استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال در سال 2021

استراتژی بازاریابی دیجیتال
استراتژی بازاریابی دیجیتال

خبر خوب این است که بسیاری از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های نوپا تلاش‌های اولیه را برای مدرن سازی زیرساخت های خود انجام داده‌اند و برای رشد واقعی آماده‌اند. پس اکنون به استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال نیازمندند.

سال 2021 به دلیل شرایط موجود، سالی است که شرکت‌ها سرانجام شروع به پذیرش الزام دیجیتالی شدن کردند، اما تاکنون هنوز تغییرات واقعی (تغییراتی که منجر به رشد می شود) عملی نشده‌اند.مشکل چه بوده است: نوع تحولی که اکثر شرکت ها تاکنون توانسته اند به آن تحقق دهند ، تنها اولین گام و فقط راهی برای رشد است.

در اینجا شش استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتالی (دیجیتال مارکتینگ) برای استارتاپ‌ها را ذکر نمود‌ایم تا به شما کمک می کند در سال آینده به سطح بعدی دیجیتالی شدن برسید.


مطالب مرتبط: ابزارهای بازاریابی دیجیتال


1- بازاریابی محتوا

برای رسیدن به رشد در سال 2021 و سال‌های آتی، شرکت‌ها باید استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را در افق‌های گسترده تر حرکت دهند و در حال حاضر، هیچ افقی امیدوارکننده و پر پتانسیل تر از تجربه مشتری (CX) وجود ندارد.

شرکت‌هایی که اعتبار تجربه مشتری را می‌پذیرند، در سال 2021 برنده خواهند شد و چه راهی بهتر برای شرکت شما سراغ دارید که با خریداران به ارائه مطالب و منابع مفید برای آسان شدن کارشان بپردازید. این کار را از طریق بازاریابی محتوا انجام دهید.

بیش از سه چهارم شرکت‌ها در حال حاضر یک وبلاگ دارند. با این حال، تفاوت ساده بین داشتن یک وبلاگ و قرار دادن آن به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی محتوا برای شرکت شما تفاوت اساسی وجود دارد. آنچه شما نیاز دارید یک وبلاگ داده محور است.

ابتدا با فهمیدن آنچه نیاز خریداران شماست شروع کنید.

برای این کار ابزارهای مختلفی وجود دارد. ابتدا، می‌توانید از ابزارهای کلمات کلیدی استفاده کنید تا آنچه در صنعت شما رواج دارد را پیدا کنید.

این ابزارهای مشابه به شما اطلاع می‌دهند که در چه موضوعاتی ترافیک جستجو بیشتر واقع شده و کدامیک بیشتر مورد تقاضای قرار می‌گیرد، بنابراین شما وقت‌تان در تولید و تبلیغ مطالبی که هیچ کس مایل به خواندن آنها نیست، هدر نمی‌رود.

ثانیاً ، نیاز از درد ناشی می شود، بنابراین عمیقاً در مورد مشتریان B2B و B2C خود فکر کنید و آنچه در آنها کمبود است و اینکه چه عواملی باعث می شود آنها رنج بکشند را بیابید. سپس نوع محتوا را که باعث تسکین آن نقاط درد می‌شود را تهیه کنید.

تقریبا نیمی از خریداران قبل از مراجعه به نمایندگی فروش، محتوای آنلاین (3-5 قطعه) می‌خوانند. پس آن محتوا باید محتوای شما باشد.

همچنین باید به خوبی آگاه باشند چراکه تقریباً تمام خریداران B2B می‌خواهند محتوائی که مصرف می‌کنند شامل اطلاعاتی از سوی بزرگان صنعت باشد.

برخی از نمونه های درد خریدار که می‌توانید در کاهش آن مطالب مفید تولید کنید:

  • آنها اطلاعاتی در مورد محصولات ندارند
  • آنها برای مقایسه محصولات تلاش می‌کنند (46 درصد از خریداران B2B گفته‌اند که مقایسه محصولات آنلاین دشوار است)
  • آنها برای درک فن آوری‌های جدید تلاش می‌کنند
  • در جریان بودن با پیشرفت‌های صنعت برای آنها دشوار است

2- بازاریابی ورودی / جستجوگرها

مطالب مفید می‌تواند سنگ بنای یک بازاریابی دیجیتال موفقیت آمیز برای مبتدیان باشد. شما تحقیق را به خوبی انجام داده ‌اید و برای خریدهای خود محتوای رقابتی خوبی برای کمپین بازاریابی محتوا تولید کرده‌اید. اکنون با کسب اعتبار سئو سایت، این کار را مضاعف کنید.

یعنی باید تحقیقات عمیق تری انجام دهید: تحقیقات کلمات کلیدی که عمیق‌تر می‌شوند و به شما نشان می‌دهند که کجا می‌توانید تلاش‌های خود را متمرکز کنید و سعی کنید آنها را رتبه بندی کنید.

اگر صنعت شما رقابتی است کلمات کلیدی بلند را در نظر بگیرید و محتویات داده محور را بنویسید که به سئو شما کمک می کند.

تمام آمارهای سئو را بررسی کنید.

ترفند ما این است که تکنیک‌های محتوای سئو را با تجربه کاربر بصورت متعادل برقرار کنید. محتوای سئو، که از قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی در طول محتوا استفاده می‌شود، می‌تواند به صورت بی خود از کار بیافتد.

اما شما می خواهید محتوای خوب، مرتبط و مفید داشته باشید که خواننده آن را به خوبی بخواند، بنابراین ایجاد تعادل را با تمام مطالب خود در خاطر داشته باشید.

از این گذشته ، ایده ما این است که سعی کنید افراد را به سمت ایجاد ارتباط به صفحات خود بکشید. این امر می‌تواند از هر طریق مختلف (از جمله ارگانیک، از طریق ارسال مهمان و از طریق تبلیغ رسانه های اجتماعی) اتفاق بیفتد.

3- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

قیف‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به دلیل داشتن پتانسیل و موقعیت گسترد‌ی هدفمند ، یکی از مؤثرترین راه‌های تولید مخاطب در کسب‌وکارهای B2B و B2C است و باید بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.

این ارزان قیمت‌ترین نوع بازاریابی در میان سایر رسانه‌های اجتماعی است. براساس گزارش سال 2016، بیش از 60 درصد از بازاریابان مبتدی از امکانات تبلیغاتی خود در فیس‌بوک استفاده کرده‌اند.

شما باید شخصیت مورد نظر خود و شرکت‌هایی را که به دنبال آنها می‌روید شناسایی کنید و سپس آن پروفایل را در بخش تبلیغاتی شبکه اجتماعی ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید یک برنامه بازاریابی تنظیم و بازدید کنندگان وب‌سایت و مخاطبان خود را هدف قرار دهید نمایه هدفمند و مرتبط تولید کنید.

به این ترتیب ، ROI را به حداکثر می رسانید و بسته به اهداف بازاریابی خود ، می توانید کمپین هایی ایجاد کنید که:

  • تولید مخاطب کنند
  • ترافیک افزایش دهد
  • تعامل را افزایش دید
  • آگاهی از برند را توسعه دهد
  • برنامه ها نصب شوند
  • افزایش فروش
  • نمایش ویدیو

انجام شوند.

4- وب سایت واکنشگرا

در مواجهه با خریدارانی که از شما انتظار تجربه مشتری بهتری دارند، طراحان B2B اکنون باید نکات لازم را از خریداران B2C بگیرند و به دنبال راه‌هایی باشند که خریداران خود در هر کجا که در سفر خرید هستند، از آن لذت ببرند.

بهترین مکان برای شروع، وب سایت شرکت است.

در اینجا سه ​​روش وجود دارد که می توانید با اضافه کردن آن به برنامه ریزی استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال شرکت خود بهبود کسب کنید:

طراحی وب پاسخگو، بیشتر خریداران از دستگاه‌های تلفن همراه در محل کار استفاده می‌کنند.

اگر سایت شما به گونه‌ای طراحی نشده است که قابل استفاده در چندین دستگاه (رایانه های شخصی ، رایانه لوحی ، تلفن) باشد ، در دید مشتریان بالقوه (به ویژه هزاره‌ای ها) تصویر بدی پیدا می‌کنید. مانند 94٪ از شرکت‌ها، که هیچ راهبردی برای موبایل ندارند ، مانند آنها نباشید.

HTTPS، اگر مطمئن نیستید که چرا باید یک “S” در “HTTP” خود داشته باشید ، باید بدانید که HTTPS اکنون یک سیگنال رتبه بندی موتور جستجو است.

این امر نه تنها به وب سایت شما کمک می‌کند در نتایج جستجوی بالاتر ظاهر و باعث ترافیک ارگانیک‌تر شود، بلکه نماد قفل سبز ایمن را نیز به مرورگر اضافه می کند.

اگر SSL را نصب نکنید، در آینده نزدیک هشدار “ایمن” برای همه بازدیدکنندگان وب سایت شما نشان داده خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که آن را نصب کرده‌اید تا از نرخ اسپم بالاتر و رتبه های پایین‌تر جلوگیری کنید.

AMP، خریداران سرشان شلوغ است و در نتیجه لزوماً بی تاب هستند. اگر وب سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری نمی‌شود ، احتمالاً شرکت شما را از لیست فروشندگان آنان خارج می‌شود.

AMP به معنای شتاب حضور در موبایل است و اگر سایت شما به بهترین شیوه‌های AMP متصل نیست ، شما نمی‌توانید سفر مشتری را آسان کنید.

برای تعامل بیشتر و یک تجربه روان‌تر با یک استراتژی AMP صحیح حرکت کنید. این بدان معنی است که صفحات در حال بارگیری ، اسکریپت‌ها و ارسال فرم‌ها سریعتر انجام شوند.

5- اتوماسیون بازاریابی

مشتریان B2B به طور معمول از شش کانال مختلف در سفر خرید خود استفاده می‌کنند و تقریباً دو سوم آنها از تجربیات خود ناامید خواهند شد.

از آنجا که اکنون درگیر ایجاد لذت و رضایت مشتریان هستید و می خواهید روش های خود را در هر کجا که با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید آنها را راهنمایی کنید. اتوماسیون بازاریابی باید بخشی از استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال در سال 2021 برای شما باشد.

در واقع، یک نقطه درد عمده برای 40 درصد از خریداران مورد بررسی، زمان پاسخ دیر از سوی فروشنده است.

اتوماسیون می‌تواند با برانگیختن ارتباطات، ارائه پیوندهای مفید و پیوند زدن به داده های سفارشی شده، سفارش قبلی برای مشتریان خاص، به حل این مشکلات و موارد دیگر کمک کند.

در اصل ، کاری که شما انجام می‌دهید تبدیل شغل شما به مشاغل متمرکز بر مشتری است. خریداران B2B موارد زیر را می‌خواهند:

  • ارتباطات آسانتر
  • روند مرتب سازی مجدد بدون دردسر
  • مقایسه محصول آسانتر

فواید اضافه شده در خودکارسازی فرایندهای بازاریابی شما این است که به پیام رسانی مداوم در تمام سیستم‌عامل‌های شما کمک می‌کند: ایمیل، تبلیغات دیجیتال و سایر کانال‌هایی که در آن با فعالان و مشتریان خود تعامل دارید.

6- بازاریابی ایمیلی

یکی دیگر از استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال در سال 2021 ، بازاریابی از طریق ایمیل است. محتوای جدید جالب و مفید بهانه خوبی برای یک خبرنامه ایمیل است.

بازاریابی ایمیلی را هنگامی که محتوا با دقت انتخاب شده و با هدف خریداران در نقاط خاص در طول زمان تصمیم‌گیری خرید تقسیم شده استفاده کنید.

بعلاوه ، برای خارج شدن بیشتر از بودجه محتوای خود، می توانید از مطالب مختلف به روش های مختلف استفاده مجدد کنید.

به عنوان مثال ، می توانید از طریق کمپین‌های ایمیلی که با دقت برنامه‌ریزی شده و شامل قسمت‌هایی از پست‌های وبلاگ در وب سایت است که به آن لحظه مربوط می شوند ، هدایت مشتریان را به وب سایت بدست بگیرید.

سخن آخر

با پذیرش این تصور که دیجیتالی شدن می‌تواند منجر به رشد شود ، فعالان مبتدی که فرآیندهای پشتیبان خود و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را تغییر داده‌اند، اکنون باید با مشاورین بازاریابی برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی همکاری کنند.

اینگونه است که آنها دقیقاً مانند آنچه در دنیای B2C بدست می‌آورند ، چشم انداز خود را که انتظار تجربه مشتری است را بدست آورند.

5/5 - (12 امتیاز)

اشتراک گذاری

1 دیدگاه دربارهٔ «استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال در سال 2021»

  1. فرانک کبیری

    خیلی خوبه که در استراتژی و ایده بازاریابی دیجیتال افردا کار بلدی راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مرور

مطالب مرتبط

برندسازی کلینیک پزشکی

برندسازی کلینیک پزشکی

برندینگ یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر سازمان و تجارت است، حتی در زمینه‌ی کلینیک‌های پزشکی. در این مقاله، به بررسی اهمیت و اجزای

فیجیتال مارکتینگ

بررسی فیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون کالایی را آنلاین خریده و انتخاب کرده‌اید که در فروشگاه آنرا تحویل بگیرید، یا یک کد QR را در فروشگاه اسکن کرده‌اید

پیمایش به بالا
بپرس
1
چت با ما
چت با eBgroup
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟