طراحی وب سایت شرکتی چیست؟

طراحی سایت شرکتی

همانطور که از عنوان آن پیداست، در این پست قصد داریم به ضرورت طراحی وب سایت شرکتی و عناصر و امکانات مورد نیاز برای طراحی موفق آن بپردازیم.

موفقیت استراتژی یک کسب و کار بدون وب سایت موثر قابل تصور نیست. پس مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که یک وب سایت درست داشته باشید چون یک وب سایت ناکارآمد کاری جز هدر دادن زمان و هزینه ندارد.

مزایای طراحی یک وب سایت شرکتی

بسته به ماهیت یک کسب و کار، وب سایت رگ حیات فعالیت، منبع فروش یا یک مرکز اطلاعات باشد. استراتژی وب سایت کسب و کار شما و نحوه جذب بازدیدکننده از عوامل تعیین کننده در نبرد روزانه با رقبای بزرگ و کوچک است. بسیار مهم است که استراتژی‌های پشت وب‌سایت تجاری خود را درک کنید و کاملاً روشن باشید که چه عملکردهایی باید از نظر احساسی و منطقی انجام دهد.

  • نیاز به داشتن یک وب‌سایت برای رقابت

شاید در گذشته داشتن یک وب سایت با توضیحات ساده کافی بود، اما در عصر جدید کسب و کار اینترنتی، باید یک وب سایت عالی داشته باشید وگرنه از بازی خارج خواهید شد

  • وب سایت های شرکتی بین مخاطبین اعتبار ایجاد می‌کنند

یک وب سایت شرکتی، کسب و کار و شرکت آنلاین شما است. اینجا جایی است که مشتریان، مخاطبان و همکاران بالقوه می‌توانند شما را بیابند و با شما تماس بگیرند.

یک سایت با نام برند شما، یک ایمیل را معتبرتر از آدرس ایمیل‌های عمومی گوگل می‌کند. وب سایت‌ها به کسب و کارها هویت آنلاین منحصر به فرد می‌دهند.

  • مردم به یک کسب و کارهای دارای سایت اعتماد می‌کنند

در زمان امروز که همه چیز از خرید خواربار تا انتقال پول به صورت آنلاین انجام می‌شود، یک وب سایت شرکتی مشروعیت شما را به عنوان یک تجارت تثبیت می‌کند. مردم بر اساس وب سایت‌تان به محصولات شما اعتماد خواهند کرد.

  • فروش‌تان را با یک وب سایت تجاری افزایش دهید

منابع متعدد تایید می‌کنند که روزانه حدود 4.54 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند. این به شما فرصت می‌دهد تا محصول و خدمات خود را به بیش از نیمی از کل جمعیت جهان ارائه دهید.

مقالات مرتبط

امکانات ضروری در طراحی وب سایت شرکتی خوب

در این بخش 14 عنصر ضروری یک وب سایت شرکتی خوب را برای شما عنوان می‌کنیم تا هنگام طراحی وب سایت به آنها حتماً توجه کنید:

1- هدف سایت را مشخص کنید

تعیین هدف بسیار مهم است. فهرستی از مواردی که از وب سایت خود انتظار دارید تهیه کنید. مثلاً فهرستی از سوالاتی مانند نوع وب سایتی که می‌خواهید طراحی کنید، چرا وب سایت را طراحی می‌کنید، نتایجی که از آن انتظار دارید و بسیاری موارد دیگر را لیست کنید.

شناسایی اهداف و برنامه ریزی استراتژی با توجه به آن اهداف اولین قدم از سفر طولاتی در طراحی وب سایت شرکتی است. داشبورد، نام، لوگو، عنوان و شعار وب سایت کاملاً به این اهداف بستگی دارد.

2- ناوبری (سایت مپ) و معماری سایت

داشتن ناوبری واضح سایت به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. نه تنها بازدیدکنندگان، بلکه ناوبری واضح سایت به موتورهای جستجو نیز کمک می کند تا صفحات وب سایت شما را به راحتی نمایه کنند.

هر صفحه مهم یک وب سایت شرکتی خوب به طور مستقیم به صفحه اصلی مرتبط است. هیچ صفحه ای از وب سایت شما نباید دو کلیک با صفحه اصلی شما فاصله داشته باشد.

از معماری سیلو در طراحی وب سایت شرکتی خود استفاده کنید. معماری سیلو به سازماندهی بهتر صفحات شما در بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

معماری سایت شرکتی

3- صفحه اصلی را عالی بسازید

یکی از حقایق مهم برای ایجاد ترافیک در یک وب سایت این است که وب سایت باید پتانسیل جذب بازدید کننده را در 10 ثانیه اول بازدید داشته باشد. در واقع، این لحظات بسیار ارزشمند هستند زیرا بیش از 90 درصد بازدیدکنندگان با دیدن صفحه اصلی تصمیم‌شان را در مورد شما و وب سایت‌تان می‌گیرند. یک وب سایت شرکتی خوب نباید فضایی برای حدس زدن باقی بگذارد، باید به محض ورود بازدیدکننده، آنچه را که پیشنهاد می‌دهد به وضوح منتقل کند.

در صفحه اصلی، فراموش نکنید که لوگو، پیام تبلیغاتی، تگ لاین و پاراگراف اول باید بسیار چشمگیر باشد تا بازدیدکننده در آنجا بماند و وب سایت شما را بیشتر مرور کند.

4- فراخوانی برای اقدام (Call to Action) و قابلیت بازدید

فکر کنید می‌خواهید بازدیدکنندگان شما در وب سایت شما چه کاری انجام دهند؟ اقدام مورد نظر شما باید برای بازدید کننده واضح باشد. به طور کلی، یک بخشِ اقدامی شامل «دکمه سفارش یا نمایش شماره‌های تماس یا درخواست یک قیمت» است. وقتی یک بازدید کننده در وب سایت دارید که به خدمات شما علاقه مند است، وب سایت شما باید به وضوح او را راهنمایی کند که گام بعدی آنها برای خرید محصول، یا خدمات شما چیست.

دعوت به اقدام برای تبدیل یک بازدیدکننده وب سایت به یک مشتری یا تبدیل آن بسیار مهم است.

دکمه Call to action باید به گونه‌ای طراحی شود که بازدیدکنندگان در طول سفر به وب سایت شما و در زمان جستجوی اطلاعات در مورد محصول و خدمات بیشتر بدانند. به این ترتیب می‌توانید آنها را به سمت صفحات دیگر وب‌سایت خود هدایت کنید. حتی اگر آنها نخواهند، یک فراخوان چشمگیر برای اقدام بیشتر آنها را متقاعد می‌کند که خرید یا درخواست ارسال کنند.

یک شرکت خدمات طراحی وب سایت با تجربه همیشه اطلاعات تماس را در بالا سمت راست و فوتر با لینک سریع به محتوای وب اضافه می‌کند. همچنین، استفاده از رنگ‌های مختلف به طور مداوم برای دعوت به عمل در وب سایت بسیار مؤثر است.

5-  نسخه موبایل پسند (موبایل فرندلی)

امروزه، بیش از 60 درصد از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند وب‌سایت‌هایی را روی دستگاه‌های تلفن هوشمند خود باز کنند که با نسخه سازگار با تلفن همراه خود طراحی شده‌اند. اگر نمی خواهید از رقبای خود عقب بمانید، باید طراحی نسخه موبایل وب سایت خود را نیز ارتقاء دهید.

در هر ثانیه، 25 درصد از مردم از گوشی های هوشمند و تبلت ها برای وبگردی استفاده می‌کنند و به همین دلیل است که وب سایت شما باید برای موبایل بهینه شود.

رسپانسیو بودن سایت
رسپانسیو بودن سایت

مطمئناً، هنگام طراحی یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده برای موبایل، نمی‌خواهید انبوه بازدیدکنندگانی را که می‌توانید داشته باشید، از دست بدهید. طراحی وب سایت شرکتی ریسپانسیو بهترین راه حل برای انجام این کار است زیرا این نوع طراحی سایت، بدون توجه به نوع دستگاهی که روی آن باز می‌شود مطالب را به خوبی نمایش می‌دهد.

موتورهای جستجویی مانند google ابتدا سازگاری یک وب سایت با موبایل را بررسی می‌کنند تا نتایج جستجو را برای دستگاه‌های تلفن همراه آماده کنند.

6. اهمیت بخش درباره ما

سعی کنید در زمان طراحی وب سایت شرکتی ایده‌های خسته کننده‌ی قبلی صفحه درباره ما را رها کنید. در صفحه درباره ما بیشتر در مورد مشتریان و نسبت آنها با شرکت خود را بگویید. در واقع، مشتریان در مورد هر شرکتی می‌خواهند احساس کنند که بر اساس نفع مشتریان وجود دارند.

شما می توانید یک سری عکس جذاب از تیم خود ایجاد کنید. حتماً باید اطلاعات خود را در این بخش از وب به صورت جذاب ارائه دهید.

7. محتوا پادشاه است

باز هم تاکید می‌کنیم محتوا پادشاه است. محتوا برای موفقیت هر وب سایتی نیاز ضروری است. هیچ جایگزینی برای محتوای با کیفیت بالا وجود ندارد. چه در مورد تکنیک‌های بازاریابی صحبت کنید و چه در مورد ارائه اطلاعات مفید به بازدیدکنندگان، فقط محتوای با کیفیت خوب می‌تواند بازدیدکنندگان را جذب وب سایت کند.

محتوای با کیفیت بالا باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتر از کسب و کار شما مطلع شوند و از خدمات شما، خرید محصولات شما و غیره لذت ببرند.

8. طراحی بصری عالی

این بخش از قسمت‌های اساسی طراحی وب سایت شرکتی است و بدون شک به عنوان یک عنصر ضروری برای موفقیت وب سایت شما عمل می‌کند. طراحی زیبا، جذاب و تصاویر جالب توجه بازدیدکنندگان سایت را بیش از هر چیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. ایده‌های خلاقانه طراحی وب و سبک قانع کننده چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند.

استفاده از قالب های جذاب در طراحی وب سایت شرکتی، برند شما را به خوبی منعکس و با موفقیت بازدیدکنندگان را جذب می کند.

9. CMS قوی و زیرساخت محکم

قابلیت استفاده از یک وب سایت شرکتی بستگی زیادی به CMS و ساختار آن دارد، به خصوص در مورد وب سایت های تجارت الکترونیک. تمام قدرت وب سایت در به روز رسانی محتوا و توانایی تعامل با بازدیدکنندگان است. در این مرحله، CMS سازگار با سئو به یکی از مهمترین موارد برای حفظ رتبه وب سایت تبدیل می‌شود.

پلتفرمی که وب سایت شما بر روی آن ساخته شده است، تأثیر زیادی بر قابلیت استفاده، عملکرد و اینکه چقدر راحت می‌توانید محتوای وب سایت خود را به روز کنید و با بازدیدکنندگان خود در تعامل باشید، ایجاد می‌کند. هنگام انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت خود، باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • ویرایشگر ساده محتوا در هر دستگاه و در هر زمان
  • توسط تیم بزرگی از طراحان و توسعه دهندگان وب پشتیبانی شود تا بتوانید در صورت نیاز کمک بگیرید. (مانند وردپرس)
  • سئو فرندلی
  • به اندازه کافی برای جلوگیری از هک ایمن باشد
  • سرعت بارگذاری بالا

10. ردیابی نرخ تبدیل

برخی از طراحان وب بدون اطلاع از نیازها و فروش وب سایت به ایده ردیابی بازدیدکنندگان خود توجهی نمی‌کنند. درک ردیابی نرخ تبدیل‌ها یک استراتژی درست برای پیاده سازی در وب سایت شرکتی موفق است. با این کار شما نه تنها می‌توانید قدرت بازاریابی وب سایت را ارزیابی کنید، بلکه هزینه های لازم برای جذب بازدیدکنندگان را نیز اندازه گیری می‌کنید.

11. استراتژی بازاریابی هوشمند

فقط طراحی وب سایت شرکتی و راه اندازی آن برای کسانی که اهداف بالایی دارند کافی نیست. موفقیت یک وب سایت شرکتی به معنای چیزی بیش از حضور در فضای آنلاین است و به یک استراتژی بازاریابی هوشمند نیاز دارد.

بسیاری از تکنیک‌های بازاریابی مدرن وجود دارد که می‌توانید برای موفقیت وب سایت شرکتی خود به آنها اعتماد کنید، مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی ایمیلی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی.

با توجه به کسب‌وکارتان، می‌توانید بهترین استراتژی را انتخاب کنید تا در بین همه بهترین کارایی داشته باشد.

مقالات مرتبط

12. آمادگی و تکامل

اجازه ندهید وب سایت شما تنها به دلیل تصاویر شکسته و لینک‌های مرده کند و شلخته شود. این چیزی است که همه را ناامید می‌کند. مطمئناً دوست ندارید در اینترنت بدون سازماندهی، ناقص و بیهوده به نظر برسید، حتی اگر قصد کسب درآمد از وب سایت شرکتی را هم ندارید.

بنابراین، هر از چند گاهی وب سایت را بررسی کنید و روی لینک‌ها کلیک کنید و مرتباً آنها را به روز کنید. مطمئن شوید که هر بار که روی آنها کلیک می‌شود کار می‌کنند.

13. معیارهایی را برای بررسی تعریف کنید

نظارت بر عملکرد وب سایت بسیار مهم است. همیشه لیست اهداف خود را در دسترس داشته باشید و با عملکرد وب سایت مطابقت دهید تا مشخص شود به سمت اهداف شما حرکت می‌کند یا خیر.

نظارت بر عملکرد سایت
نظارت بر عملکرد سایت

برای تعیین عملکرد وب سایت، پارامترهایی را در خصوص مواردی که باید ردیابی و اندازه گیری شوند ایجاد کنید. پس از آن می‌توانید هر بار که وب سایت را تجزیه و تحلیل می‌کنید، نظرات خود را یادداشت کنید و با مشاوران حرفه ای در مورد ایجاد مسیرهایی برای موفقیت وب سایت شرکتی خود صحبت کنید.

14. به دنبال حامی باشید

عناصر و پروژه‌های حمایتی می توانند به شما کمک کنند تا وب سایت خود را سریعتر به سمت اهداف تعیین شده حرکت دهید. روز به روز رقابت فزاینده و تعداد وب‌سایت‌ها در اینترنت زیاد می‌شوند، دیگر نمی‌شود وب سایتی طراحی کنید و همه چیز را به امید اینکه بازدیدکنندگان می‌آیند کنار بگذارید.

نکته پایانی

دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق طراحی وب سایت شرکتی به راحتی امکان پذیر شده است. درآمدزایی را در هر زمان و هر مکان می‌توانید شروع کنید و می‌توانید به eBgroup اعتماد کنید تا به شما در طراحی وب سایت شرکتی عالی کمک کنیم.

سوالات متداول

5/5 - (130 امتیاز)

اشتراک گذاری

3 دیدگاه دربارهٔ «طراحی وب سایت شرکتی چیست؟»

  1. سلام ما دادیم برای شرکتمون یک وب سایت شرکتی طراحی کردند ولی نگاه میکنم تو گوگل اصلا تو صفحات دیده نمیشیم باید کار خاصی انجام بدیم؟

    1. سلام

      بله شما باید سایت رو سئو کنید لطفا با همکاران ما در بخش سئو تماس بگیرید تا راهنمایی لازم رو براتون انجام بدن.

  2. ابوالفضل

    اگر هدف داشته باشی و با برنامه ریزی درست یک طراحی وب سایت شرکتی رو برای اون شخص درست بشه و با پشتکار درست حتما موفق میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟