بازاریابی شبکه اجتماعی (Social Media Marketing) چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی

وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌شود، هدف اصلی بازاریابان تبلیغ محصولات/خدمات و افزایش آگاهی از برندشان است.

اما بسیاری از برندها با ایجاد محتوای جذاب و دستیابی به مخاطبان هدف خود مشکل دارند. با توجه به اینکه شبکه‌ های اجتماعی نقش مهمی را در بالای قیف بازاریابی بازی می‌کنند، می‌خواهیم در این مقاله به همه موارد بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم. پس ما را دنبال کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی فرآیند ایجاد محتوا در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و یا خدمات، ایجاد روابط با مخاطبان هدف و هدایت ترافیک به سمت کسب و کار (وب سایت) است. با ویژگی‌ها و پلتفرم‌های جدیدی که هر روز فضای اینترنت در حال ظهور هستند، بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر است.

بطور کلی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار بسیار ارزشمند و مفید است (همانطور که در بخش بعدی خواهید دید)، اما استراتژی آن بر اساس اینکه مخاطبان شما وقت خود را در کدام شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، متفاوت خواهد بود.

قبل از اینکه به بحث بازاریابی شبکه های اجتماعی بطور عمیق بپردازیم، باید ابتدا استراتژی‌ها را بر اساس نوع پلت فرم تقسیم‌بندی کنیم.

پلتفرم‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی فیس بوک

کاربران: ۱.۹ میلیارد کاربر فعال روزانه در سراسر جهان تا امروز

مخاطب: گسترش یکسانی از نسل X و میلنیوم‌ها

تأثیر صنعت: B2C

بهترین برای: آگاهی از برند/تبلیغات

فیس بوک بزرگترین پلت فرم شبکه اجتماعی و شناخته شده‌ترین آن است. از زمان راه اندازی فیسبوک در سال ۲۰۰۴، به ابزاری ارزشمند برای مشاغل B2C تبدیل شده و ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته و فرصت‌های ارگانیک خوبی را ارائه می‌دهد.

شبکه اجتماعی TikTok

کاربران: ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه سطح جهانی

مخاطب: در درجه اول نسل Z و میلنیوم‌ها

تأثیر صنعت: B2B و B2C

بهترین برای: محتوای ویدیویی خلاقانه و کوتاه؛ محتوای ایجاد شده توسط کاربر؛ آگاهی از برند

وقتی به ویدیوهای کوتاه فکر می‌کنید، احتمالاً به TikTok فکر می‌کنید. محبوبیت این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و هیچ نشانه‌ای از کاهش محبوبیت را نشان نمی‌دهد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام

کاربران: ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه

مخاطب: در درجه اول هزاره‌ها

تأثیر صنعت: B2C

بهترین برای: تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا. محتوای ایجاد شده توسط کاربر؛ تبلیغات

اگرچه اینستاگرام ۱۲ سال پیش راه اندازی شد، اما این پلتفرم جهان را تسخیر کرده است. وقتی صحبت از به اشتراک‌گذاری محتوای بصری جذاب می‌شود، اینستاگرام جایی است که برندها دوست دارند.

شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی توییتر

کاربران: ۲۱۱ میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان

مخاطب: در درجه اول میلنیوم ها

تأثیر صنعت: B2B و B2C

بهترین برای: روابط عمومی؛ خدمات مشتری؛ جامعه‌سازی

در حالی که اینستاگرام روی تصاویر بصری تمرکز می‌کند، توییتر بر کلمات تمرکز می‌کند. از همان روزهای اولیه توییت‌های ۱۴۰ کاراکتری، این پلتفرم اکنون گسترش یافته و شامل یک ابزار صوتی به نام فضاهای توییتر، یک ابزار جامعه‌سازی به نام انجمن‌های توییتر و لحظات توییتر برای به اشتراک گذاشتن محتوای جالب با فالوورهای شما شده است.

شبکه اجتماعی لینکدین

کاربران: ۷۷۴ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان

مخاطب: بیبی بومرها، نسل ایکس و میلنیوم‌ها

تاثیر صنعت: B2B

بهترین برای: روابط B2B، توسعه کسب و کار، و فروش

لینکدین نسخه‌ی حرفه‌ای فیس بوک است. شاید این تنها پلتفرمی باشد که مخاطبانش به وضوح تعریف شده اند: افراد حرفه‌ای که به دنبال ایجاد شبکه و جستجوی فرصت‌های جدید هستند.

این تعریف باعث می‌شود که این پلت فرم برای شرکت‌های B2B که به دنبال شناسایی تصمیم گیرندگان کلیدی و ایجاد یک جامعه خاص صنعت هستند، ایده‌آل باشد.

شبکه اجتماعی یوتیوب

کاربران: بیش از ۳۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان

مخاطب: عمدتاً میلنیوم‌ها هستند، اما مخاطبان زیادی از نظر جمعیت‌شناسی جنسیتی و سنی دارند

تأثیر صنعت: B2C و B2B

بهترین برای: آگاهی از برند. سرگرمی طولانی مدت، و ویدیوهای پرسشی

براساس آمار، یوتیوب دومین وب سایت پربازدید جهان است. علاوه بر این، بازاریابان از آن به عنوان بهترین پلتفرم برای شبکه‌سازی نام می‌برند.

علاوه بر این که یک پلتفرم فوق العاده محبوب است، کاربران آن نیز تمایل دارند مدت بیشتری در آن بمانند، زیرا عمدتاً دارای محتوای طولانی است.

مقالات مرتبط

شبکه اجتماعی اسنپ چت

کاربران: ۳۰۶ میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان

مخاطب: در درجه اول نسل Z

تأثیر صنعت: B2C

بهترین برای: آگاهی از برند. تبلیغات

زمانی که اسنپ چت در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، در زمینه محتوای زودگذر پیشرو بود. محتوایی را معرفی کرد که می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید و پس از ۲۴ ساعت منقضی می‌شد.

این پلت فرم در سال ۲۰۱۵ به اوج خود رسید و از آن زمان تاکنون قوی باقی مانده است. خیلی‌ها فکر می‌کردند وقتی اینستاگرام امکان استوری را معرفی کرد، این برند ناپدید می‌شود. با این حال، اسنپ چت همچنان در بین جوانان محبوبیت دارد.

شبکه اجتماعی پینترست

کاربران: ۴۴۴ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان

مخاطب: عمدتاً هزاره‌ها با مخاطبان قوی در Gen Z، Gen X و Baby Boomers

تأثیر صنعت: B2C

بهترین برای: تبلیغات بصری. الهام گرفتن

Pinterest را مانند یک استوری بورد بصری در نظر بگیرید که به کاربران امکان می‌دهد از همه چیز از مد گرفته تا دکوراسیون خانه الهام بگیرند.

۸۵ درصد از پینرها می‌گویند پینترست جایی است که برای شروع یک پروژه جدید آنجا می‌روند.

شبکه اجتماعی Club House

کاربران: ۱۰ میلیون کاربر فعال هفتگی در سراسر جهان

مخاطب: در درجه اول میلنیوم‌ها

تأثیر صنعت: B2B و B2C

بهترین برای: تبلیغات بصری. الهام گرفتن

کلاب هاوس به محض ورود به دنیای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ تأثیر زیادی بر جای گذاشت. پلتفرمی فقط صوتی که به افراد امکان می‌دهد مکالمات جالبی را با دنبال کنندگان و همچنین غریبه‌ها شروع کنند و جامعه بسازند.

امروزه این پلتفرم در سراسر جهان و در هر دو دستگاه IOS و Android برای همه باز است. یکی دیگر از نقاط قوت فروش این پلتفرم این است که برای مشاغل B2B و B2C به خوبی کار می‌کند و از صدا استفاده می‌کند، که در سال‌های اخیر علاقه مندان زیادی داشته است.

اکنون که اصول اساسی هر شبکه رسانه اجتماعی را توضیح دادیم، بیایید در مورد اینکه چرا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار شما مفید است بحث کنیم.

مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

دلایل زیادی برای استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. ما چهارمزیت و دلیل مهم برای استفاده از آن را شرح خواهیم داد.

1. شبکه‌های اجتماعی آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

با توجه به تعداد زیاد افراد در شبکه‌های اجتماعی، در صورت‌عدم حضور، پتانسیل رسیدن به هزاران و حتی میلیون‌ها نفر را از دست خواهید داد.

این موضوع ثابت شده است که شبکه‌های اجتماعی با افزایش تعامل، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند. تعامل اجتماعی شامل مواردی مانند نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری و ارسال مجدد و ذخیره‌ها می‌شود.

همچنین شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا با هدایت ترافیک مستقیم به سایت خود، آگاهی از برند را افزایش دهید. شما می‌توانید این کار را با قرار دادن لینک‌های مستقیم به وب سایت خود در پروفایل، بیو و پست‌های خود انجام دهید.

2. ایجاد سرنخ و افزایش نرخ تبدیل

تبلیغ و به اشتراک‌گذاری محصولات و خدمات در شبکه‌های اجتماعی یک راه ساده برای بهبود تولید سرنخ، افزایش تبدیل و افزایش فروش است، زیرا شما برای افرادی تبلیغ می‌کنید که با دنبال کردن حساب کاربری‌تان با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

در اینجا چند نمونه از روش‌هایی را گفته‌ایم که می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد سرنخ بیشتر استفاده کنید.

  • مسابقاتی را برای بازدیدکنندگان و دنبال کنندگان خود ایجاد کنید تا از طریق پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما در آن شرکت کنند.
  • لینک‌های وب سایت و پیشنهادات خود را در بخش بیو پروفایل قرار دهید.
  • میزبانی ویدیوهای زنده برای اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و ارائه به روزرسانی یا جزئیات در مورد اخبار هیجان‌انگیز در شرکت خود قرار دهید.
  • کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در یکی از کانال‌های خود اجرا کنید.
  • محصولات خود را از طریق پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود بفروشید. به عنوان مثال، می‌توانید بخش فروشگاه فیس بوک یا ویژگی خرید اینستاگرام را در پروفایل خود فعال کنید. این ویژگی‌ها به بازدیدکنندگان و دنبال‌کنندگان شما اجازه می‌دهد تا روی محصولاتی که در پست‌ها به اشتراک گذاشته‌اید کلیک کنند و اطلاعاتی مانند قیمت، مواد و اندازه را مشاهده کنند. سپس، بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی از طریق پلتفرم اقدام به تسویه حساب کرده و محصول را مستقیماً از شما خریداری کنند.


خدمات شبکه های اجتماعی

سرویس مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای بهتر دیده شدن برند، افزایش دسترسی به مشتری، رتبه‌های بالا در جستجوها چند مورد از خدمات شبکه های اجتماعی ebgroup است.

3. روابط با مشتریان خود را تقویت کنید

با ارتباط و تعامل با فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود، می‌توانید روابط پایداری بین آن‌ها و کسب و کار خود ایجاد کنید. شما می‌توانید این کار را با تعامل با آن‌ها در پست‌های خود، پاسخ به سوالات و نظرات آن‌ها و ارائه هر گونه کمکی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند، انجام دهید.

همچنین می‌توانید از فالوورهای خود در مورد محصولات خود، نقاط درد آن‌ها سؤال بپرسید، یا هدایایی ایجاد کنید تا به شما در ایجاد اعتماد کمک کند و به آن‌ها نشان دهید که چقدر برای نظرات و حمایت آن‌ها ارزش قائل هستید.

4. از رقبای خود بیاموزید

شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای زیر نظر داشتن رقبای شماست – چه در رابطه با تاکتیک‌های شبکه‌های اجتماعی، محصولاتی که تبلیغ می‌کنند، کمپین‌هایی که اجرا می‌کنند یا سطح تعامل آن‌ها با دنبال‌کنندگان.

در نهایت، بررسی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی رقبای شما می‌تواند کمک کند تا مطمئن شوید که بازاریابی شما منحصر به برند شماست.

استراتژی شبکه‌های اجتماعی

اکنون، بیایید درباره استراتژی صحبت کنیم – پنج مرحله داریم تا مطمئن شویم که برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اجتماعی پایدار است و بر کسب و کار تأثیر مثبت می‌گذارد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟

  • درباره شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار خود تحقیق کنید.
  • مشخص کنید که در کدام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بازاریابی خواهید کرد.
  • محتوای منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید. (تولید محتوا)
  • برنامه‌ای برای پست‌های خود تولید کنید. (تقویم محتوا)

اگرچه شبکه‌های اجتماعی به طور مداوم در حال پیشرفت هستند، اما بیشتر مراحل اصلی که برای موفقیت نیاز دارید، ثابت می‌مانند. اساساً، شما همان مراحلی را دنبال می‌کنید که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و محدود کردن آن به یک کانال خاص انجام می‌دهید.

استراتژی شبکه های اجتماعی
استراتژی شبکه های اجتماعی

بیائید این مراحل را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا بتوانید آن‌ها در کسب و کار خود به کار بگیرید.

مرحله ۱: درباره شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار خود تحقیق کنید

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که مشخص کنید شخصیت‌ها و مخاطبان خریدار شما چه کسانی هستند تا بتوانید نیازها و علایق آن‌ها را به درستی هدف قرار دهید.

برای انجام این کار، در مورد افرادی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و چرایی، و چگونه آن‌ها را به عنوان یک گروه طبقه‌بندی می‌کنید، فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما ساق و شلوارهای مد روز می‌فروشد، ممکن است مخاطبان هدف خود را به عنوان افراد جوان که دوست دارند به طور خاص لباس‌های ورزشی شیک بپوشند طبقه‌بندی کنید – سبکی که به عنوان ورزشی شناخته می‌شود.

با در نظر گرفتن شخصیت‌های خریدار و مخاطبان، می‌توانید تعیین کنید که چه محتوایی باعث جذب نوع دنبال کنندگان و مشتریانی می‌شود که امیدوارید به دست آورید. به علاوه، یاد بگیرید که چگونه محتوای جذاب ایجاد کنید تا دنبال کنندگان خود را علاقه‌مند نگه دارید.

مرحله ۲: تعیین کنید که در کدام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی بازاریابی خواهید کرد

به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی، این موضوع بسیار مهم است که تعیین کنید محتوای خود را در کدام پلتفرم به اشتراک بگذارید.

در مورد اینکه کسب‌وکار شما باید از کدام کانال‌های اجتماعی استفاده کند، لزوماً یک پاسخ درست یا غلط وجود ندارد – این بیشتر به نیازهای مخاطبان هدف شما و جایی است که آن‌ها تمایل دارند وقت خود را بگذرانند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال آن مخاطبان هدف جوان ورزش‌دوست هستید، ممکن است بخواهید بیشتر تلاش‌های شبکه‌های اجتماعی خود را روی اینستاگرام متمرکز کنید – این به این دلیل است که جوانان بیشترین تعداد کاربران را در این پلتفرم پوشش می‌دهند.

افشین ریاحی، بنیانگذار و مدیر عامل آژانس دیجیتال مارکتینگ eBgroup، می‌گوید:

«درباره رفتارهای مشتریان و جایی که آن‌ها آنلاین هستند فکر کنید. اگر پلتفرم آنها Pinterest است، از آن پلتفرم برای برند خود استفاده کنید یا اگر TikTok است، از آن استفاده کنید.» «زمان را روی پلتفرمی تلف نکنید که آواتار (حساب کاربری) مشتری ایده آل شما در آن زیاد فعال نیست.»

مرحله ۳: محتوای منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنید

با میلیاردها کاربر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، شکی نیست که حداقل برخی از فالوورهای شما، محتوای رقیب یا سایر مشاغل در صنعت شما را نیز دیده‌اند.

به همین دلیل است که باید محتوای شبکه‌های اجتماعی جذابی داشته باشید که متمایز باشد و به بینندگان دلیلی برای کلیک روی دکمه «فالو» و تعامل با برند شما ارائه دهد.

مطمئن نیستید چه چیزی جذاب در نظر گرفته می‌شود؟ ما یک توصیه داریم:

«نکته شماره یک eBgroup به برندها برای ایجاد محتوای جذاب در شبکه‌های اجتماعی این است که ابتدا تحقیقات بازار را انجام دهند زیرا آنچه جذاب خواهد بود به مخاطب بستگی دارد.» هنگامی که می‌دانید مخاطبان شما چه چیزهایی را دوست دارند و باید بدانند، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که این علایق را درگیر کند.

برای کمک به خلاقیت، محتوایی را که رقبای شما به اشتراک می‌گذارند و اینکه چگونه می‌توانید محصولات خود را منحصر به فرد تبلیغ کنید، در نظر بگیرید. همچنین، از ویژگی‌های ارائه شده توسط پلتفرم مورد استفاده خود بهره ببرید.

به عنوان مثال، می‌توانید ویدیوهای لایو در اینستاگرام قرار دهید تا آخرین جزئیات را در مورد راه‌اندازی محصول به اشتراک بگذارید یا یک مسابقه برگزار کنید.

همچنین می‌توانید از مشتریان و فالوورهای فعلی خود برای کمک به تولید محتوا استفاده کنید. می‌توانید این کار را با ارسال مجدد محتوای آن‌ها یا تشویق آن‌ها به استفاده از هشتگ برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و تصاویر خود با محصولات خود انجام دهید.

مرحله ۴: تقویم محتوا داشته باشید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه محتوای شما طبق برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده از راه حل مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که عکس‌ها و فیلم‌ها را آماده کنید و پست‌ها را از قبل برنامه ریزی کنید.

برخی ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی به طور خودکار محتوای شما را طبق برنامه به اشتراک می‌گذارند و تمام تعاملات و پست را برای شما نظارت می‌کنند.

تعدادی گزینه راه حل در دسترس است – در اینجا چند نمونه آورده شده است.

HubSpot ابزار شبکه اجتماعی – به عنوان بخشی از نرم‌افزار بازاریابی – برای کمک به انتشار و نظارت بر محتوای خود و ایجاد ارتباط واقعی با دنبال کنندگان کاربرد زیادی دارد.

Sprout Social یکی دیگر از راه حل‌های بازاریابی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که برای کمک به تیم شما در سازماندهی و برنامه ریزی ایجاد محتوا، مدیریت کمپین‌ها، درک تعامل و بررسی گزارش‌ها و تحلیل محتوا طراحی شده است.

با Hootsuite، می‌توانید پست‌ها را از قبل در همه کانال‌های خود به طور همزمان برنامه ریزی کنید و بازگشت سرمایه خود را با تجزیه و تحلیل محتوای جامع اندازه گیری کنید.

مقالات مرتبط

هر چند وقت یکبار باید در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید؟

به عنوان یک قاعده کلی، فقط زمانی باید در شبکه‌های اجتماعی پست کنید که محتوای باکیفیتی برای اشتراک‌گذاری داشته باشید. یعنی که دلیلی برای ارسال محتوا وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید تعادل مناسبی را در مورد فرکانس ارسال خود ایجاد کنید.

بزرگ‌ترین اشتباهی که برندها در رابطه با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند، تمرکز بر کمیت محتوا به جای کیفیت محتوا است.

«افراد فکر می‌کنند باید هر روز پست بگذارند، بنابراین خود را مجبور می‌کنند تا پست‌هایی ایجاد کنند تا تقویم را پر کنند.» «شاید این است که تک تک آن پست‌ها برای مشتری ایده آل ارزش زیادی ندارند »

«بهتر است دو یا سه بار در هفته با محتوای فوق‌العاده ارزشمند پست بگذارید. »

چگونه تاثیر و نتایج بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنیم

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های شما برای کمک به رسیدن به اهدافتان موفق هستند. برای تعیین این موضوع، باید همه پست‌های خود را در هر کانال پیگیری کنید. می‌توانید این کار را با بررسی و مدیریت معیارهای شبکه‌های اجتماعی خود انجام دهید.

معیارهای موفقیت شبکه‌های اجتماعی

معیارهای شبکه‌های اجتماعی داده‌های مربوط به موفقیت پست‌ها و تأثیر شما بر مخاطبان و مشتریان در پلتفرم‌های مختلف است. این معیارها ممکن است شامل داده‌هایی درباره سطح تعامل، لایک‌ها، دنبال‌کردن‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و همه تعاملات دیگر در هر پلتفرم باشد.

در اینجا ۱۰ مورد از مهمترین معیارهایی که می‌توانید آن‌ها را ردیابی کنید آورد‌ایم:

معیار تعامل: این شامل کلیک‌ها، نظرات، لایک‌ها و پاسخ‌ها در پست‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود. همچنین انواع مختلفی از تعامل برای پلتفرم وجود دارد، مانند پست‌های «ذخیره شده» در اینستاگرام و پست‌های «پین شده» در Pinterest.

دسترسی: تعداد افرادی که محتوای مرتبط با صفحه یا نمایه شما را دیده‌اند، میزان دسترسی شماست.

فالوورها: تعداد افرادی است که در حساب خود دارید و روی دکمه «دنبال کردن» شما کلیک کرده و محتوای شما را به طور مرتب در فیدهای خود مشاهده می‌کنند.

Impressions: تعداد دفعاتی است که یک پست از صفحه شما دیده می‌شود، چه مخاطبان شما روی آن کلیک کنند یا نه. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی در فید خبری خود پیمایش می‌کند، اما روی چیزی کلیک نمی‌کند.

تعداد بازدیدهای ویدیو: در فیس بوک، اسنپ چت، اینستاگرام یا هر کانال اجتماعی دیگری با قابلیت ویدیو، این تعداد بازدیدهایی است که هر کدام از آن‌ها دریافت می‌کنند.

بازدید از پروفایل: تعداد افرادی که صفحه شبکه اجتماعی شما را باز کرده اند، تعداد بازدیدکنندگان نمایه یا پروفایل شماست.

ارجاع: این تعداد دفعاتی است که مخاطبان در پست‌هایشان به پروفایل شما اشاره کرده‌اند.

برچسب ها: این زمانی است که مخاطبان شما نام پروفایل شرکت یا هشتگ شما را به پست دیگری اضافه می‌کنند.

بازنشر: زمانی است که یکی از مخاطبان شما بخشی از محتوای شما را در پروفایل خود پست می‌کند.

اشتراک گذاری: این‌ها پست‌هایی هستند که دنبال کنندگان و مخاطبان شما از پروفایل شما می‌گیرند و با شبکه خود به اشتراک می‌گذارند.

شما می‌توانید با استفاده از همان تاکتیک‌هایی که برای ایجاد سرنخ و افزایش تبدیل انجام می‌دهید، بر همه این معیارها تأثیر بگذارید، دنبال‌کنندگان اجتماعی خود را افزایش دهید، و تعامل کلی در نمایه خود را بهبود بخشید.

نکته eBgroup

معیارهایی که روی آن‌ها تمرکز می‌کنید به فصلی که در آن هستید بستگی دارد. فرمول ما در اینجا است:

  • اگر تازه کار هستید، روی ایجاد مخاطب و آگاهی تمرکز کنید. معیارهای کلیدی: دسترسی، برداشت ها، رشد مخاطب.
  • اگر در حال رشد هستید، روی ایجاد اعتماد تمرکز کنید. معیارهای کلیدی: لایک، ذخیره، نظرات، پیامک.
  • اگر مستقر هستید، روی حفظ و پرورش تمرکز کنید. معیارهای کلیدی: لایک، ذخیره، نظرات، پیامک.
  • اگر چیزی را راه اندازی می‌کنید، روی فروش تمرکز کنید. معیارهای کلیدی: DM و نرخ کلیک

چگونه معیارهای شبکه‌های اجتماعی را اندازه گیری کنیم؟

شما می‌توانید معیارهای شبکه‌های اجتماعی را به روش‌های مختلفی بررسی کنید، به عنوان مثال، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی که در پلتفرم‌های مختلفی که استفاده می‌کنید استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از یک ابزار تجزیه و تحلیل و ردیابی مانند Google Analytics استفاده کنید. اگر می‌خواهید معیارهای شبکه‌های اجتماعی و وب سایت خود را ردیابی کنید، این یک گزینه عالی است.

همه این ابزارهای ردیابی معیار، به شما درک بهتری از آنچه فالوورها و مخاطبان شما به خوبی به آن پاسخ می‌دهند و آنچه را که باید برای بهبود تعامل برنامه‌ریزی کنید یا اصلاح کنید را به شما می‌دهد.

اکنون که مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و نحوه ایجاد استراتژی خود را بررسی کردیم، بیایید در مورد منابع مختلف موجود برای کمک به شما در این راه صحبت کنیم.

منابع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

تعداد زیادی از منابع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد یک استراتژی اجتماعی برای شرکت خود استفاده کنید. مطمئناً با کمک دوره‌ها، آموزش‌ها و کتاب‌های زیر، نسبت به کار بر روی ابتکار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شرکت خود احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد.

دوره‌ها و آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

سه راه برای کسب آموزش در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد:

1. گواهینامه‌ی معتبر که توسط یک شرکت ارائه می‌شود را به دست آورید.

گواهی یک راه سریع و ساده برای به دست آوردن درک عمیق از دوره‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

HubSpot یک دوره صدور گواهینامه شبکه‌های اجتماعی رایگان ارائه می‌دهد که در آن به شما می‌آموزد چگونه با مشتریان خود تعامل داشته باشید و تبدیل‌ها را بهبود بخشید. همچنین درک بهتری از نحوه توسعه استراتژی، گسترش دسترسی و اندازه گیری بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی خود خواهید داشت.

LinkedIn Learning پلتفرم دیگری است که می‌توانید گواهینامه کسب کنید و آن را در پروفایل خود به اشتراک بگذارید.

2. از دانشگاه یوتیوب استفاده کنید.

وقتی صحبت از محتوای آموزشی به میان می‌آید، یوتیوب یک معدن طلاست.

با یک جستجوی سریع، صدها ویدیوی طولانی پیدا خواهید کرد که دوره‌های عمیق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهند. درست است، شما نمی‌توانید با یک مربی زنده ارتباط برقرار کنید. با این حال، این دوره رایگان است و می‌تواند یک نقطه شروع عالی قبل از استفاده از یک دوره پولی باشد.

3. کتاب‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

خواندن محتوای مرتبط در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی راه دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این زمینه است.

از کجا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را شروع کنیم؟

با توجه به اینکه امروزه میلیاردها نفر در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از مشاغل و بازاریابان از این کانال برای تبلیغ محصولات خود و تعامل با مشتریان استفاده می‌کنند.

اگرچه تعیین مسیر عمل شبکه اجتماعی شرکت شما ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما می‌توانید با درک روندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و استفاده از برخی از منابع متعدد موجود در مورد موضوع، از احساس غرق شدن در امان بمانید. بنابراین، از امروز شروع به کار بر روی استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود کنید تا تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، تعامل را بهبود بخشید و تبدیل‌ها را افزایش دهید.

سوالات متداول

5/5 - (28 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟