پایش رسانه ای روابط عمومی

آیا می دانید در مورد برند شما چه گفته شده است؟ اگر به طور مرتب پایش رسانه ای را انجام ندهید، فرصت مدیریت نحوه شناخت برند شما از دست می‌رود.

پایش رسانه ای (فرایند خواندن، تماشا و گوش دادن به اخبار، سپس شناسایی و تجزیه و تحلیل محتوای حاوی کلمات کلیدی خاص یا موضوعات مرتبط با شما) یک مؤلفه اصلی هر استراتژی جامع روابط عمومی است. برای درک و شکل دادن به درک برند شما ، باید بخشی از مکالماتی باشید که در آن اتفاق می افتد. این جایی است که نظارت رسانه ها به مرحله اجرا در می آید.

سازمان ها از ابزارهای پایش رسانه ای مختلفی برای شناسایی موارد ذکر شده در کار، برندها و مدیران خود در خبرها استفاده می کنند. آنها می توانند دریابند که آیا رسانه های خبری و مشتریان از خدمات خود رضایت دارند یا از آنها شکایت می کنند. به بیان ساده تر ، نظارت بر رسانه ها به آنچه مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه شما می گویند را رصد میکند. با وسعت اطلاعات به دست آمده، می توانید از کلمات آنها برای بهتر کردن استراتژی روابط عمومی خود استفاده کنید.

پایش رسانه ای چه سودی دارد؟

در جدیدترین اخبار شما هم به روز باشید.

با استفاده از رسانه های ملی، محلی و تجاری، تلاش های شما برای دستیابی به استراتژی رسانه ای تان و نظارت بر مکالمات آنلاین، انجام می شود. با نظارت رسانه ای، شما می توانید رسانه ها و گزارشگران برتر را شناسایی کرده و چگونگی تعامل با آنها را بهتر تعیین کنید.

پشتیبانی مشتریان را بهبود بخشید.

فرم تماس در وب سایت شما هنگام پرداختن به مشکلات مشتری دیگر کافی نیست. اگر شخصی در توییتر از برند شما استفاده می کند و ناراضی باشد، فالوئرهای او نیز شکایت را می بینند و حالا شما چگونه پاسخ می دهید. این تعامل آنلاین بر نحوه مشاهده فالوئرهای وی – و خود شما – از نام برند شما تأثیر میگیرد.

بازخوردها را جمع کنید.

با استفاده از نظارت بر رسانه ها و رسانه های اجتماعی ، می توانید خوب، بد و زشت بودن برند و نظرات در مورد آن را دریافت کنید. بازخورد ارزشمند است – می توان از این طریق برای بهبود پیشنهادات خود و به عنوان توصیف برای استفاده در تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید.

تأثیر گذاران ( اینفلوئنسر) صنعت تان را همگام کنید.

آیا می دانید چه کسی درباره محصولات یا خدماتی مشابه محصولات شما صحبت می کند؟ با استفاده از ابزارهای نظارت بر رسانه، می توانید تأثیرگذار دیجیتالی را تعیین کنید. نظارت بر مکالماتی که در مورد صنعت شما دارند، به شما کمک می کند پیام های بازاریابی را برای آنها تنظیم کنید، خواه ارسال پیام الکترونیکی، ارائه نمونه یا ارائه تبلیغات هدفمند باشد.

انتخاب ابزارهای مناسب برای پایش رسانه ای

مطمئناً، شما می توانید یک جستجوی دستی را انجام دهید، و در اینترنت برای ذکر نام تجاری یا رقبای خود جستجوکنید، اما این زمان بر است. ابزارهای نظارت بر رسانه ها به ساده کردن روند ردیابی مکالمات کمک می کنند. صدها گزینه بسته به اینکه در کجا و چگونه می خواهید نظارت کنید وجود دارد. در اینجا سه ​​ابزار مورد استفاده آورده شده است:

Google Alerts

گوگل آلرت یک روش مفید برای رصد سریع آنچه در صنعت شما رخ می دهد، است. پیکربندی آن آسان است به طوری که وقتی نام تجاری شما یا یکی از رقبای شما ذکر شد ، آن را اشاره کند. همچنین می توانید بر روی مشتریان، تأثیرگذار (اینفلوئنسر) صنعت یا رویدادهایی که در فضای شما اهمیت دارند ، توجه را نگه دارید.

اخبار گوگل

همچنین می توانید از Google News برای یافتن توجهات مربوط به رسانه شما استفاده کنید. شما باید فیلتر دستی انجام دهید زیرا Google News به اندازه یک ابزار روابط عمومی که به منظور جدا کردن اعلامیه های با کیفیت از صحبت‌های دیگر طراحی شده باشد، مؤثر نیست ، اما اگر کمی تفتیش کنید، اطلاعات تان در آنجا خواهند بود.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

داده های Google Analytics می توانند به شما کمک کنند بینش عمیقی درباره مخاطب و محتوای وب سایت خود کسب کنید. می توانید بیاموزید که مقالات روابط عمومی ترافیک را چقدر جذب می کنند ، و یا چه میزان از بازدید کننده هایی که توسط روابط عمومی هدایت می شوند، به خرید و فروش می پردازند و چه کاری انجام می دهند.

این مفهوم ساده به نظر می رسد ، اما در صنعتی که پوشش رسانه ای شاخص اصلی عملکرد سلامتی برند است و مطبوعات بد می توانند فروش و شهرت را به شدت کاهش دهند ، پیگیری و تجزیه و تحلیل اخبار می تواند دلهره آور باشد. دانستن نحوه استفاده بهینه از ابزارهای نظارت بر رسانه ، یک ارزش افزوده فوق العاده مفید است.

این که آیا برای عضویت در خبرنامه های خاص صنعت ، تنظیم هشدارهای Google یا استفاده از ابزار نظارت بر رسانه ای پرداخت شده ، روش های بسیاری وجود دارد که برند شما می تواند اخبار را ردیابی کند. صرف نظر از روش ، هدف اصلی یکسان است – اطمینان حاصل کنید که پوشش روابط رسانه ای مرتبط ، به موقع و دقیق است.

نظارت بر رسانه ها به خصوص در مرحله تنظیم ، می تواند کار عظیمی داشته باشد. اما به سرمایه گذاری خود احترام بگذارید. به یاد داشته باشید ، داشتن تصمیمات آگاهانه به شما امکان می دهد استراتژی های ارتباطی خود را برای ادامه رشد سازمانی شکل دهید.

امتیاز شما post

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟