به طرز چشمگیری کاهش یابد.

برای کشف محتواهای در حال سقوط خود ، به بخش Acquisition> Search Console> Landing Pages بروید و فیلتر را برای ترافیک ارگانیک اضافه کنید. برای چند ماه یک محدوده تاریخ تعیین کنید و روی “مقایسه با دوره قبلی” کلیک کنید.

کشف محتواهای در حال سقوط

به پایین نتایج بروید و ببینید که چگونه ترافیک به آن URL تغییر کرده است و بدنبال بزرگترین افت است.

حالا چی؟

آن محتوا را به یک ستاره در حال ظهور تبدیل کنید.

آن را دوباره بنویسید ، آن را تغییر دهید ، پیوندهایی را به آن اضافه کنید. می توانید پیوندی به این قطعه را در یک پست وبلاگ مهمان قرار دهید.

اما هر کاری انجام دهید ، URL را تغییر ندهید ، در غیر این صورت از وضعیت ستاره اصلی آن بهره مند نخواهید شد.

وقتی حداقل 80٪ از مطالب را بدون تغییر URL بازنویسی می کند ، دستاوردهای عظیمی کسب خواهید کرد. تقریبا نیمی از مقالات ما بازنویسی کامل مقاله های قدیمی است که دارای اعتبار و اقتدار بودند.

4- بهترین تله موش ها

در حالی که سه دسته قبلی عمدتاً بر ترافیک متمرکز بودند ، بهترین صفحات تله موش شما دارای بالاترین میزان درگیری و / یا تبدیل هستند.

برای یافتن این محتواهای تک شاخ ها ، به Behavior> محتوای سایت> همه صفحات بروید.

اگر سایت شما از این طریق راه اندازی شده است ، از طریق فهرست “وبلاگ” فیلتر کنید:

اگر فهرست خود را به این روش تنظیم نکرده اید ، هم می توانید این روند را دنبال کنید اما شناسایی URL های وبلاگ زمان بیشتری طول می کشد.

حالا به بخش مقایسه بروید تا ببینید کدام صفحات باعث جذب بهتر افرادی می شود که بیشترین زمان را در سایت می گذرانند و منجر به بالاترین تبدیل می شوند.

بخش مقایسه در Behavior گوگل آنالیتیکس

توصیه می کنیم حتی بیشتر کنکاو کنید.

مسیر تبدیل> اهداف> هدف معکوس را دنبال کنید. در این صفحه ، می توانید صفحه ای را که شخص تغییر یافته قبل از رسیدن به آخرین مرحله بازدید کرده است (یعنی صفحه هدف) مشاهده کنید.

این داده ها نشان می دهد که بازدید از صفحه چند بار منجر به تبدیل شده است.

برای هر اقدامی که از بازدید کنندگان سایت خود می خواهید یک صفحه تشکر را تنظیم کنید. به این ترتیب ، از هر صفحه مقصد نهایی “هدف” نمایی یکنواخت دارید.

پس لطفا فراموش نکنید : محتوای سایت یا محتوای یونیکورن (اسب تک شاخ) است یا یک خر.

منبع: انستیتو بازاریابی محتوا

5/5 - (20 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «استفاده از گوگل آنالیتیکس برای یافتن محتوای یونیکورن»

  1. من بعد خواندن مطالب شما متوجه شدم کسب و کار ما در چه حدی است ممنون از مطالب خوبتان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟