مدیریت رویداد یا Event

شما چه کاری انجام می دهید؟ در اولین ملاقات با افراد این یک سؤال متداول است. اگر پاسخ “مدیریت رویداد” باشد، شما به احتمال زیاد سوالات دیگری در مورد معنی آن را دریافت خواهید کرد.

ممکن است از شما سؤال شود که آیا شما یک برنامه ریز مهمانی هستید یا یک برنامه ریز جلسات. در حرفه برنامه ‌یزی رویداد، عناوین شغلی به همان اندازه‌ی خدمات ارائه شده متنوع و متعدد هستند و اغلب توصیف و تمایز دادن موارد دشوار است. این می تواند هنگام تهیه یک رزومه برای افراد به دنبال کار یا کار با مشتریانی که درک صحیحی از عملکرد و مسئولیت‌های شغلی شما ندارند، چالش برانگیز باشد.

مدیریت رویداد در مقابل برنامه ریزی رویداد

در حالی که این دو بسیار نزدیک به هم هستند، مدیریت و برنامه ریزی رویدادها دو کارکرد بسیار متفاوت دارند. تفاوت اصلی در این دو کلمه این است: مدیریت و برنامه ریزی. به زبان ساده ، مدیران رویداد، رویداد را مدیریت می کنند و برنامه‌ریزان رویداد، برنامه ریزی رویداد را انجام می دهند.

گفته می شود، مدیران رویداد ممکن است جنبه هایی از رویدادها را نیز برنامه ریزی کنند و برنامه ریزان رویدادها می توانند مؤلفه های خاصی از فرآیند برنامه ریزی رویداد را مدیریت کنند. مدیران رویداد و برنامه‌ریزان رویداد کنار هم کار می کنند و ممکن است مسئولیت های آنها همپوشانی داشته باشد.

حتی برای بیشتر گیج کردن امور، ممکن است برنامه ریزان رویدادهای شخصی اغلب خدمات مدیریت رویداد را ارائه می دهند و مدیران رویداد خدمات برنامه ریزی رویداد را نیز ارائه دهند. اگر همه این موارد شما را آزار داده است، اجازه دهید با نگاهی دقیق به مدیریت رویداد بپردازیم.

مدیریت رویداد شامل مدیریت پروژه می شود

ایجاد و توسعه رویدادهای بزرگ است که می تواند شامل کنفرانس‌ها، همایش‌ها ، کنسرت‌ها، نمایش‌های تجاری، جشنواره‌ها و مراسم وظایف یک مدیر رویداد را شامل باشد.

همچنین شامل شناسایی مخاطب هدف، تدوین مفهوم رویداد، برنامه ریزی تدارکات کلی رویداد و انجام مدیریت پروژه رویداد به عنوان یک اصل است. این شامل مدیریت نفرات تیم های مسئول برای هر عملکرد، بودجه و نظارت بر اجرای این رویداد خواهد بود.

همچنین مدیران رویداد بر کلیه خدمات ارائه‌دهندگان و متخصصان رویداد نظارت می کنند، که شامل برنامه ریزان رویداد نیز می شود.

مسئولیت های خاص یک مدیر رویداد شامل موارد زیر باشد:

  • انتخاب و رزرو مکان ها
  • هماهنگی سرویس‌دهندگان خارج
  • تعامل با سخنرانان یا سرگرمی
  • ترتیب حمل و نقل و پارکینگ
  • اخذ مجوزهای لازم و بیمه مناسب
  • رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی
  • تدوین برنامه های اضطراری
  • مدیریت بحران و وضعیت در این رویداد
  • طراحی یک برنامه امنیتی
  • نظارت بر این رویداد


این فهرست به هیچ وجه کامل نیست. بسته به دامنه رویداد و سایر متخصصان استخدام شده، مسئولیت شغلی ممکن است متفاوت باشد.

نقش خدمات مدیریت رویداد

بنگاه‌های مدیریت رویدادها غالباً برای برنامه ریزی و اجرای جلسات شرکت‌های بزرگ و رویدادهای خاص به کار گرفته می شوند. در حالی که عروسی ها و کنسرت ها اتفاقات متداولی برای یک حرفه ای است، رویدادهای ورزشی، میهمانی‌ها و مجالس بزرگ نیز مواردی هستند که می‌توانند از مدیریت رویدادها بهره مند شوند.

نهادهای دولتی، غیرانتفاعی، انجمن ها و شرکت ها همه از شرکت های مدیریت رویدادها برای هماهنگی رویدادها و جلسات مهم استفاده می کنند. عملکرد آن اغلب می تواند در یک بازاریابی شرکتی یا بخش روابط عمومی یا به عنوان بخشی از کارکنان رویدادهای خاص آنها پیدا شود.

مهارت لازم برای موفقیت در مدیریت رویداد

مانند اکثر کارکردهای برنامه ریزی رویداد ، مدیریت رویدادها برای موفقیت به مهارت های سازمانی بسیار خوبی نیاز دارد. توانایی چند وظیفه‌ای و مهار بسیاری از قطعات متحرک ضروری است و در کنار آن سازمان درجه یک، نیاز به مهارتهای مدیریت زمان کارآمد دارد.

توانایی اولویت بندی و ماندن در وظیفه همان چیزی است که منجر به یک رویداد موفق می شود. مدیریت رویداد با فرایند ایجاد چشم انداز برای این رویداد و سپس دیدن آن از زمان اجرا، آغاز می شود که هم خلاقیت و هم انعطاف پذیری را می طلبد.

از آنجا که مدیریت پروژه یک عنصر اساسی است و شامل مدیریت نه تنها کارکردها بلکه تیم های افراد نیز می شود، مهارت های بین فردی نیز مهم هستند. تعامل با افراد در تمام سطوح یک سازمان بخشی از کار است و داشتن مهارت های ارتباطی ستاره ای و راحت بودن و داشتن شخصیت، مسیری طولانی را در توسعه آن روابط می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *