همه چیز در مورد قیف دیجیتال مارکتینگ

قیف دیجیتال مارکتینگ
قیف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ مزایای بی‌شماری در تأثیرگذاری بر مصرف کننده برای شرکت‌ها دارد، پس لازم است در مورد مفاهیم و استراتژی‌های اصلی که بخشی از این اقدامات ارتباطی در کانال‌های آنلاین هستند، مطلع باشیم. نمونه‌ای از این مفاهیم قیف دیجیتال مارکتینگ است که در ابتدا به عنوان ابزاری برای تیم‌های فروش شناخته شد و کم کم برای استراتژی‌های ارتباطی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه، منابع و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دسترس همه هستند، اما فقط کسانی که نحوه استفاده از آن‌ها را یاد بگیرند، چیزی از آن خواهند ساخت. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله به شناخت قیف دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن برای سرمایه‌گذاری بهتر منابع بپردازیم:

قیف دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قیف دیجیتال مارکتینگ یک مدل استراتژیک است که کل سفر مشتری (خرید افراد) را از لحظه شناخت برند تا زمانی که مشتری می‌شوند، نشان می‌دهد.

این مفهوم زیاد در بین بازاریابان و فروشندگان استفاده می‌شود، اما بصورت مهم منبعی اساسی برای موفقیت اقدامات بازاریابی است.  رویکردهای متعددی برای مفهوم قیف وجود دارد، اما مدلی که در این مقاله ارائه خواهیم کرد به شش مرحله تقسیم می‌شود:

  • قرارگرفتن در معرض دید
  • کشف توسط مخاطب
  • توجه مخاطب
  • تبدیل به مشتری
  • ارتباط با مشتری
  • حفظ مشتری

این قیف به گونه‌ای عمل می‌کند که متخصصان بازاریابی بتوانند درک کنند که در هر یک از مراحل این فرآیند متقاعدکننده، چه چیزی را به کاربران ارائه دهند.

با وجود رقابت بسیار زیاد در بین شرکت‌ها برای توجه و منابع مصرف کنندگان، باید اقدامات ارتباطی درست آماده و آن‌ها را تقویت کنند تا بر افرادی که مهم هستند تأثیر بگذارند.

قیف دیجیتال مارکتینگ تمام استراتژی‌هایی را که شرکت شما باید در جستجوی تبدیل‌های اتخاذ کند، مشخص می‌کند.

چرا مفهوم قیف در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است؟

اولین و اصلی‌ترین مزیت دقیقاً انجام بخش‌بندی بهتر اقدامات بازاریابی، هدایت محتوا، تبلیغات و سایر استراتژی‌ها همراه با پیام‌هایی است که برای مخاطبان شما در طول سفر مشتری مفید خواهد بود.

در نتیجه، کار تولید سرنخ نیز کارآمدتر می‌شود و سرنخ‌های درستِ بیشتری را به تیم فروش ارائه می‌دهد و چالش تبدیل را آسان‌تر می‌کند.

هنگامی که قیف به درستی تنظیم شود، به مصرف کنندگان نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوید و همیشه در سفر آن‌ها همراه هستید.

همچنین، زمانی که متخصصان اقدام به تولید محتوای مناسب در زمان مناسب کنند، بدون اینکه وقت و منابع برای اقداماتی که مؤثر نیستند اتلاف شود، بهره‌وری کل تیم شما افزایش می‌یابد.

از آنجایی که مزیت اصلی تبلیغات دیجیتال دقیقاً تقسیم‌بندی اقدامات ارتباطی شماست، می‌توانید با مخاطبان مناسب صحبت کنید و البته مناسب‌ترین محتوا را برای هر مرحله ارائه دهید.

بعنوان مثال اگر مخاطب شما هنوز برای یک کتاب الکترونیکی در مورد یک موضوع خاص آماده نشده باشد، تولید آن چه فایده‌ای دارد؟ تاثیر گذاشتن روی کاربرانی که نمی‌دانند مشکلی برای حل کردن با محتوای پیشرفته‌تر دارند چیست؟ شما باید در اقدامات خود دقیق‌تر باشید.

این نشان دهنده اتلاف وقت و منابع برای شرکت شما خواهد بود. قیف دیجیتال مارکتینگ برای هدایت تمام این اقدامات، دنبال کردن هر مرحله برای ارائه دقیق‌ترین محتوا، خدمت می‌کند.

به همان اندازه که احترام گذاشتن به زمان کاربر برای خروج از هر مرحله از قیف مهم است، داشتن دید گسترده‌تر از سفر مصرف کننده به شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها را ترغیب کنید که از یک مرحله به مرحله دیگر حرکت کنند.

به طور خلاصه، قیف دیجیتال مارکتینگ برای استفاده بهتر از منابع شرکت شما و بهبود نتیجه بسیار مهم است.

قیف دیجیتال مارکتینگ ورژن 2

چگونه یک قیف دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود ایجاد کنیم؟

اگرچه قیف دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، اما همه نمی‌توانند که یک قیف برای کسب و کار شما ایجاد کنند.  اما ما مراحل ایجاد را به شما می‌گوئیم:

  • اولین قدم ساده است، برای اقدامات خود یک هدف ایجاد کنید – ممکن است فروش بیشتر یا افزایش بازگشت سرمایه (ROI) کسب و کار شما باشد. به طور خلاصه، هدفی که باید به آن رسید.
  • سپس باید قیف را ساختار دهید و مراحلی را که بخشی از چرخه فروش هستند، تعریف کنید.
  • با ایجاد تصویر بصری از مراحل، راحت‌تر می‌توانید بدانید که بهترین مدل برای کسب و کار شما چیست.
  • با ایجاد قیف، وقت آن رسیده است که بفهمید برای ایجاد ترافیک مورد انتظار در هر مرحله چه کاری باید انجام دهید.
  • به این ترتیب، مخاطبان هدف شما تحت تأثیر مطالبی قرار می‌گیرند که با سطح دانش آن‌ها همسو است.

بهترین نوع محتوا برای هر مرحله از قیف دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شناخت نحوه عملکرد قیف دیجیتال مارکتینگ باعث می‌شود بدانید که اقدامات شما دقیق است، از منابع موجود شرکت استفاده بهتری می‌کند و بر کاربرانی که ممکن است به مصرف کنندگان برند شما تبدیل شوند تأثیر بگذارد.

به همین دلیل است که ما بهترین نوع محتوا را برای هر مرحله از قیف دیجیتال مارکتینگ جدا کردیم. تا با هم آن را بررسی کنیم!

قرار گرفتن در معرض دید

مهم نیست که کدام قیف بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما ایجاد شده است، باید با مرحله قرار گرفتن در معرض دید شروع شود.

از این گذشته، اگر مصرف کننده شرکت شما را نشناسد، هیچ چیز کار نخواهد کرد. برای انجام این کار چه راهی بهتر از تبلیغات و تبلیغ برند در پلتفرم‌های مناسب .

به طور متوسط در گوگل حدود ۷۵۰۰۰ جستجو در هر ثانیه انجام می‌شود. به عبارت دیگر شما باید در این موتور جستجوی مهم حضور داشته باشید و مهمتر از آن دیده شوید.

بنابراین، ایده این است که استراتژی بازاریابی محتوای خود را با تقویت حضور با تکنیک‌های سئو (SEO) سایت یا بهینه‌سازی موتور جستجو یا حتی تبلیغات پولی در موتورهای جستجو (گوگل ادز) شروع کنید.

نکته مهم این است که کاربر کلمه کلیدی خاصی را وارد می‌کند و صفحه شما در بین نتایج اصلی ظاهر می‌شود.

در این مرحله هدف تولید محتوایی است که توجه کاربران را به خود جلب کند مانند فیلم‌های آموزشی و اینفوگرافیک. اکنون زمان آن است که تا حد امکان ترافیک بیشتری را جذب سایت می‌کنید.

در وبلاگ خود، روی مطالبی تمرکز کنید که برای افرادی که شرکت شما را نمی‌شناسند یا می‌توانید برای برخی از مشکلات آن‌ها راه حل ارائه دهید، تمرکز کنید.

فرمول این مرحله ساده است: برای افزایش قرار گرفتن در معرض دید، شرکت باید با موضوعاتی کار کند که تعداد زیادی از افراد را جذب می‌کند و با او مرتبط هستند.

برای انجام این کار، می‌توانید تحقیقاتی را با تمرکز بر روی کلمه کلیدی با هزاران جستجو در ماه انجام دهید.

کشف توسط مخاطب

در این مرحله بعدی، برای تمرکز بر تولید محتوایی که کاربران را تشویق می‌کند به برند شما علاقه‌مند شوند، ایده آل است.

به هر حال، به همان اندازه که مرحله قبل به این معنی است که آن‌ها قبلاً شرکت شما را نمی‌شناختند، لازم است آن‌ها را مجبور کنید در صفحه شما بمانند تا محصولات، خدمات و راه حل‌های شما را کشف کنند.

اگر کاربر علاقه‌ای به برند شما نداشته باشد، بردن یک کاربر به وب سایت فایده‌ای ندارد. این تنها به افزایش نرخ پرش سایت شما کمک می‌کند، که حتی می‌تواند به سئو سایت آسیب برساند.

هدف اصلی این مرحله تبدیل بازدیدکننده به لید است.

و اکنون اولین چالش پیش می‌آید: ارائه مطالب یا محتوایی که کاربر را تشویق می‌کند اطلاعات تماس به شما بدهد.

مناسب‌ترین پیشنهاد برای این مرحله ارائه محتوای غنی و آموزشی است که مشکلی را شناخته و راه حل ارائه می‌دهد.

توجه مخاطب

مصرف کنندگان در مرحله‌ای از توجه هستند که برند شما را می‌شناسند و مشکلی دارند که شرکت شما می‌تواند حل کند.  بنابراین، به شما بستگی دارد که مسائلی را ارائه دهید که فرآیند تصمیم گیری آن‌ها را تسهیل کند. مناسب‌ترین راه آن‌هایی هستند که تفاوت‌ها و مزایای شرکت شما را توضیح می‌دهند.  در این مرحله، شما از قبل کمی بیشتر در مورد سرنخ‌ها و دقیقاً آنچه که آن‌ها به دنبال آن هستند می‌دانید.  

محتوای شما باید حقایق و اطلاعاتی را ارائه دهد که کارایی راه حل شما را ثابت کند.  بعنوان مثال سوالات متداول (FAQ) را قرار دهید که مسائل اصلی آن‌ها یا ارزیابی‌های مربوطه از سایر مشتریان را حل کند.

به هر حال، هیچ چیز بهتر از نظر کسانی نیست که قبلاً محصول یا خدمات خاصی را برای تصمیم گیری استفاده کرده‌اند.

بطور خلاصه هر چیزی را که برای تأیید کارایی کار شما مفید است، ارائه دهید.

تبدیل مخاطب به مشتری

اکنون که مزایا و معایب پیشنهاد خود را نشان داده اید، وقت آن است که به آن‌ها کمک کنید تا تصمیم بگیرند. شما مشتریان وفادار می‌خواهید.  بنابراین، زمان آن فرا رسیده است که بر روی محتوای شخصی‌شده‌تر و با توجه به اهداف، اولویت‌ها و چالش‌های خود تمرکز کنید. زمان ایجاد کمپین‌های سفارشی شده است.

با لینک‌های صحیح، می‌توانید توجه کاربر را به یک صفحه فرود خاص جلب کنید که تقریباً منحصراً بر روی تبدیل آن متمرکز است.

در تمام ارتباطات، باید روی نتایجی که کاربر با کمک شرکت شما می‌تواند به دست آورد، تمرکز کرد و کمی از قابلیت‌ها را کنار گذاشت. او در عمل می‌فهمد که چگونه چیزی که شما ارائه می‌دهید بهتر از چیزی است که در رقبای شما ارائه می‌دهند.

ارتباط با مشتری

با ایجاد تبدیل سرنخ، گام بعدی نزدیک شدن به مشتریان است.

این بسیار ضروری است که تبلیغات برند خود را کنار بگذارید و بر آموزش مشتری تمرکز کنید که چگونه از راه حل شما برای حل مشکلات خود استفاده کند. این تماس نزدیک‌تر می‌تواند به یک مزیت رقابتی تبدیل شود.

هزینه یک کمپین برای آموزش بیشتر مشتری و روشن کردن سؤالات اصلی آن‌ها یک روش عالی است.  باید بتوانید نشان دهید که فقط به ایجاد یک تبدیل علاقه‌مند نیستید، بلکه می‌خواهید به مصرف کننده کمک کنید تا مشکلات خود را حل کند و تجارت خود را رونق بخشد.

شما می‌توانید منابع خود را بر روی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قرار دهید و روابط خود را با صاحبان کسب و کار بیشتر تقویت کنید.

به این ترتیب می‌توانید یک کانال مستقیم با آن‌ها ایجاد کنید و همیشه در اختیار آن‌ها باشید تا مشکلات آن‌ها را برطرف کنید. اکنون که آن‌ها شرکت شما را می‌شناسند و چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، وقت آن است که از رقبا متمایز شوید.

گزینه دیگر استفاده از ویدیوهای همراه با آموزش برای کمک به مصرف کننده برای استفاده از محصولات و خدمات شما است و نشان می‌دهد که به عملکرد آن اهمیت می‌دهید.

حفظ مشتری

کار قیف دیجیتال مارکتینگ طولانی شده اما هنوز تمام نشده است. وقت آن است که به اعمال و محتوای متمرکز بر چالش فکر کنید.

به عبارت دیگر، مصرف‌کننده‌ای را که از قبل برند شما را می‌شناسد و محصول یا خدمات شما را خریداری کرده است، وادار کنید به تمدید خرید ادامه دهد. به خصوص در دراز مدت، این مرحله بسیار اساسی است.

علاوه بر ادامه تولید محتوا از مرحله قبل، نظارت و تجزیه و تحلیل ارتباطات خود به طور منظم با صاحبان کسب و کار ضروری است.  یک راه کارآمد ، مصاحبه با مشتری برای ایجاد یک مطالعه موردی برای بررسی مراحل قبلی است.

بنابراین، ایجاد یک قیف دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما در توسعه اقدامات دقیق و تاثیرگذار بر شخصیت خریدار شما ضروری است.

با توجه به مزایای بسیار زیاد انتشار و تبلیغ برند به صورت دیجیتالی، لازم است همه مفاهیم مورد نیاز برای استفاده مناسب از منابع را بدانید و به کار ببرید.

اکنون که اهمیت این مفهوم و چگونگی ایجاد یک قیف دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود را می‌دانید، چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط اکوسیستم دیجیتال مارکتینگ را درک خواهید کرد؟ برای ما بنویسید

5/5 - (31 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز در مورد قیف دیجیتال مارکتینگ»

  1. به نظرم برای یک کسب و کار بسیار مهم است که استراتژی‌های اصلی از قیف دیجیتال مارکتینگ به درستی استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟