اگر کسب و کار دارید، در حال حاضر یک برند دارید. اما ساختن یک برند تجاری فوق العاده نیازمند سازماندهی، برنامه ریزی و فرآیند است. پس نیاز به ابزار برندینگ داریم.
برند می تواند یک مفهوم مبهم باشد. اما آیا می توان برندینگ را پیگیری کرد؟ آیا برای آن بازگشت سرمایه هم وجود دارد؟
در دراز مدت، بله! زیرا یک برند قوی به طور خودکار عامل شناخت، پسند و اعتماد را افزایش می دهد. برندینگ به نوبه خود، منجر به فروش آسان تر، وفاداری مصرف کننده و حمایت از برند می شود.
در مطالب قبل به شما فرآیند اساسی ساخت برند یا برندینگ یاد دادیم. مورد بعدی منابع، خدمات و بطور کلی ابزار برندینگ هستند که می توانند رشد کسب و کار شما را به عنوان یک برند ارتقا دهند.
این فهرست به هیچ وجه جامع نیست، اما به شما کمک می کند تا همه چیز را به سطح بعدی توسعه برند ببرید.
اینها برخی از همان ابزار برندینگ هستند که ما برای کار مشتری و آژانس برندینگ eBgroup استفاده می کنیم. در واقع ما از همه آنها استفاده می کنیم!
کتاب های مرتبط با برندینگ
اگر شما هم مثل ما اهل کتاب هستید و میخواهید در درک برندینگ عمیقتر شوید، این کتابها را بخوانید.
- با چرا شروع کنید: چگونه رهبران بزرگ همه را تشویق به اقدام می کنند
- چرایی خود را بیابید: راهنمای عملی برای کشف هدف
- پیشرفت در هویت برند: چگونه داستان منحصر به فرد شرکت خود را بسازید
- طراحی هویت برند: راهنمای ضروری برای کل تیم برندسازی
- ساخت یک برند داستانی: پیام خود را شفاف کنید تا مشتریان به آن گوش دهند
- قهرمان و قانون شکن: ساختن برندهای فوق العاده از طریق قدرت کهن الگوها
کتابهای بسیار دیگری در رابطه با برندسازی و بازاریابی برند وجود دارد، اما نمیخواهیم شما را تحت تأثیر قرار دهیم. بنابراین آن را برای یک مقاله دیگر می گذاریم!
کارگاه برندینگ
طرحی قدرتمند ایجاد کنید که کسب و کار شما را به یک برند خارق العاده تبدیل می کند (…به طوری که قلب و ذهن مشتریان ایده آل خود را بارها و بارها به دست آورید)!
استاد کلاس ساختن استراتژی برند، نگاه شما به کسب و کارتان را تغییر می دهد و به شما وضوح و اطمینان بیشتری در مورد چرایی وجود برند شما و اینکه چگونه می تواند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد، می دهد.
ابزار برندینگ
ایمیل، تقویم، اسناد – Google Workspace
برای شناسایی بیشتر هنگام ارسال ایمیل به صندوق ورودی افراد، به یک آدرس ایمیل با برند مناسب نیاز دارید. دیگر خبری از Yahoo، Hotmail، یا gmail.com نیست! Google مجموعه کاملی از محصولات نرم افزاری به نام Google Workspace را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. این ابزار به شما امکان می دهد یک آدرس ایمیل جیمیل سفارشی با نام دامنه خود ایجاد کنید. علاوه بر این، ویژگیهای Google Calendar و مجموعهای از فضای ذخیرهسازی را در Google Drive با دسترسی به اسناد، برگهها، ارائهها و فرمها دریافت میکنید. ارزشش را دارد، برنامه ها را بررسی کنید!
ابزار طراحی – Canva
هزاران قالب طراحی، میلیون ها عکس. چه مهارت طراحی داشته باشید یا نه، Canva انتخاب ما برای ایجاد دارایی و مدیریت گرافیک برند است. این ابزار به ویژه برای ایجاد طرح های شبکه های اجتماعی با برند ثابت عالی است. نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه Canva Pro را امتحان کنید، که دارای ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به نسخه اصلی (مانند تغییر اندازه تصویر با یک کلیک، حذف پس زمینه و کیت های مارک) است!
عکس – Shutterstock
اگر واقعاً میخواهید برند شما متمایز شود، بهتر است برای یافتن داراییهای بصری در یک سایت عکس بخش پولی جستجو کنید. حالا دیگر شبیه افراد دیگری که از عکس های یک سایت رایگان استفاده کرده اند، نیستید. Shutterstock میلیون ها عکس، تصویر، ویدیو و موسیقی با کیفیت خوب را بدون پرداخت هزینه ارائه می دهد.
دستیار نوشتن – گرامرلی
تصور برند شما از طریق متن و پیام برای یک هویت قوی بسیار مهم است. و شما باید به طور مداوم محتوا را برای برند خود تولید کنید. Grammarly یک تغییر دهنده بازی برای تولید محتوای نوشتاری با بهترین کیفیت بوده است. این ابزار نه تنها املا را در حین نوشتن بررسی می کند، بلکه مشکلات اصلی دستور زبان را نیز بررسی می کند. با نوشتن بد، شهرت خود را به خطر نیندازید. این ابزار رایگان را دریافت کنید!
ثبت دامنه – GoDaddy
اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت برای برند شما، ثبت دامنه (com، .net و غیره) است. میتوانید دامنههای موجود را جستجو کنید تا بهترین تطابق را برای نام تجاری خود پیدا کنید و سپس آن را با سرویس ثبت دامنه مثل GoDaddy ایمن کنید. حتی اگر در مراحل اولیه برنامه ریزی برند خود هستید، اگر نام تجاری دارید، روی آن سرمایه گذاری کنید. نام های دامنه لحظه به لحظه ربوده می شوند.
میزبانی وب سایت
ما اکثر وب سایت های برند مشتری را بر روی وردپرس می سازیم. هنگامی که شما یک سیستم مدیریت محتوا با پایگاه داده ها و افزونه ها دارید، بهتر است میزبانی وب داشته باشید که به طور خاص به پلتفرم پاسخ دهد. Bluehost به طور خاص میزبانی مدیریت شده وردپرس را با پشتیبانی شگفت انگیز مشتری ارائه می دهد. برنامه های میزبانی مشترک وردپرس Bluehost از 3.95 دلار در ماه شروع می شود، شما نمی توانید از نظر کیفیت از آن قیمت غلبه کنید. در ناوبری سایت آنها، به وردپرس > میزبانی وردپرس بروید.
بستر آنلاین دوره
صنعت دوره های آنلاین در حال رونق است و انتظار می رود تا سال 2025 به 335 میلیارد دلار برسد. پس وقت آن است که دوره دیجیتال خود را بگذرانید. جدا از محتوا، واقعاً فقط 3 ابزار برای راه اندازی یک دوره موفق نیاز دارید – یک ارائه دهنده خدمات ایمیل، مکانی برای میزبانی دوره شما و راهی برای پرداخت.
وب سایت های فروشگاهی
برای برندهایی که محصولات می فروشند، ساده ترین و سریع ترین راه برای راه اندازی این است که وردپرس را امتحان کنند. این یک سرویس نرم افزاری رایگان یک وب سایت با راه حل های فوری ارائه می دهد.
خدمات برندینگ
خدمات برندینگ یکی از سرویسهای شرکت ebgroup است. برندینگ، ریبرندینگ و مشاوره برندینگ تنها چند مورد از خدمات برندینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ ebgroup است.
بازاریابی برند
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو – SEMRush
این یکی از بهترین ابزارهای SEM و SEO است. اگر به دنبال افزایش آگاهی از برند خود از طریق محتوایی که به دقت در وب سایت خود ساخته شده است (مخصوصاً وبلاگ خود) هستید، از SEMRush برای تحقیق در مورد رقبا، محتوای پرطرفدار و کلمات کلیدی استفاده کنید.
برنامه ریزی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام و پینترست) – Tailwind
برای برندهایی که محتوای بصری زیادی دارند، Tailwind بهترین ابزار زمانبندی است که برای ارسال عکس در اینستاگرام و پین کردن محتوا در Pinterest استفاده کردهایم. نه تنها به اجرای تقویم تحریریه محتوای شما کمک می کند، بلکه می توانید پیشرفت را با بینش های عملی اندازه گیری کنید.
بازاریابی ایمیلی – ConvertKit
یکی از مهمترین کارهایی که باید از همان ابتدا برای بازاریابی برند خود انجام دهید، ایجاد یک لیست ایمیل است. هنگامی که لیست ایمیل شروع به رشد کرد، با مخاطبان آنجا ارتباط برقرار کنید! کمپین های ایمیل بهترین راه برای انجام این کار هستند و ConvertKit ابزاری است که می تواند به شما کمک کند. دارای قالبهای ایمیل و ویرایشگری است که ایجاد، سفارشیسازی و ارسال ایمیلهای حرفهای را برای جذب مشتریان آسان میکند.
نتیجه گیری: در مسیر برندسازی کسب و کار شما
برندسازی می تواند یکی از مهم ترین کارهایی باشد که می توانید برای کسب و کار جدید یا موجود خود انجام دهید. یک فرآیند ساخت برند محکم می تواند کسب و کار شما را از یک برند کوچک به یک رقیب موفق تبدیل کند.
در این مسیر متوجه خواهید شد که مشتریان شما سطح اعتماد عمیق تری را برای برند شما ایجاد می کنند و احتمال بیشتری برای خرید آنچه می فروشید خواهند داشت.
بنابراین، شما باید یک پیام و هویت بصری ثابت ایجاد کنید تا ماموریت خود را تقویت کنید.
نام تجاری خود را در هر جنبه ای از تجربه مشتری ادغام کنید: از ویترین فروشگاه تا وب سایت و تعاملات شخصی شما!
مهمتر از همه، همیشه ابتدا استراتژی برند خود را توسعه دهید.
بیایید مراحل ساخت برند را دوباره مرور کنیم:
چگونه یک برند بسازیم:
- هدف پشت نام تجاری خود را کشف کنید.
- درباره برندهای رقیب در صنعت خود تحقیق کنید.
- مخاطبان هدف برند خود را مشخص کنید.
- بیانیه ماموریت برند را تنظیم کنید.
- ویژگی ها و مزایای کلیدی که برند شما ارائه می دهد را مشخص کنید.
- صدای برند خود را شکل دهید.
- بگذارید شخصیت برند شما بدرخشد.
- داستان برند و پیام بسازید.
- یک لوگو و شعار برند ایجاد کنید.
- نام تجاری خود را در تمام جنبه های کسب و کار خود ادغام کنید.
- به ساختار برند خود وفادار بمانید.
امتیاز: بزرگترین مدافع برند خود باشید.