9 نکته برای موفقیت کمپین B2B گوگل ادز

9 نکته برای موفقیت کمپین B2B گوگل ادز
9 نکته برای موفقیت کمپین B2B گوگل ادز

اگر در انجام کمپین B2B گوگل ادز موفق نمی‌شوید، از نکات زیر استفاده کنید تا در مقابل مخاطبان مناسب قرار بگیرید و به نتایج دلخواه خود برسید.

براساس آمار 87 درصد از شرکت های B2B برای پیدا کردن محصولات و محتوای جدید به موتورهای جستجو مراجعه می کنند.

اگر مخاطب هدف شما یک خریدار معمولی B2B است، باید به طور صحیح در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) مرتبط ظاهر شوید.

پیشنهاد اول ما سئو است که مطمئناً می‌تواند صفحه اول گوگل را برای شما به دنبال آورد. اما تبلیغات گوگل (گوگل ادز) یک مسیر سریع‌تر برای تقویت حضور ارگانیک شما به ویژه در نتایج جستجوی فوق العاده رقابتی است.

چالش های تبلیغات کلیکی و کمپین B2B در گوگل ادز

بازاریابان در هنگام راه اندازی و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی B2B گوگل ادز با موانع متعددی روبرو هستند.

اول از همه، کلمات کلیدی B2B به دلیل میزان رقابت، قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این، بازارهای خاص (معمولاً B2B) اغلب حجم جستجوی کمی برای بسیاری از کلمات کلیدی اصلی خود دارند. و الگوریتم‌های گوگل ممکن است داده کافی برای «یادگیری» نداشته باشند.

همچنین به دلیل داشتن چرخه فروش طولانی مدت در بیشتر محصولات و خدمات B2B، نسبت دادن تأثیر واقعی Google Ads به نتایج نهایی شما دشوار است.

نکات مهم اجرای کمپین B2B در گوگل ادز

قصد شما از راه‌اندازی کمپین گوگل ادز می‌تواند جذب ترافیک بیشتر به سمت وب‌سایت، یا آگاهی از برند، یا افزایش سرنخ‌ها فروش یا معرفی محصولات جدید باشد. این نکات به کمپین‌های کلیکی گوگل ادز شما کمک می‌کند تا جلوی چشم مخاطبان مناسب قرار بگیرند و به نتایج دلخواه خود دست یابند.

1. جستجو برای کلمات کلیدی Goldilocks

پیدا کردن کلمات کلیدی “Goldilocks”؛ یعنی آنهایی که خیلی گران نیستند اما هنوز جستجوی کافی دارند.

به این صورت است:

برای ایجاد ترافیک بیشتر به دنبال مضامین کلمات کلیدی باشید، اما نه بصورت خیلی گسترده. از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی (Google Keyword Planner) برای یافتن کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

به دنبال کلماتی با میانگین جستجوی ماهانه معقول باشید. سپس بررسی کنید که چقدر رقابتی هستند، و قیمت های کم و زیاد آن را بررسی کنید. ممکن است کلمه کلیدی کاملی داشته باشید، اما اگر خیلی گران باشد، بودجه شما را از بین می‌برد و از ادامه کمپین شما جلوگیری می‌کند.


خدمات گوگل ادز

سرویس خدمات گوگل ادز یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای تجزیه و تحلیل و پیاده سازی کمپین، ردیابی تبدیل‌ها و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه، تنوع و آزمایش آگهی تنها چند مورد از خدمات گوگل ادز ebgroup است.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی، هدف کلمه کلیدی را در نظر بگیرید. گوگل به هدف احترام می‌گذارد. بنابراین مطمئن شوید که مرحله ابهام را رد کرده و روی افرادی که ممکن است از این کلمات کلیدی در جستجوی خود استفاده کنند، تمرکز کرده‌اید.

در ابتدا چند لیست کلیدواژه ایجاد کنید. برخی پیشنهاد می‌کنند فهرست کلمات کلیدی باید 20 تا 30 کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی باشد. اما این کار می‌تواند باعث شود که بودجه روزانه شما خیلی سریع تمام شود و اگر کلمات کلیدی شما به خوبی هدف گذاری شده باشند، غیر ضروری است. در واقع، پنج کلمه کلیدی که به خوبی انتخاب شده باشد در هر لیست کافی است.

2. رقابت را بررسی کنید

همیشه باید ابتدا یک تجزیه و تحلیل از رقبا و رقابت انجام دهید تا مشخص شود رقیب شما روی چه عباراتی سرمایه گذاری می کند.

به این ترتیب، رقابت و گزینه های جایگزین خود را بهتر درک خواهید کرد و عبارات جستجوی آنها را از طریق مهندسی معکوس هدفمند پیدا خواهید کرد.

3. بدانید چه زمانی برای کلمات کلیدی منفی مناسب است

کلمات کلیدی منفی برای بهینه سازی تبلیغات گوگل شما در کمپین های B2B بسیار مهم هستند. چرا؟ آنها از نمایش (و کلیک بر روی) تبلیغ شما توسط افرادی خارج از جامعه‌ی مخاطب هدف شما جلوگیری می‌کنند. همچنین تضمین می کنند که تبلیغ شما فقط برای جایگاه شما در صنعت مورد نظر نمایش داده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر خدمات بیمه درمانی ارائه می‌کنید، ممکن است کلمات کلیدی منفی شما سایر محصولات بیمه‌ای باشد که بودجه کلیک شما را هدر می‌دهد. مانند بیمه تجاری، بیمه عمر، بیمه خودرو و غیره.

همچنین فهرستی از کلیدواژه‌های منفی را پیدا کنید که به شما در جلوگیری از کلیک‌های غیر ضروری از سوی افرادیکه به دنبال کار، سرمایه‌گذاران و جویندگان اطلاعات کمک کند.

اینها عبارتند از: کسب و کارها، استخدام، کارآموزی، اطلاعات رایگان، رزومه، حقوق، تعریف، مثال، چیست، آموزش، نمودار، انجمن، تحقیق و بسیاری موارد دیگر.

4. تست های زیاد انجام دهید

مانند همه موارد مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، آزمایش برای بهره‌برداری درست از کمپین‌های تبلیغات کلیکی B2B است. آزمایش بین ترکیب کمپین‌ها در برابر تقسیم بندی آنها به الگوریتم گوگل، داده‌های بیشتری برای یادگیری می‌دهد.

مقالات مرتبط

5. رسانه های خود را متنوع کنید، مخاطبان خود را سفارشی کنید

از مخاطبان با هدف سفارشی بر اساس وب سایت‌ها و عبارات جستجو در Google Display، Discover و YouTube به خوبی استفاده کنید.

این کار به تبلیغات شما اجازه می‌دهد تا به گروهی سفارشی از کاربران دسترسی پیدا کند که کلمات کلیدی مرتبط با شما را جستجو می‌کنند. و به کمپین‌های شما فرصت می‌دهد تا بر روی رسانه‌های بالقوه ارزان‌تر اجرا شوند.

6. بازاریابی مجدد Catch And Release را امتحان کنید

استراتژی دیگر برای استقرار شامل استفاده از تعداد محدودی از کلمات کلیدی گران قیمت برای هدایت ترافیک با کیفیت بالا به وب سایت است.

پس از آن، آنها را در سفرهای بازاریابی مجدد سفارشی در رسانه های مقرون به صرفه تر (مانند Google Display، کمپین‌های بازاریابی مجدد) قرار دهید تا آنها را به سمت پایین قیف تبدیل کنید.

7. صفحات فرود خود را سفارشی کنید

پس از انجام این همه تلاش در تنظیم دقیق کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، از دست دادن کلیک‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید و سرنخ‌های بالقوه به دلیل طراحی ضعیف صفحه فرود، نقطه ضعف کار خواهد بود.

روی یک صفحه فرود تخصصی کار کنید که با درخواست جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، یک پیشنهاد متقاعد کننده و احساسی داشته باشد و فقط یک تماس برای اقدام داشته باشد.

اگر چندین کمپین برای چندین محصول یا خدمات دارید، هر کدام باید صفحه فرود منحصر به فرد خود را داشته باشند. به عبارت دیگر، کلیک های خود را به صفحه اصلی خود ارسال نکنید!

8. بگذارید کیفیت ورودی‌ها راهنمای شما باشد

هنگامی که کمپین خود را با کلمات کلیدی که با دقت انتخاب کرده‌اید راه اندازی کنید و سرنخ ها شروع به ورود کردند، باید کیفیت سرنخ های خود را برای هر کلمه کلیدی بررسی کنید.

اگر واضح است که سرنخ‌های با کیفیت بهتر از کلیدواژه A به جای کلمه کلیدی B به سایت شما می‌آیند، می‌توانید با اطمینان توجه، تبلیغات و کلمات کلیدی اضافی خود را روی مضامین کلیدواژه A متمرکز کنید.

این کار می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک را در جهت درست هدایت کنید.

9. Mine That Data

هنگام اندازه‌گیری ROI، باید از همبستگی داده‌ها برای دریافت تصویر بزرگ‌تر، از اینکه کمپین‌های شما ارزش افزوده دارند یا خیر، استفاده کنید. نه اینکه فقط بر آنچه Google Ads به کمپین‌ها نسبت می‌دهد تمرکز کنید.

اگر بعد از چند هفته از اجرای کمپین‌های خود افزایش کلی در نرخ تبدیل مشاهده کردید، می‌توانید این را به تلاش‌های خود در تبلیغات Google نسبت دهید.

5/5 - (23 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟