نحوه مدیریت کمپین های سئو در دوران رکود اقتصادی

کمپین سئو در دوران رکود
کمپین سئو در دوران رکود

روش هایی وجود دارد که متخصصان سئو می توانند کمپین های سئو در دوران رکود را ادامه دهند و ارزش تلاش های خود را با وجود رکود نشان دهند.

رکود اقتصادی باعث ایجاد عدم اطمینان و تغییر در رفتار کاربران می شود که بر بازارها و پیش بینی ها تأثیر می گذارد. همچنین روی رویکرد و منابع تخصیص یافته به فعالیت های بازاریابی تأثیر می گذارند.

از آنجا که هیچ رکودی یکسان نیست، بازاریابان هر بار که رکود اتفاق می افتد انگار در آب های ناشناخته شنا می کنند.

این مقاله می تواند به بازاریابان کمک کند تا کمپین های سئو در دوران را مدیریت کنند و ارزش تلاش های آنها را با وجود رکود نشان داده شود.

کسب و کارها در دوران رکود

مصرف کنندگان به طور طبیعی هزینه های خود را در دوره های رکود اقتصادی کاهش می دهند و اولویت های دقیق تری را تعیین می کنند.

هنگامی که فروش کاهش می یابد، کسب و کارها شروع به کاهش هزینه ها، کاهش قیمت ها و به تاخیر انداختن سرمایه گذاری های جدید می کنند. متأسفانه، هزینه های بازاریابی اولین چیزی است که کاهش می یابد. این رویکرد برای کاهش هزینه ها بی اثر است و باید از آن دوری کرد.

مشتریان اغلب خدمات سئو و تبلیغات پولی را به عنوان کانال های مستقل نگاه می کنند. کسب و کارها سئو را به‌عنوان «میشه متوقف کرد» می‌بینند، چراکه یک برند بر این فرض تکیه می‌کند که عملکرد فعلی در طول رکود بدتر نمی‌شود.

اما سئو هم بعنوان یک کانال ممکن است مشکلاتی پیدا کند. در سال 2009، کل بازار تبلیغات ایالات متحده 13 درصد کاهش یافت. تبلیغات عمدتاً توسط رادیو و مجلات هدایت می‌شد که شاهد کاهش 22 درصدی و 18 درصدی بودند در حالی که «تبلیغات آنلاین» تنها 2 درصد کاهش یافت.

استدلال عدم کاهش هزینه ها

از نگاه برخی ایده این است که هنگام ورود به رکود، هزینه ها را پایین نگه دارید. اما اگر در حمایت از برندها یا بررسی چگونگی تکامل نیازهای مشتریان اصلی خود شکست بخورید، احتمالاً عملکرد میان مدت و بلندمدت خود را به خطر خواهید انداخت.

سازمان‌ها و ارگان‌های تجاری مانند مؤسسه پزشکان در تبلیغات (IPA) از این موضوع به عنوان از دست دادن «سهم ذهن» یاد می‌کنند. در بریتانیا، IPA به طور عمومی به برندها هشدار داده است که در رکود هزینه‌های بازاریابی را کاهش ندهند.

با خواندن مقالات تحقیقاتی و محتوای رهبری فکری از مجله بین المللی تجارت و علوم اجتماعی، هاروارد بیزینس ریویو، و متخصصان اکونومیست و فایننشال تایمز، پنج هدف کلیدی بازاریابی برای رکود ظهور پیدا می‌کند.

این اهداف عبارتند از:

  1. مخارج و سرمایه گذاری هوشمندانه تر
  2. حفظ پایگاه مشتری موجود باید در اولویت قرار گیرد.
  3. از نقاط ضعف رقیب خود استفاده کنید.
  4. بازار را رصد کنید و بخش‌های هدفمند هزینه را بر اساس رفتار آنها تنظیم کنید.
  5. هزینه های فعلی خود را به حداقل برسانید، فقط هوشمندانه تر خرج کنید.

چگونه باید سئو در دوران رکود ادامه یابد

پیام کلی این است که “هزینه ها را کاهش ندهید”. عالیه.

اما هنگام تمدید قرارداد با آژانس دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارها باید بدانند که هزینه‌های سئوی آن‌ها چگونه به‌طور محسوسی بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارد.

برای پرداختن به این موضوع، می‌توانیم به رکود اقتصادی سال 2008 و همه‌گیری کرونا نگاه کنیم – زمانی که سایر کسب‌وکارها پیام‌ها را در بازاریابی دیجیتال خود تغییر دادند.

بیایید از تجربیات برای کمک به مشتریان یا کارفرمایان خود در رکود اقتصادی بدون توقف سئوی آنها استفاده کنیم.

TAM و پیام های خود را مرور کنید

کل بازار آدرس پذیر (total addressable market) را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد.

رایج ترین تعریف آن به عنوان تعداد کل افرادی است که می توانند از یک محصول یا خدمات استفاده کنند. به عنوان مثال، TAM برای یک گوشی هوشمند جدید ممکن است تعداد کل افرادی باشد که تلفن همراه دارند.

با وجود محدودیت‌ها، TAM می‌تواند معیاری مفید برای سرمایه‌گذاران در ارزیابی پتانسیل رشد یک شرکت باشد. شرکت هایی با TAM های بزرگ می توانند برای سرمایه گذاران مطلوب باشند زیرا پتانسیل ایجاد درآمد زیادی را دارند.

در دوران رکود، مشاغل ( B2B) و مصرف کنندگان بسته به ثبات اقتصادی خود واکنش متفاوتی نشان می دهند.

بسته به TAM خود، ممکن است لازم باشد پیام‌ها و پیشنهادهای ارزشی خود را تغییر دهید. سپس این به استراتژی سئوی شما مرتبط می شود. بسته به اینکه محصول شما ضروری، لوکس، قابل تعویق یا قابل مصرف باشد یا خیر، فعالیت‌ها را با اهداف پیام‌رسانی هماهنگ کنید.

محصولات ضروری اغلب در طول رکود به قیمت حساس هستند. ممکن است بخواهید ارزش پیشنهادی را بیشتر برای مصرف کنندگان با ثبات اقتصادی کمتر برجسته کنید.

برای کسانی که در TAM شما وضعیت بهتری دارند، باید کمپین های آگاهی را ادامه دهید (یعنی فعالیت های بالا و وسط قیف).

در مقایسه، محصولات لوکس را می‌توان به عنوان یک کالای لوکس / مراقبتی به عنوان پاداشی برای سختی در مناطق دیگر مصرف کرد. همچنین می توانند واکنش های دوپامین را تحریک کنند و روحیه را افزایش دهند.

قابل تعویق و مصرف‌شدنی، دشوارترین دسته‌بندی ها هستند.

نمونه ای از موارد قابل تعویق یک سرویس پخش تلویزیونی یا اشتراک مجله است. کاربران قبل از به تعویق انداختن ممکن است جایگزین های ارزان تری را برای نگهداشتن فرصت امتحان کنند. در طول مرحله‌ی تحقیق، شما باید قابل تر مشاهده باشید و برای حفظ کاربران فعلی خود مبارزه کنید.

سایر کالاهایی که می‌توانند به تعویق بیفتند (مانند سرویس یک وسیله نقلیه، تعویض لاستیک، یا به‌روزرسانی سیستم‌های امنیتی خانه)، پیام‌رسانی باید بر هزینه‌های مالی و مشکلات طولانی‌مدت عدم انجام این اقدامات و ارائه پیام‌های پشتیبانی تمرکز کند.

محصولات و خدمات قابل مصرف بیشتر از سایر بخش ها بر سئوی محلی تأثیر می گذارد. به جای استخدام باغبان یا دکوراتور، مصرف کنندگان تصمیم می گیرند که تعمیر و نگهداری و ارتقاء را، خودشان انجام دهند.

این هم فرصت است و هم تهدیدی برای فروش به مصرف‌کنندگان از طریق فعال کردن آنها یا کار کردن به عنوان یک شرکت و ایجاد اعتماد.


خدمات سئو

سرویس خدمات سئو یکی از سرویس‌های شرکت ebgroup است. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است.

تجزیه و تحلیل فرصت های هوشمندانه و هدف گیری رقبا

بیشتر کسب و کارها بر حفظ و نگهداری موقعیت بازار در دوران رکود متمرکز هستند. حالا زمان بسیار خوبی برای شناسایی مصرف کنندگانی است که در حال حاضر دارید و تلاش کنید تا آنها را به سمت محصولات و خدمات خود سوق دهید.

به هر حال هدف گذاری رقابتی باید جزء اصلی کمپین سئو باشد.

اما در دوران رکود، زمانی که حساسیت به قیمت و ارزش افزایش می‌یابد، پیام‌ها و محتوای شما می‌تواند بر نقاط درد تمرکز کند که مصرف‌کنندگان ممکن است با محصولات و خدمات رقیب داشته باشند.

اینها را به یک مزیت رقابتی برای ایجاد گفتگو با چشم انداز جدید تبدیل کنید. می‌توانید محتوای مقایسه‌ای با رقیب تولید کنید و نقاط ضعف رقیب را به‌عنوان نقاط قوت محصول خود برجسته کنید.

به عنوان مثال، اگر یک سرویس پراکسی ارائه می‌دهید و می‌دانید که رقیب شما، مشکلاتی با زمان آپدیت دارد، باید با محتوای خود نشان دهید که سرویس شما چنین مشکلی ندارد.

موقعیت یابی سئو برای دوران پس از رکود

سئو یک استراتژی بلندمدت است، اما باید روی استراتژی بلندمدت و کوتاه مدت در طول رکود اقتصادی تمرکز کنید.

به طور معمول، اعتماد مصرف کننده و هزینه ها ظرف یک تا دو سال پس از رکود بهبود می یابد. هنگامی که مصرف کنندگان به سطوح مخارج پس از رکود برمی گردند (یا هنجارهای جدید بازار را ایجاد می کنند)، باید مطمئن شوید که در حالت عمودی برجسته و قابل مشاهده هستید.

شما می توانید این کار را با حفظ سطح مشخصی از فعالیت در جهت ایجاد و حفظ آگاهی رو به بالا و رقابتی ماندن برای جستجوهای پایین قیف و متمرکز بر نرخ تبدیل انجام دهید.

نتیجه گیری

در دوران رکود، بازاریابی ممکن است بیشتر از حد معمول یک چالش به نظر برسد. عادات خرج کردن مشتریان اغلب تغییر می کند و ممکن است مجبور شوید برخلاف غریزه خود حرکت کنید.

بهینه سازی بودجه و استراتژیک بودن در مورد اولویت ها ضروری است. شما می توانید به بازاریابی محصولات یا خدمات خود ادامه دهید و در عین حال نیازهای مشتریان خود را تامین کنید. رکود می تواند فرصتی برای ایجاد وفاداری مشتری باشد.

کمپین های سئو در دوران رکود می تواند کانال های هزینه مستقیم (مانند پولی) را کاهش دهد و مزایای بلند مدت و ثبات کوتاه مدت ارائه دهد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو به طور مداوم در این مدت به روز می شوند. رقبای که بیکار باقی می‌مانند و منابع را کم می‌کنند در میان‌مدت و بلندمدت متضرر می‌شوند و در آینده برای بازیابی عملکرد از دست رفته و هزینه فرصت ناشی از دیده شدن از دست رفته هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

4.9/5 - (11 امتیاز)

اشتراک گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟